return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 
Eftersnack Springbreak Cruise!!! (pg. 4)
View this Thread in Original format
el_vez
lider med alla er som åkte för kanske sista gången.
är dessutom jävligt trött på hur media partiskt sväljer all så kallad "fakta" som kan öka lösnummerförsäljningen.

jag har ett förslag som någon kanske nappar på?

någon mer engagerad och driven person med många kontakter på och utanför TA kanske vill starta en namninsamling? målet skulle vara att visa att det finns en mycket stor grupp människor i sverige som lyssnar på EDM och som aktivt tar avstånd från knark. att vi är trötta på att kollektivt bli kallade knarkare i pressen och att alla tillställningar blir punktmarkerade av polisen. det skulle kunna vara ett stöd för mondaybar och en fingervisning till silja lines chefer om vilken stor potentiell (och skötsam) kundgrupp de stänger ute genom att förbjuda liknande evenemang i framtiden.

liknande listor har uppträttats på t.ex:
http://www.petitiononline.com/

(har på intet sätt samröre med ovanstående länk eller dylikt)
Laszlo
quote:
Originally posted by mr_fisken
är dock det som behövs, uppmärksammad antidrog fest i media.

Skulle detta vara i praktiken vara genomförbart?

Låt oss säga att Monday Bar fixar en fest i Stockholm där varenda jävel nogrannt visiteras och what not innan. Skit samma om det innebär att vi får stå och köa i två-tre timmar och att det skulle medföra att biljettpriser höjs ett par hundralappar extra för att kunna få in alla resurser som krävs för att göra en sådan sak möjlig - något måste göras så folk fattar att musiken och knarket inte har något som helst jävla samband....
Funfrock
Jäklar vilken kryss, bästa på länge! :)
Tomcraft, Kromo och Johnny Boy bankade sönder allt och alla, Özgur och Likwit var inte fel dem heller :)
Var som vanligt lite dålig på att känna igen TA-folk men träffade iaf nåra stycken av er.

Orkar inte ens kommentera den efterföljande cirkusen men håller tummarna för att det blir fler kryssningar. Kan ju hoppas att dem isf inför lite nya rutiner för sånt här, lönt att slösa polisens resurser och pengar när det inte leder någon vart.
Amnezia
helt klart på idén om namnlista eller något liknande, själv tänkt i de banorna, typ att alla som skriver upp sig på listan står för att silja och polisen får göra de kontroller de anser nödvändiga för att kryssen ska bli drogfri..även fast det kommer innebära längre väntan m.m är det nog vår enda chans....formulera ett antal punkter vad listan står för å sedan samla in namn...???
mr_fisken
quote:
Originally posted by Amnezia
helt klart på idén om namnlista eller något liknande, själv tänkt i de banorna, typ att alla som skriver upp sig på listan står för att silja och polisen får göra de kontroller de anser nödvändiga för att kryssen ska bli drogfri..även fast det kommer innebära längre väntan m.m är det nog vår enda chans....formulera ett antal punkter vad listan står för å sedan samla in namn...???
A

Absolut
jag står gärna i 3timmar i kö om kroppsvisitering och liknande är vad som krävs för att kryssen ska överleva. dock så är det ju kört nu http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly....ousRenderType=8
gurra
såg ett inslag om det här på tv nyss. fyfan alltså, jag som inte ens kunnat vara med på en kryssning ännu, och det lär ju inte bli nån heller för min del efter det här. fan. :mad:
reveal
:mad: ,:whip: och :( beskriver väl det mesta
Hauken
quote:
Originally posted by ScuL
Håller helt med dig. Det är trist att det finns så många som kan inte festa utan att använda kemiska medel. Så på det vis är det rätt åt dem jävla rövhåll som förstör det för alla andra.
Det vore dock synd om evenemangerna kommer att läggas ner pga det. Jag skulle helst se strikt kontroll medan evenemangerna fortsätter.

Nej tyvärr inte för att vår polis skiter i knark för att de använder det själva. Jag skulle jättegärna se en stor razzia på Innercity , Trance Energy och Sensation för att jag vet att 80 till 90% är påverkade. De kanske genomtänker livet mer ordentligt när de hämnas i fängelsen ett tag.
Du har ingen aning hur mycket knark har förstört i vår land, legalisering är absolut INGEN lösning. Och att folket tittar på det som det är godis gör mig bl.a. att vilja flytta härifrån så snart som möjlig. Jag är verkligen satans arg på knarkare.

Om vi säger att en razzia görs mot sensation... ARENA går på måndagen ut och säger att dom i fortsättningen inte tänker sammarbeta med arrangörer som ID&T och den typen av fester. (Precis som Silja blev tvungna att göra med MB). Sedan så följer ägare av andra lokaler, t ex den för trance energy efter och vill inte heller hyra ut (Tänker på t ex Viking Line eller andra sådanna bolag.. dom hade ju aldrig tackat nej till att få en fullbokad båt annars..). Ser du gärna en sådan razzia genomförd på det viset, med dom konsekvenserna?

Det jag menar är att drog koll får GÄRNA göras. Precis som många andra ställer jag gärna upp och blir ordentligt sökt, DNA prov vid på och avstigning om dom så vill, helt lugnt för mig. Inte bara för droger utan även vapen och dyl givetvis. Men när det USLA genomförandet av kontrollen och kulturpoliseri utan dess like sätter stopp för fortsatta fester och KOLLEKTIVT bestraffar en grupp människor är det helt jävla oacceptabelt.

Det finns ingen känd lösning på problemet knark idag och det kommer nog aldrig finnas heller. Droger har funnits i alla samhällen och i alla tider. Att total förbjuda och leka polisstat fungerar ju bevisligen väldigt dåligt, ta t ex USA. Hollands modell fungerar bättre än USA's, men det är fortfarande mycket knark i båda länderna. I Sverige har vi färre men istället på bekostnad av vår och knarkarnas frihet och rättigheter.

Vad fan har man löst genom att ta bort kryssnnigarna?!!!? Slutar någon knarka för det? Ett beroende går inte över så enkelt. Att om det nu stämmer som polisen säger att knarkare samlas så är väl det bara bra? Då kan dom göra ordentliga kontroller och plocka in dessa. MondayBar ställer upp på drogkoll och jag (Och som jag läst även många av er andra) offrar gärna lite av er integritet för att få ha dessa fester och bevisa att ni gärna gör det utan illegala droger, kanske t om helt drogfritt.

Och vad fängelse skulle göra för en knarkare har jag svårt att se, bunda ihop dom inlåsta i burar med liksinnade och inget annat än knark att tänka på hela dagarna? Dessutom flödar knark i fängelser, kanske bättre säkerhet i holland dock?

Ang. Aktion... samlas på dagen då den andra kryssningen skulle vara i en demonstration mot droger, kulturpoliseri och medias agernade? Kanske lite väl länge tills dess dock?
St_Andrew
:whip: :whip: :whip: :whip: :whip: är allt jag känner... hann inte heller vara med på någon utav kryssningarna :(

tycker dels det är jävligt dåligt av polisen och säga sånna saker om det inte är sant och ge sig på trancescenen mer än nån annan kultur, dels jävligt dåligt av dom personer som tog droger på båten...

quote:
Många som var med ombord har hört av sig till DN och hävdat att polisens uppgift att hälften av de 2.000 passagerarna varit narkotikapåverkade är kraftigt överdriven. Enligt flera av gästerna handlar det om ett fåtal som förstört festen för andra.

Men Manne Jönsson vidhåller sina uppgifter.

- Det har varit narkotikapoliser på båten som är vana jobba i dessa miljöer, och som regelmässigt gör bedömningar av drogtecken och symptom. Deras uppfattning är att ungefär hälften av festdeltagarna varit påverkade eller delaktiga i narkotikahantering. Det är ingen exakt siffra utan en uppskattning som jag anser är ganska välgrundad, säger Manne Jönsson.

:wtf: :wtf:
ScuL
quote:
Originally posted by Hauken
Om vi säger att en razzia görs mot sensation... ARENA går på måndagen ut och säger att dom i fortsättningen inte tänker sammarbeta med arrangörer som ID&T och den typen av fester. (Precis som Silja blev tvungna att göra med MB). Sedan så följer ägare av andra lokaler, t ex den för trance energy efter och vill inte heller hyra ut (Tänker på t ex Viking Line eller andra sådanna bolag.. dom hade ju aldrig tackat nej till att få en fullbokad båt annars..). Ser du gärna en sådan razzia genomförd på det viset, med dom konsekvenserna?

Mycket gärna. För att det skulle aldrig hända att de säger upp samarbetet. Knark är så pass 'vardagsmat' i Holland att företag bryr sig inte om det publiceras om det. Det som jag vill är att folket som använder skiten blir slängd i fängelsen för en bra tid.

Tycker faktiskt att Silja är lite fegis att säga upp samarbetet rent av publiceringsskäll. Jag tycker ni borde förändra sättet hur Svenska medier umgås med knark istället.

quote:

Och vad fängelse skulle göra för en knarkare har jag svårt att se, bunda ihop dom inlåsta i burar med liksinnade och inget annat än knark att tänka på hela dagarna? Dessutom flödar knark i fängelser, kanske bättre säkerhet i holland dock?

De får inse att det inte är ett barnslek de håller på med men det är ett seriöst och grövt brott på lågen. Om man bara går till de och säger "du får inte göra det här", och ta bort grejjerna kommer de att fortsätta ändå. T.o.m. pengarböter är bättre än hur det är nu

St_Andrew
quote:
Originally posted by ScuL
Tycker faktiskt att Silja är lite fegis att säga upp samarbetet rent av publiceringsskäll. Jag tycker ni borde förändra sättet hur Svenska medier umgås med knark istället.

hehe, lättare sagt än gjort...

quote:
De får inse att det inte är ett barnslek de håller på med men det är ett seriöst och grövt brott på lågen. Om man bara går till de och säger "du får inte göra det här", och ta bort grejjerna kommer de att fortsätta ändå. T.o.m. pengarböter är bättre än hur det är nu

Asså knark kommer finnas hur mkt straff du än har. För att få slut på knarket bör man utbilda folk och ge sig på dom stora ligorna istället för att göra livet surt för vanliga nästan helt lagliga medborgare..
ScuL
quote:
Originally posted by St_Andrew
hehe, lättare sagt än gjort...

klart men man kan försöka att komma vidare iaf

quote:

Asså knark kommer finnas hur mkt straff du än har. För att få slut på knarket bör man utbilda folk och ge sig på dom stora ligorna istället för att göra livet surt för vanliga nästan helt lagliga medborgare..

sant men det skadar aldrig att motverka det så mycket man kan. det borde iaf bli avskrekande, och det fåtal som finns kvar kan man då ta hand om seperat utan att påverka deras inflyttande på fester.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 
Privacy Statement