maandelijkse trance party? (pg. 8)
|
View this Thread in Original format
Phortastic |
quote: | Originally posted by Push2005
Dus als ik m'n eigen forceer omdat genre goed te beginnen dan ben ik een stap verder?
|
ja dat is het helemaal :rolleyes: |
|
|
Gladius |
Ik denk ook wel dat ge het moet leren luisteren. Bij veel progplaten is het pas na de 3de of 4de keer dat ik zeg: 'howhow, hiervan ondervind ik wel enige voldoening' =p |
|
|
Phortastic |
quote: | Originally posted by Gladius
Ik denk ook wel dat ge het moet leren luisteren. Bij veel progplaten is het pas na de 3de of 4de keer dat ik zeg: 'howhow, hiervan ondervind ik wel enige voldoening' =p |
idd, en dat is bij de meeste mensen teveel moeite. Daarom dat het ook minder toegankelijk is. |
|
|
Shadowkid |
Correct me if I'm wrong, maar zoals ik het interpreteer is het ni zozeer dat je jezelf moet forceren om naar prog te leren luisteren, maar dat eerder wordt bedoelt dat prog geen genre is dat je meteen "bij de ballen grijpt" om het zo uit te drukken. Progressive is iets dat eerder langzaam "went", iets wat je langzamerhand meer gaat appreciëren (op voorwaarde dat die stijl u ligt he). Terwijl bij trance kan je meteen een bom van een track hebben die u overdonderd, dat heb ik bij progressive nog niet gehoord, of toch weinig. Bij progressive zijn veel dingen heel subtiel en merk je die pas als je dingen een paar keer gehoord hebt, en naarmate je meer naar die muziek luistert herken je dat makkelijker. Dat is toch hoe het bij mij overkomt en hoe ik het ervaar :) |
|
|
Jasperovitsj |
quote: | Originally posted by Shadowkid
Correct me if I'm wrong, maar zoals ik het interpreteer is het ni zozeer dat je jezelf moet forceren om naar prog te leren luisteren, maar dat eerder wordt bedoelt dat prog geen genre is dat je meteen "bij de ballen grijpt" om het zo uit te drukken. Progressive is iets dat eerder langzaam "went", iets wat je langzamerhand meer gaat appreciëren (op voorwaarde dat die stijl u ligt he). Terwijl bij trance kan je meteen een bom van een track hebben die u overdonderd, dat heb ik bij progressive nog niet gehoord, of toch weinig. Bij progressive zijn veel dingen heel subtiel en merk je die pas als je dingen een paar keer gehoord hebt, en naarmate je meer naar die muziek luistert herken je dat makkelijker. Dat is toch hoe het bij mij overkomt en hoe ik het ervaar :) |
Dat is zo ongeveer exact hoe ik me voel en prog ervaar :) |
|
|
TOR |
aha! een uitleg waarin ik me volledig kan vinden.
het probleem met de term 'leren' is dat die een evolutie naar iets beters inhoudt en dus een connotatie van elitarisme met zich meedraagt. spijtig genoeg wordt de term erg vaak gebruikt, zo ook alweer in deze thread. ik kan het gevoel van Push zeer goed begrijpen. |
|
|
Jasperovitsj |
Een "leerproces" hoeft niet persé een negatieve connotatie te hebben natuurlijk, maar dat heeft het in deze context inderdaad wel een beetje. :) We zullen het in het vervolg anders een verwervingsproces noemen :D |
|
|
Push2005 |
quote: | Originally posted by TOR
het probleem met de term 'leren' is dat die een evolutie naar iets beters inhoudt en dus een connotatie van elitarisme met zich meedraagt. spijtig genoeg wordt de term erg vaak gebruikt, zo ook alweer in deze thread. ik kan het gevoel van Push zeer goed begrijpen. |
Ja dat is het zowat; en ik sluit me absoluut niet af van het genre... ik weet niet of Alucard pres. 49th Line - Blue On Blue (Hydroid Remix) precies progressive is; maar dat is bvb een nummer dat me meteen greep... en hetzelfde met Peres & Petersky Silent Moments/Hello Ladies en Bent - As You Fall.
Maar dat 'leren' appreciëren dat is er voor mij nogal teveel aan. Dat is ook zo met films. Alternatieve, niet-hollywoodiaanse films zijn voor velen echt veel meer waard dan de gewone film. Maar mensen die dan altijd alternatieve films bekijken krijgen dan een soort afkeur tegen de standaard film en doen nogal neerbuigens als ge bvb ook eens kan geniet van zeg maar een James Bond movie. Ik hou immers van beide soorten films...
en idd; idem met poëzie, theater en opera !
Maar waar ik wel nog eens graag de nadruk op zou willen leggen; en er zijn er veel in de main discussion die dat niet waarderen: ik geloof echt wel dat binnen trance elk genre evenwaardig is; of het nu uplifting/psy/progressive is... het heeft allemaal zijn eigen waarden. Maar het is niet omdat je evolueert naar één van die stijlen dat je dan je vroegere stijl moet afbreken. |
|
|
Phortastic |
well-said ! |
|
|
Push2005 |
Mag ik dan ook stellen dat jullie nog moeten wennen aan de perfecte 2005/2006 sounds van uplifting ? Ik hoop alleszinds dat je ze ook nog weet te appreciëren :p
Hiver & Hammer - Fusion 2006 (Carl B Remix) --> De break in dit nummer vind ik de beste die ik ooit gehoord heb ... pure perfectie :eyespop: |
|
|
Jasperovitsj |
quote: | Originally posted by Push2005
Mag ik dan ook stellen dat jullie nog moeten wennen aan de perfecte 2005/2006 sounds van uplifting ?
|
In a way, yes. Maar dat heeft weinig te maken met een leerproces, aangezien wij dat al meegemaakt hebben toen we van een bepaalde stijl naar trance zijn overgeschakeld. Dus dit heeft meer te doen met vergelijkingen tussen oude ervaringen en nieuwe ervaringen dan over een pure verwerving van nieuwe indrukken die nog niet geclassificeerd kunnen worden omdat er nog geen vergelijkingsmateriaal aanwezig is. :)
Anyway, kzal de track is checken als er misschien iemand zou goed zou zijn om het adres van een goeie trancehub te pm-en, want op mijn proghubs vind ik ni zo veel trance :o |
|
|
Real |
quote: | Originally posted by Jasperovitsj
In a way, yes. Maar dat heeft weinig te maken met een leerproces, aangezien wij dat al meegemaakt hebben toen we van een bepaalde stijl naar trance zijn overgeschakeld. Dus dit heeft meer te doen met vergelijkingen tussen oude ervaringen en nieuwe ervaringen dan over een pure verwerving van nieuwe indrukken die nog niet geclassificeerd kunnen worden omdat er nog geen vergelijkingsmateriaal aanwezig is. :)
|
:toothless |
|
|
|
|