maandelijkse trance party? (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
Synthesia |
Dat is juist wat ik zeg, t'is ook niet de bedoeling om (initieel) volk te lokken met dj's zoals Estuera of Elof, maar laat die telkens draaien op de zelfde avonden dat de guests komen en resident worden van die nights...ze zullen wel wat meer bekendheid verschaffen. Vraag is natuurlijk of het Beglsiche publiek zelfs de internationale guests genoeg kent.
Maja :) |
|
|
Synthesia |
quote: | Originally posted by djcresto
De echte trance liefhebbers kenden O'bir al he. En op tommorowland was de blackhole tent het minst gevuld bij O'bir. Hoe goed zijn setje ook was. Ik denk dat je het toch een beetje te rooskleurig inziet. |
Bwa wie had al O'Bir al eens dervoor horen draaien? Denk toch weinigen
...mja k'zie het misschien ietske te rooskleurig maar ik denk dat trance toch nog niet volledig dood is (in Belgie) :) |
|
|
djcresto |
quote: | Originally posted by deefje
Als er trouwens mensen zijn die ook zon dinges zien zitte, samen stade natuurlijk sterker.
|
En als je dan toch wil dromen. Cherry moon is nu dicht. We huren het binnen een half jaar af. Gelijk welke muziek ge dan speelt het kot zit dan wel vol. Armin, pvd, ferry in de cherry zou ik wel zien zitten ze :D |
|
|
deefje |
quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Stijn, Highlite was maar één van de voorbeelden hoor, en ik wou allesbehalve kritiek geven ;)
Anyway, is er een degelijk budget Dave? :)
Want het klinkt allemaal wel mooi, en ge hebt uiteindelijk wel een goeie visie op een degelijk concept (twas misschien niet helemaal duidelijk int begin, daarmee mijn commentaar :)), maar dingen als reclame en acts kosten ook pakken geld, en sponsoring is ook niet altijd even evident. Dus voor een eerste party zoude eigenlijk al een soort van gunst of plezierke moeten kunnen afdwingen dat u budgettair wat ademruimte geeft, zoals een club huren tegen een spotprijs, dj die gratis komt spelen of via via korting op reclame fixen enzo... |
Zowiezo de bedoeling om het ergens op een vrijdag van de maand of 2 maandelijks misch om te beginnen, in een club te doen, dat beperkt ook wa risicos, der staan trouwens genoeg clubs leeg op vrijdag.
En idd ik weet maar al te goe wat het allemaal kost, om zoiets te fixen voor 8€ moogde al seriues u best doen en genoeg connecties hebbe. Meeste mensen vinden uitgaan duur maar als je kijkt wat je allemal ziet en krijgt, kost allemaal vrijveel.
@speentje, ik denk er net zo over ivm dj's & muziek, één of 2 vaste residents gecombineerd met telkens een grotere guest.
Anyway we zien wel, het idee en de research is al een tijdje bezig, nu weet ik weer wa meningen van ander mensen. De meningen van misch toekomstige bezoekers zijn important :)
Greetz
Dave |
|
|
Bl@ckOut |
Allemaal heel interessant om lezen.
Ik heb eigenlijk ook al met het idee gezeten om aan zoiets te beginnen, en om daarmee de populariteit van trance opnieuw een beetje omhoog te krijgen. Maar alleen durf ik het niet want het financieel risico is mij wat ge groot. Uiteraard zou ik het puur voor de muziek doen en niet voor het geld, maar als ge zoiets organiseert blijft 't sowieso ook wel de bedoeling om geen verlies te lijden.
Maandelijks of zelfs 2-maandelijks een trance party organiseren zou ik zeker niet doen. Ik zou eerst zeggen begin al met ene keer, als dat goed meevalt kunt ge later onder hetzelfde concept en dezelfde naam opnieuw iets organiseren maar niet sneller dan een half jaar erna. Want ik denk dat het grote publiek zeer snel verzadigd zal zijn door trance, als ze er al op afkomen.
Wat de namen betreft zou ik ook kiezen voor een mix van bekende en onbekende namen. En dan bedoel ik wel degelijk bekende namen. Niet iedereen dat graag trance luistert kent een Estuera of Fred Baker. Mijn vrienden luisteren ook graag trance, maar toen ik zei dat Estuera en Elof op highlite kwamen draaien was de reactie unaniem "wie??" . En wat de locatie betreft, het klopt dat veel mensen niet meer zo ver willen rijden en al zeker niet voor een trance-event. Daarom ook zou er echt veel werk gemaakt moeten worden van de promotie. Helaas kost dit natuurlijk weer veel geld.
Aangezien ik zelf ook al met dergelijke plannen zat vind ik het een goed idee, maar ik zou al eens beginnen met een soort financieel plan te maken (Als dave dat zelf nog niet gedaan heeft). Maak een schatting van het volk dat minimaal erop zal afkomen en bereken zo uw minimale inkomsten (inkom, drank, vestiaire,...). Doe op basis daarvan wat research naar dj's, materiaal, promotie enzovoort en ga na wat haalbaar is. Sponsoring ook zeker niet vergeten. Zo zie je meteen of er iets inzit of niet. Of ga na wie er allemaal actief wil meewerken hieraan en bepaal zo uw startbudget. |
|
|
domineesje |
@ dave: de komende party in millenium te luik (je weet wel)is niet enkel trance. wel er een goede dj komt (das nog de suprise). de reden waarom niet enkel trance is gewoon, geen vraag naar, niet tegenstaand het erg is...
en naar al de rest toe, denk dat er een goede trancefeest in aankomst is in ons klein landje... :D |
|
|
Magistrate |
kweet niet of de cor fijneman veel kost, ma die is toch een bekende naam hier in belgie, zelfs genomineerd voor tmf awards beste dj internationaal :rolleyes: , wsl bekender hier dan in holland
die draait nog wel goed, ietsje harder en dansbaarder, maarja ik weet zen prijs wel nie...
ook ronald van gelderen mag wel es terugkeren, vond em vet op 18y illusion |
|
|
Xilver |
Bwegh, Kots Fijneman. |
|
|
djcresto |
quote: | Originally posted by Magistrate
kweet niet of de cor fijneman veel kost, ma die is toch een bekende naam hier in belgie, zelfs genomineerd voor tmf awards beste dj internationaal :rolleyes: , wsl bekender hier dan in holland
die draait nog wel goed, ietsje harder en dansbaarder, maarja ik weet zen prijs wel nie...
ook ronald van gelderen mag wel es terugkeren, vond em vet op 18y illusion |
als je een echte trance party wilt moet je deze 2 vooral boeken :rolleyes: |
|
|
Magistrate |
quote: | Originally posted by djcresto
als je een echte trance party wilt moet je deze 2 vooral boeken :rolleyes: |
als je dat geen trance vindt....
natuurlijk wil ook dat estuera er is en elof, maar die namen zijn hier al zoveel genoemd.. |
|
|
Xilver |
quote: | Originally posted by Magistrate
als je dat geen trance vindt.... |
Euhm, neen, dat vind ik geen deftige trance, nee. Ronald Van Gelderen en Cor Fijneman gaan me echt niet naar een trancefeest lokken, ik ga eerder zoiets hebben van "bon, dat wordt weer zo'n pseudo-tranceparty waar evengoed jump en retro en diarreeconsoorten wordt gespeeld. Let's stay the hell away from that place" :rolleyes: |
|
|
Push2005 |
Kots Fijneman heeft zelfs een tijdje een radioshow gehad op topradio denk ik... dus miss trekt hij wel iets van volk ja :toothless |
|
|
|
|