return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 
Eftersnack Springbreak Cruise!!! (pg. 7)
View this Thread in Original format
Laszlo
quote:
Originally posted by K-PAXian
Jag njuter av artikeln.
Svenska snutarna är ett skämt egentligen. Om de vill stoppa knarkningen så ska de väl ingripa NÄR DET SKER och inte efteråt när det är "för sent".
En kompis var i England och klubbade och där blev han undanröjd av vakter när de såg hur han började blicka ihop en snus. De visste inte att det var det, men tog ändå honom åt sidan och kontrollerade vad det var han stoppade i munnen.

Vad tycker ni? Det är väl ändå bättre att ingripa på en gång än att göra som de gjort nu, generalisera?

De har generaliserat för att de inte kunnat ingripa utav den enkla anledningen att det inte förekom så mycket droger som de påstod. Hade 1000 personer varit påverkade hade hälften av de säkert var dumma nog också att ta de öppet, och då hade de nog kunnat gripa en och annan på bar gärning. Istället gjorde de ett antagande som var helt uppåt väggarna, dessutom utan några som helst underlag...må de brinna i helvetet...
staz
quote:
Originally posted by K-PAXian
Jag njuter av artikeln.
Svenska snutarna är ett skämt egentligen. Om de vill stoppa knarkningen så ska de väl ingripa NÄR DET SKER och inte efteråt när det är "för sent".
En kompis var i England och klubbade och där blev han undanröjd av vakter när de såg hur han började blicka ihop en snus. De visste inte att det var det, men tog ändå honom åt sidan och kontrollerade vad det var han stoppade i munnen.

Vad tycker ni? Det är väl ändå bättre att ingripa på en gång än att göra som de gjort nu, generalisera?

ingripa på en gång håller ju inte, dom flesta knarkar inte öppet oavsett vad Manne Jönsson och hans kollegor tror sig ha erfarat. Jag poppade en alvedon på dansgolvet, det kanske var det dom såg :p
visst, det var väl ett par som kanske rökte på hyfsat öppet men inte nån anarki direkt som det har verkat i media. Om dom nu skulle haffa nån på bar gärning så tror jag att drogandet på bråkdelen av en sekund skulle föras bakom skynket igen.

I övrigt så var det galet värre när jag var i london på fest förut, stod langare mitt framför vakternas ögon o sålde grejer och ropade ut erbjudanden likt försäljarna på hötorget, dom sålde svampar i stånd helt öppet och folk rökte gräs som om de vore cigg, där snackar vi 'tämligen öppen hantering', knappast på MBkryssarna.
EsseT
MINA KÄRA VÄNNER!!!!
som det redan framgår forsätter kryssningarna o jag njuter av att vissa människor får sig en känga rakt upp i nyllet.
Jag är inte den personen som tycker att hämnden är ljuv eller att man ska vara göra uppror o så men Den HÄR gången Gick det förlångt o all min kritik till media är FULLSTÄNDINGT befogat.
Mitt förtroende för svensk media är under 50% ....:whip: :whip: :whip:
TILLSAMMANS är vi starka o jag lovar vi ska visa sverige att vi tycker om musiken o tar helt avstånd ifrån droger
Det är dags att visa samhället engång för alla :) KEEP IT UP THE GOOD WORK :D :D :D :D :D:eyes: :eyes: :eyes: :haha:
Sorrow
Om man ska vara lite skral så kan det vara värt att nämna att media alltid är så här. Anledningen till att det sticker ut så mycket just för tillfället är för att folk är insatta.

Kan vara något att ha i åtanke nästa gång man läser tidningen..
SteveTranz4ever
Många har ju mailat div. tidningar samt annan media och där bland annat jag till ABC... inget jätte mail men iaf. Lite att det är synd att media tyvärr subjektivt rapporterar osv osv. minns inte i detalj vad jag skrev men även att polisens såkallade dålda kamera var väldigt dåliga bilder och rekomenderade dom att ladda hem min version på Liquid.
Nyss fick jag ett svar vilket jag inte väntade mig men där dom vill göra en intervju med mig eller mina vänner... ga'damn... fan jag vågar ju aldrig stå framför kameran, får ju jordens rampfeber, därför jag filmar.... hmm... Och hur ska man hinna... får inte ens skriva detta inlägg för min chef på arbetstid :P

Han nämde att dom ska göra ett reportage kring Jofawes uppropslista.... för musik, mot droger...
SWE_TRANCE
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Många har ju mailat div. tidningar samt annan media och där bland annat jag till ABC... inget jätte mail men iaf. Lite att det är synd att media tyvärr subjektivt rapporterar osv osv. minns inte i detalj vad jag skrev men även att polisens såkallade dålda kamera var väldigt dåliga bilder och rekomenderade dom att ladda hem min version på Liquid.
Nyss fick jag ett svar vilket jag inte väntade mig men där dom vill göra en intervju med mig eller mina vänner... ga'damn... fan jag vågar ju aldrig stå framför kameran, får ju jordens rampfeber, därför jag filmar.... hmm... Och hur ska man hinna... får inte ens skriva detta inlägg för min chef på arbetstid :P

Han nämde att dom ska göra ett reportage kring Jofawes uppropslista.... för musik, mot droger...

Bra steve!
Klart att du ska ställa upp på intervju.
Du gör ju oss alla en tjänst med att få fram de rätta budskapen och samtidigt visa "din" bild av det hela.
Dj_Irish
Klart du ska ställa upp på intervjun Steve. Förstår att det kan vara nervöst dock men jag tror du hade gjort bra ifrån dig och det skulle verkligen behövas lite fler vettiga uttalanden i media just nu :)
reveal
Klart du ställer upp! Viktigt att folk får reda på hur det egentligen förhåller sig!

Sen gör du givetvis lite reklam för SweTA också ;):p
FredAcler
Steve:
Hoppas du ställer upp.
Jag är helt säker på att du gör ett kanonjobb. :):)
EsseT
STEVE vi ställer upp för dig det VET du jag ställer upp Jofawes lista rullar på självkart ställer man upp där med
Vore skoj med en intervju men jag är oxå lite rädd för att stå framför en kamera o prata en massa... ehh :P hehe får väl tunghäfta :P
Nåja Det är dags att vi visar sverige :P :eyes: :eyes: :happy2: :happy2:

SteveTranz4ever
Jag kommer vara med :rolleyes:
Gillar det inte men drar mitt lass för detta som vi älskar...
Vet inte tid än men.... *bah* :nervous: :wtf:
jofawe
jag fick detta från ABC idag:
Hej Patric. Tack för mailet, vi lyssnar gärna på dina synpunkter. Idag gör vi ett reportage om den uppropslistan som du skickade en länk till. Vi vill gärna intervjua någon/några som var med på färjan. Så om antingen du själv eller någon av dina vänner/bekanta vill ställa upp på en intervju idag och berätta, så hör gärna av dig.
/Mvh
Christoffer Wendick
Sveriges Television, ABC
08-784 77 50

Nån som kan ställa upp för min räkning?
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 
Privacy Statement