maandelijkse trance party? (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
The_G0dfather |
ik zou al content zijn met een cafe in Gent dat ze eens in de week trance draaien
vraagt ne mens (om zeker te zyn en niet te moeilijk te doen) in de overpoort aan den dj om universal nation te draaien en dan ist nog een of andere ed up versie met r&b bs erin :whip:
dan krijg je het echt wel :mad: |
|
|
Shadowkid |
quote: | Originally posted by Push2005
Nochtans denk ik dat uplifting trance gecombineerd met techtrance wel kan werken. Lyteo/Playmo/Above The Clouds/ Damager 02 ... werkt zeker!
Ik denk dat slaagkansen van zo'n project wel miniem zijn; maar het mag toch op z'n minst toch nog ns geprobeerd worden ?:p |
Ik denk ook dat een combinatie met techtrance ipv jump wel zou kunnen werken. Mijn broer is een typische 16-jarige jumpboy, maar de hardere trance die ik opzet kan hij enorm smaken, hetzelfde geldt voor mijn neef. Ik denk dat er een toch vrij groot deel van het jumpvolk, techtrance zou kunnen appreciëren.
Het probleem is dat veel andere dingen ook een rol spelen. Trance heeft nog steeds een negatieve bijklank bij de mensen die niet precies weten wat het inhoudt. En het is ook zo dat wat weinig gedraaid wordt, weinig volk trekt, ik ben vrij zeker dat als de meerderheid van feestjes of clubs overwegend trance zou spelen, trance automatisch meer aantrekt. Er zijn heel veel mensen die gewoon meegaan met de stroom.
Een tweede zaak die los staat van de muziekkeuze is de locatie natuurlijk. Als party moet je het nu opnemen tegen danscafe's en dergelijke als je in de buurt van een stad zit. Zit je erbuiten heb je minder publiek. En ondanks de verhoogd mobiliteit zien ook steeds meer mensen (mezelf inclusief) er tegen op lange afstanden te doen (terwijl die eigelijk niet zo lang zijn), en niet te vergeten, mensen willen ook alcoholcontroles vermijden. |
|
|
Hydra |
Jasper, ik wil toch efkes zeggen dat "trance trekt geen volk" zeker niet de enige reden was van de lege Trance-zaal op Highlite.
Met de techno room haalden we een paar DJ's binnen waar de Kortrijkse jeugd op verzot is. DJ's die elke maand toch wel eens op een feestje in de buurt van Kortrijk draaien en altijd een volle zaal trekken. Dus gegarandeerd succes.
Voor de trance zaal lag het zowiezo anders: er bestaan geen trance tegenhangers van deze "local hero" techno DJ's. We konden Regi nemen maar die was duurder dan Estuera... En ik quote "Op dit moment vraag ik xxxx euro voor een setje, maar ik weet niet of ik dit ga kunnen volhouden door het succes van Regi's World." Dus niemand had eigenlijk goesting om Regi te boeken.
Dus een andere aanpak dan maar... Oplossing? We richtten ons op een groter gebied dan enkel Kortrijk, met Elof en Estuera.
Daar is het misgelopen.
- te weinig reclame buiten Kortrijk.
- naar mijn mening was de affiche onduidelijk en waren de namen van de DJ's _VEEL_ te klein. Dit was niet zo erg voor Kortrijk zelf (iedereen wist zowiezo van Highlite af) maar zeker wel voor de verder afgelegen streken (wie kijkt er naar een affiche van een fuif waar hij nog nooit van gehoord heeft, en waarop hij geen grote naam ziet?)
- We hadden afspraken met de politie. Ze gingen met 2 man controleren aan de inkom. In plaats van met 2 man, kwamen ze met 6 combi's en parkeerden ze recht voor de deur. De politie je vriend...
- geen deftige voorverkoop buiten Kortrijk gecombineerd met ENORM SLECHT WEER. Naar't schijnt waren de meeste wegen onberijdbaar.
Volgens mij hebben die 2 laatste puntjes ons minstens 400 man gekost, waarvan een groot deel voor de trance (zeker bij dat laatste puntje). Vorig jaar waren er zelfs Fransen aanwezig...
BTW: dit jaar hadden we 690 man.
Ik zeg niet dat de trance even vol had gezeten als de techno moesten die puntjes hierboven allemaal in orde geweest zijn. Maar het had een pak gescheeld! |
|
|
deefje |
Nen dj elof/airwave/fire e.d zijn wel betaalbaar he zelf ne mike is haalbaar. Tfeit is ook zoals ge zegt der vulde geen zaal niemeer mee, dus moetet op andere manier aangepakt worden. Den eerste keer u kot volkrijgen zal nie zon probleem zijn, ze late terugkomen wel, daarmee dat de muziek den eerste keer derop moet zijn en da zal een uitdaging worden. Want veel van die dj spele hun ding, en das nie tgeen dak zoek, de muziek moet goe zen vort concept. Tconcept moe gewoon verschillen van de rest en de manier waarop gehet naar buiten brengt is idd belangrijk, ik bedoel namen zoals trancemission tranceplant tranceblehbah da werkt idd niet. Der moet ne speciale sfeer rond u concept zijn, something magic. En die sfeer kunde op vele manier creeren, ge kunt echt mensen nieuwschierig maken naar feesjes, tes allemaal kwestie van aanpak. Toch ben ik nog altijd ne believer van zon feesjes ook al beweert iedereen het tegendeel. Belangrijkste is ook dat de mensen zich amuseren en een fijne tijd hebbe.
Kheb in het verleden al een paar feesjes gegeven voor een gay publiek ook steeds met een pak nieuwe trance (da was ook ff overdonderend in die scene) gebracht door een onbekende dj, gecombineerd dan met meer herkenbare dingen zoals groove (zoals hier gezegd ivm dieje flow te behouden) en wa retro (da laatse wil ik nu vermijden). Die muziek was gecombineert met gekke themas, zotte dingen, zillion stuff (kdurf de naam bijna nie uitspreken), en nee niet enkel beloven maar ook effectief uitgevoerd en nie ala frank verstreaten maar echt volledig proper uitgewerkt. Belangrijkste is verschillen van de rest.
Van mij moet da ook geen 1000 man zijn rond de 600 ben ik al tevreden,
voort geld moetet nie doen, ik doet puur uit passie voor muziek en licht, anders gevek wel een hardstyle feesje zonder veel bleh.
Als er trouwens mensen zijn die ook zon dinges zien zitte, samen stade natuurlijk sterker.
Greetz
Dave |
|
|
Push2005 |
quote: | Originally posted by deefje
Als er trouwens mensen zijn die ook zon dinges zien zitte, samen stade natuurlijk sterker.
|
Voor 2000 euro en een presidentiële suite in het lokale hotel wilk daar wel eens draaien...
Letop; ik ben dan nog de goekoopsten hier van da forum; want voor kwaliteit gade betalen :p |
|
|
Synthesia |
quote: | Originally posted by deefje
De meeste van men vrienden vinden trance zeker ok, maar nie om op uit te gaan wegens niet dansbaar genoeg en te soft (break in break fenomeen), aangezien de hardere stijl momenteel toch overheerst, is het misch ideaal om de vocal/progressive trance te combineren met iets steviger/uplifting werk dat vooral dansbaar is, en zoals ik al zei niet enkel het laatste nieuwe werk moet zijn, zodat er wat herkenbaarheid in komt en misch wa meer mensen de stijl beginne te apprecieren. |
Yeps, heb ik ook al altijd gedacht als 1 van de vele redenen waarom trance nights niet vol geraken in Belgie.
Denk ook dat een combinatie van verschillende stylen trance ook wat meer volk kan trekken, ik denk voor een stuk dat de trance nights hier ook achteruit zijn gegaan omdat het altijd maar dezelfde dj's waren, dezelfde style (Hollandse trance vooral). Ideeen:
* meer UK sounds
* misschien eens een psychedelic trance night
* harddance/hardtrance
* wat meer internationale dj's met tegelijkertijd wat vaste Belgische residents, Elof, Fred Baker, Estuera, b.v. Zo hebben ook veel residents van Engelse clubs beroemdheid verschaft, denk aan Jon O'Bir (Godskitchen resident), Andy Bagulley (Passion @ Emporium nights), Matt Hardwick (ook Passion en Trance Generation dacht ik)
Bij Famous zat inderdaad het probleem bij de verkeerde aanpak van het management, heb gehoord dat de eerste avond tientallen mensen werden geweigerd omwille van hun 'sportschoenen', goede eerste indruk, dat heeft direct bij honderden, waarschijnlijk duizenden potentiele klanten de indruk gecreeerd van een nieuw sjiek kot voor snobs of zo. En wat ik had gehoord van de muziek was het alleen maar dezelfde retro trance plaatjes die al zoveel eerder zijn gedraaid in Belgie.
Ik denk toch dat een methode zoals Godskitchen hier zou werken, neem wat vaste Belgisch residents maar zeer regelmatig veel internationale dj's die telkens een andere sound brengen (wekelijks in't begin zelfs imo). Veel promotie in't begin, na verloop van tijd zal dit niet meer nodig zijn. |
|
|
Jasperovitsj |
Stijn, Highlite was maar één van de voorbeelden hoor, en ik wou allesbehalve kritiek geven ;)
Anyway, is er een degelijk budget Dave? :)
Want het klinkt allemaal wel mooi, en ge hebt uiteindelijk wel een goeie visie op een degelijk concept (twas misschien niet helemaal duidelijk int begin, daarmee mijn commentaar :)), maar dingen als reclame en acts kosten ook pakken geld, en sponsoring is ook niet altijd even evident. Dus voor een eerste party zoude eigenlijk al een soort van gunst of plezierke moeten kunnen afdwingen dat u budgettair wat ademruimte geeft, zoals een club huren tegen een spotprijs, dj die gratis komt spelen of via via korting op reclame fixen enzo... |
|
|
Shadowkid |
quote: | Originally posted by Synthesia
Bij Famous zat inderdaad het probleem bij de verkeerde aanpak van het management, heb gehoord dat de eerste avond tientallen mensen werden geweigerd omwille van hun 'sportschoenen', goede eerste indruk, dat heeft direct bij honderden, waarschijnlijk duizenden potentiele klanten de indruk gecreeerd van een nieuw sjiek kot voor snobs of zo. En wat ik had gehoord van de muziek was het alleen maar dezelfde retro trance plaatjes die al zoveel eerder zijn gedraaid in Belgie.
|
Jup, klopt, zoiets kost u heel veel klanten. Is toevallig een klein deeltje van wat ik tegen morgen moet kennen. Tis nl zo dat iemand met een slechte ervaring, dat tegen gemiddeld 10 mensen verteld, terwijl een goeie ervaring maar tegen gemiddeld 3 mensen wordt vertelt. Het is dus heel belangrijk om negatieve ervaringen te vermijden, zeker in het begin. |
|
|
speentje |
Een uit de luchtgegrepen "door policy" werkt niet echt stimulerend, in feite is het pure negatieve reclame. Mensen zijn boos, vertellen het aan vrienden en op deze mensen moet je in de toekomst zeker niet meer rekenen.
In verband met het concept. Verschillen van de rest of er uitspringen is volgens mij altijd het uitgangspunt bij het runnen van een zaak of concept. Probleem is dat je het betaalbaar moet kunnen houden (zowel voor jezelf als je toekomstige klanten). Investeringen zijn een noodzakelijk kwaad. 't belangrijkste blijft een cliënteel opbouwen, dat tevreden stellen en laten terugkomen. Zo wordt je een vaste waarde. Hierbij is het probleem dat de mensen van vandaag veel gewend zijn in vgl met een aantal jaren terug. Maar een goede basis blijft 't belangrijkste. Wil je een ruim publiek aanspreken zal je op muziek gebied inderdaad water in de wijn moeten doen. Met alle respect voor Estuera, Elof, Fred Baker en die andere Engelse DJs à la O'Bir, maar voor de gemiddelde 20 jarige zijn die zo goed als onbekend. Ik denk dat een combinatie van bekender en onbekendere DJs een goed idee is. Vaak heb ik zelf de beste ervaringen aan feestjes met DJs die ik niet kende, daarom geen bekende DJs, nee zelfs gewone bedroom DJs. Er loopt veel talent rond, een concept als dit kan voor hen een platform zijn om zichzelf op te werken. Desalniettmin blijft het een zware opgave.
Ik zou zeggen, laat ons collectief onze energie in een goed BETA-concept steken, dan direct de grote toer te willen opgaan. Liefhebbers zullen er altijd zijn ;) |
|
|
Synthesia |
quote: | Originally posted by speentje
Met alle respect voor Estuera, Elof, Fred Baker en die andere Engelse DJs à la O'Bir, maar voor de gemiddelde 20 jarige zijn die zo goed als onbekend. Ik denk dat een combinatie van bekender en onbekendere DJs een goed idee is. Vaak heb ik zelf de beste ervaringen aan feestjes met DJs die ik niet kende, daarom geen bekende DJs, nee zelfs gewone bedroom DJs. |
Nee maar je zou eens moeten zien hoeveel bekendheid O'Bir, Bagulley, Hardwick, etc. hebben verschaft in Engeland terwijl ze zeker niet zo veel producties hebben. Zelfs in Belgie onder het trance publiek heeft O'Bir al een mooie naam gemaakt (kijk naar de Tomorrowland reacties) Met elke week verschillende BEKENDE internationalere maar telkens ook dezelfde residents zullen die residents ook een veel grotere bekendheid verwerven doordat de mensen hun beginnen te leren kennen door die avonden waar ze altijd op draaien. Dat bedroom dj's ook hun ding komen doen absoluut geen probleem...maar daar zal je ook niet zeer veel volk mee trekken, zeker niet in't begin. Allee misschien wel voor een danscafe of zo waar de mensen uit de gebuurte naar komen maar voor een (trance) concept in een grotere club niet.
Dat BETA-concept lijkt ook zeer leuk maar het is wel iets anders e. |
|
|
djcresto |
In België is er imo geen plaats voor een maandelijks trance concept. 3 maandelijks kan mss nog maar toch.
Illusion moest ook stoppen met dj danjo en rob styles omdat er te weinig volk was. Er zijn misschien nog wat trance liefhebbers in België maar die wonen ook allemaal verspreid. Niet iedereen heeft een auto en niet iedereen wil zover rijden.
Het concept van de Beta party vind ik eigenlijk ideaal. Tkost weinig geld, weinig risico en moeite om het te organiseren. En je hebt een hele nacht goeie muziek en een goeie sfeer. Beter een feestje met 50 feestvierende liefhebbers dan een zaal gevuld met 500 ongeïnteresseerden. Hou het klein is de enige boodschap. Met eloffen en estuera's lok je geen volle zalen. Hoeveel mensen denk je die voor Mike naar tommorowland komen? |
|
|
djcresto |
quote: | Originally posted by Synthesia
Zelfs in Belgie onder het trance publiek heeft O'Bir al een mooie naam gemaakt (kijk naar de Tomorrowland reacties) |
De echte trance liefhebbers kenden O'bir al he. En op tommorowland was de blackhole tent het minst gevuld bij O'bir. Hoe goed zijn setje ook was. Ik denk dat je het toch een beetje te rooskleurig inziet. |
|
|
|
|