return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 
auto verzekering (pg. 7)
View this Thread in Original format
FCB_Fanatic
quote:
Originally posted by Phortastic
wakker worden! Als verzekeringsmaatschappijen er op 1 of andere manier tussen uit kunnen muizen gaan ze dat niet laten zenne... Ge pleegt contractbreuk, en das reden genoeg voor de verzekeringsmaatschappij.
En ik weet ni naar wa voor maatschappijen gij gaat maar tegenwoordig raden ze het op veel plaatsen af hoor.... Dat heb ik ook zelf ondervonden ;)

Kweet maar al te goed dat ze der maar al te graag onderuit muizen. Kheb het recentelijk nog gemerkt bij een ongeluk(je) dat mijn broer met zijne auto heeft gehad.

Maar bij de maatschappijen waar ik ben geweest (oa DVV en KBC) hebben ze mij altijd verschillende uittellingen gedaan. Daar zat der altijd eentje bij waarbij de auto en/of polis op naam van mijn ouders zou gezet worden. Mijn ouders zouden dan wel nog met hun eigen auto moeten overkomen naar die maatschappij. Dit is eigenlijk koppelverkoop en is bij wet verboden. Ze hebben weer niet veel keuze door de onderlinge concurrentie die er heerst maar dit toont maar weer aan hoe graag een maatschappij nieuwe klanten heeft.

edit: kheb zelf trouwens auto EN polis op mijne naam staan nu, bij Mercator ;)
Phortastic
kweet het. Zijn er nog genoeg die het voorstellen maar dat maakt het er niet minder gevaarlijk op hoor... Zij hebben u geld en uw handtekening, wat er derna gebeurt interesseert hun gene zak hoor. Tis grof maar zo zit de wereld ineen...

edit: verstandig ;)
Icone
Misschien best om er niet te diep over na te denken me dunkt, ge kunt er enkel koppijn van krijgen :)

Als ze het van binnenuit bij KBC goed vinden (mijn nonkel werkt daar immers ook), dan lijkt het mij toch tot op zeker niveau in orde? Nu ja, hoe alles écht in elkaar zit, zal ik misschien pas echt goed merken als ik toch eens iets moest voorhebben :)
Phortastic
quote:
Originally posted by Icone
Nu ja, hoe alles écht in elkaar zit, zal ik misschien pas echt goed merken als ik toch eens iets moest voorhebben :)

U slaat de nagel op de kop meneer ;)
Icone
Kheb net gehoord dat als ik iets moest voorhebben met mijn auto, mijn vadere zijne bonus/malus normaliter niet wordt aangepast, ook al staat de auto verzekerd onder zijn naam. Enkel uw bijdrage in de verzekeringspremie wordt dan groter naar't schijnt.

Mijn nonkel (verzekeringsagent bij KBC), had me verteld dat o.a. KBC jonge mensen aanraadt om mee te verzekeren op naam van de ouders, dan start ge zowieso in een lagere B/M dan 10/11 normaal gezien en is dat pakken voordeliger... Kweet niet of andere verzekeringsmaatschappijen dat ook aanraden?
Phortastic
quote:
Originally posted by Icone
Kweet niet of andere verzekeringsmaatschappijen dat ook aanraden?

leest ne keer het begin van deze thread door...
TOR
vraagje.. kun je je met een voorlopig rijbewijs een wagen aanschaffen?

ik zou denken van niet, maar je weet nooit :o
Antony
tuurlijk kunde da, zoals ik.... da maakt ni uit, ze berekenen prijs van een verzekering wel op uwe leeftijd, en sommigen geven korting op 'jaren rijervaring' (los van de zakkende bonusmalus)
Toni_D2
Wat lees ik hier veel cafépraat.
Een verzekering nemen op de naam van een van uw ouders is geen probleem. Je bent dan correct verzekerd ook al rijd je meer dan je ouders. Ze kunnen dat niet controleren, en als ze dat doen, heeft dat geen enkel nut.
Het belangrijkste is kijken of al je medepassagiers verzekerd zijn als je vaak met een volle wagen naar feestjes rijdt.
TOR
quote:
Originally posted by Antony
tuurlijk kunde da, zoals ik.... da maakt ni uit, ze berekenen prijs van een verzekering wel op uwe leeftijd, en sommigen geven korting op 'jaren rijervaring' (los van de zakkende bonusmalus)

ja ik was niet zeker, omdat je als verzekeringsmaatschappij niet de garantie hebt dat je een correcte chauffeur verzekert. er is immers nog geen praktijkexamen afgelegd.

ik vroeg het maar even omdat ik een wagen op het oog heb, maar een maat van me raadde mij aan eerst ff te verifiëren.

djcresto
Je kan geen eigen verzekering hebben met een voorlopig rijbewijs denk ik. Dat was toch één van de redenen waarom mijn wagen ook op mijn ouders hun naam staat. En ik dan als regelmatige gebruiker.
TOR
dacht ik ook. zal mn wagen (als de aankoop er definitief komt) op de naam van één van mn ouders moeten zetten dan. alhoewel die elk al een wagen hebben.. zou dat een probleem opleveren?
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 
Privacy Statement