|
auto verzekering (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| djcresto |
| ik heb vorig jaar een verzekering bij dvv afgesloten. Betaal 421 euro ofzo voor nen 1300cc van 13 jaar oud. De auto staat op mijne naam maar de verzekering op die van mijn pa en ik sta er dan bij als regelmatige gebruiker. Deze werkwijze werd ons zelf door de verzekeringsagent aangeraden. |
|
|
| mellow_head |
| Mijne pa werkt op de Ethias in Hasselt. Vette job en vet geld:toothless |
|
|
| Nyah |
| quote: | Originally posted by djcresto
De auto staat op mijne naam maar de verzekering op die van mijn pa en ik sta er dan bij als regelmatige gebruiker. Deze werkwijze werd ons zelf door de verzekeringsagent aangeraden. |
Deze regeling heb ik nu ook met mijn auto. Daardoor heb ik bonus malus 0. Maar als ik ooit volledig op men eigen naam zou nemen ist terug omhoog met de bonus malus (ngl jaren rij-ervaring) |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by Phortastic
^ en terecht... als ge met ne "zware" bak wilt rondsjassen moede ook ma serieus betalen voor uw verzekering. Ni meer als normaal... |
Wat een onzin!
Als je eens uit je doppen kijkt op de weg zal je zien dat t voornamelijk t jonge volk is in zogenammd sportieve autootjes die t gaspedaal altijd door de bodemplaat trappen. Dat jonge en onervaren bestuurders een dure verzekering moeten betalen vind ik terecht, maar om het nou dermate aan de cilinderinhoud van een auto koppelen vind ik onzin.
Hebben ze eigenlijk wegenbelasting in België? |
|
|
| New Wave |
Inderdaad vaag.
Cilinderinhoud zou niets uit moeten maken.
En de hoeveelheid PK is al helemaal dom. Als je met een PK meer dan standaard tegen een paal aan rijd zou echt niet uit mogen maken.
De hoeveelheid schadevrije jaren en de leeftijd vind ik het meest bepalend. Cilinderinhoud/PK/aantal km per jaar is meer voor de wegenbelasting. |
|
|
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by eieregooie
Hebben ze eigenlijk wegenbelasting in België? |
natuurlijk...
en binnekort gaan alle buitenlanders daar lekker aan mogen meebetalen :toothless :toothless
wegenvignet ownage enzo :p |
|
|
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by Nyah
Deze regeling heb ik nu ook met mijn auto. Daardoor heb ik bonus malus 0. Maar als ik ooit volledig op men eigen naam zou nemen ist terug omhoog met de bonus malus (ngl jaren rij-ervaring) |
jup dat is wat ik al zei... maar heb nu nieuwe verzekering op MIJN naam en die is goedkoper dan die vorige wat ik had op men pa zen naam met mij als courante bestuurder. Gewoon omda laatste paar jaren prijzen serieus zijn gedaald.
ELK JAAR PRIJZEN OPNIEUW VERGELIJKEN!!
moet ge echt doen want uw verzekering gaat u echt niet op de hoogte houden van de prijzen.... |
|
|
| Eagle` |
en zeggen da het zolang mogelijk geweest is om gewoon zware terreinwagens in te schrijven als camionette met betreffende voordelige taksen en verzekeringen tot gevolg, da kon allema zenne
Verkeringsagentschappen een dikke pest |
|
|
| Antony |
| quote: | Originally posted by Nyah
Maar meestal hangt er zoiets aan vast dat uw ouders dan met heel hun verzekeringen moeten overstappen (brand, familiale, ...) |
idd, ben deze middag langs enkele kantoren geweest, en zijden allen hetzelfde... Daardoor wilden ze niet eens een offerte opmaken. |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by Phortastic
natuurlijk...
en binnekort gaan alle buitenlanders daar lekker aan mogen meebetalen :toothless :toothless
wegenvignet ownage enzo :p |
LOL
Wat doen ze met dat geld dan? Die wegen in België zijn echt het kutst van heel west-europa :p |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by Phortastic
ELK JAAR PRIJZEN OPNIEUW VERGELIJKEN!!
moet ge echt doen want uw verzekering gaat u echt niet op de hoogte houden van de prijzen.... |
lol, als je elk jaar van verzekeraar wisselt kan je toch nie echt no-claim opbouwen of wel?
Je moet er eentje uitzoeken die over de afgelopen jaren gemiddeld t goedkoopst is geweest. |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by eieregooie
LOL
Wat doen ze met dat geld dan? Die wegen in België zijn echt het kutst van heel west-europa :p |
Nou ik reed dus deze zomer langs Luik richting Luxemburg en ze hebben focking 60 KM snelweg afgezet om alles op nieuw te asfalteren. Ook richting antwerpen en Namen (Namur) was er gigantisch veel afgesloten. Ring van luik was ook stukje beter dan paar jaar geleden. Weet niet waar ze het geld vandaan halen! Zag wel een gigantische flitskanon bij zo'n tunnen in Luik. Maar vroeger waren die wegen in Wallonie echt zwaar slecht. ook gevaarlijk. Scheuren en gaten brrrr. |
|
|
|
|