maandelijkse trance party? (pg. 6)
|
View this Thread in Original format
djcresto |
quote: | Originally posted by InTeXoR
die kloof dat er toch nog altijd is tussen trance en technovolk (mega-belachelijk trouwens, maja tis zo). |
das vooral in België zo |
|
|
Push2005 |
quote: | Originally posted by InTeXoR
echt super-upliftende trance met ook nog een dikke bass eronder, |
Zo moet trance zijn om een publiek te kunnen aanspreken ja.
(Zo heb ik 'm zelf het liefst :) ) |
|
|
FUSyke |
Een trance-feestje houden? Mja, voor een beta-party is dit gemakkelijk omdat het niet gericht is op winst maken en er zijn weinig kosten: de dj's draaien gratis, geen sabam, geen personeel betalen, site is gratis, alleen de zaal en reclame betalen of was die laatste ook gratis. Zo kun je weinig verlies maken. En de meesten hier zijn altijd bezig dat ze het niet doen om winst te maken. Jullie doen het voor de liefde voor de muziek. En dat is het hem juist. Al die organisators willen natuurlijk ook winst maken. Dit is natuurlijk heel begrijpelijk want je wilt je fuif/club/event toch nog eens organiseren en het verder uitbouwen. En als trance niet aanslaat bij het publiek dan nemen ze ander genre waar wel iets mee te verdienen valt. Die mensen organiseren bepaalde dingen om er hun boterham mee te verdienen é. De schuld ligt ook wel een klein beetje bij de organisators. Die kiezen voor het vlug verdiende geld ipv te investeren in iets 'nieuws'. Maar wie heeft er nog het geld om eerst 6 maanden een lege dancing te laten draaien om er dan pas winst uit te halen?
En hier in België is er geen publiek voor trance. Wie van het forum ging er naar de 'Danjo & Styles'-avond in Illusion? Wie was er van plan om naar Trancemission @ Sotto's te gaan met Rank 1, Elof, M.I.K.E.? Op elk trance-event zijn er toch maar een paar beta's te bespeuren (de big events niet meegerekend). Dus als zelfs de die hards niet 'massaal' aanwezig zijn op een gewoon trance-event dan zal de gewone man er ook niet zijn. Trance feestjes zijn 'voorlopig' voor een beperkt publiek in België.
In het najaar van 2006 ga ik ook beginnen met het geven van enkele parties. Ik ben overal wat informatie aan het verzamelen over allerlei zaken: Wat kan ik financieel aan? Wat kost het allemaal (zaal, sabam, reclame, dj's)? Wat is er in de laatste tijd? Voor welke dj's komt men nog uit zijn zetel? Een goed evenwicht zoeken in de line up kwa bekendheid, financieel en kwaliteit. ... En dit dan proberen richten naar mijn eigen smaak. Ik heb bijvoorbeeld hier op het forum gevraagd naar prijzen van dj's. Dit doe ik nu ook op D4M + welke dj's ze graag zouden horen? Zo krijg ik van elk genre enkele namen die ik kan boeken. Van hier op het forum heb ik ook al enkele namen in mijn gedachten die ik dan zou vragen voor een trance feestje.
Binnenkort richt er een maat van mij ook een klein 'bedrijfje' op voor events te organiseren. Ga ik effe bekijken wat voor financiële en andere winst mij dit kan opleveren.
Gewoon wachten tot trance hier in België eens populair wordt of tot er iemand veel geld wil insteken. En voor nu zul je je moeten behelpen met de beta parties of zelf feestjes organiseren. |
|
|
Estuera |
Ik denk dat we eerst van de naam 'trance' afmoeten voor het hier in België weer een beetje aanslaat, die term heeft zo'n foute betekenis gekregen hier in de loop der jaren door dingen als 'trancescape' (jumptrance? wtf) milk inc en consorten , de geweldige Illusion residents Regi en Wout ( Ik kan me de tijd nog herinneren dat Wout op moest warmen in de Illusion en daarna snel plaats maken voor de 'echte ' dj's die dus gewoon alleen maar trance platen oplegden)
We zitten dus met een enorm imagoprobleem, en de paar mensen in de internationale trance scene die uit België komen werken bijna uitsluitend voor het buitenland. ( Ik geef ook toe dat ik geen seconde aan het belgische publiek denk als ik aan het produceren ben, hier worden tranceplaten toch amper verkocht tegenwoordig)
Tomorrowland had een lichtpuntje kunnen zijn maar een massieve Q dance stage dicht bij de ingang liet me maar weer duidelijk zien waar het grootste deel van het publiek op af gaat. Maar goed, alles gaat in golven op en neer ( de economie, de mode, etc etc) dus trance zal ook mischien wel weer eens opnieuw groeien in België, al die jumptoestanden gaan natuurlijk ook op den duur ten onder aan hun eigen succes he, nothing lasts forever. In de tussentijd ga ik maar gewoon in andere landen draaien ;) kom ik ook nog eens ergens hehe...
edit: Wat ik wel opmerkelijk vind is dat het publiek wel gewoon losgaat als ik in België draai op een feestje waar niet de naam 'trance' op de affiche staat. Iemand reageerde zelfs ooit verbaasd toen ik na m'n set met m praatte en zei dat wat ik draaide echt allemaal trance was... zegt genoeg over het totaal verkeerde beeld wat mensen van trance hebben.
En ook nog even een opmerking naar de mensen toe die altijd zeuren over lange breaks in trance: als je echt losgaat op de momenten dat er geen breaks zijn dan ben je blij dat als er een langskomt,zo kan je in principe de hele nacht door blijven feesten zonder meteen neer te gaan. ( of hoe denkt ge dat producers en dj's ooit op het idee van breaks gekomen zijn?)
En er zijn ook genoeg stijlen binnen de techno die gebruik maken van redelijk lange stukken zonder beats om de spanning op te voeren ( niet elke techno dj blijft constant doorbeuken) Ik heb ooit een liveset van Speedy J meegemaakt waar zelfs de eerste 4-5 minuten geen beat te horen was, hij bouwde wel op naar een ongelooflijke climax daarna, dat effect had hij nooit bereikt als ie meteen was beginnen pompen. |
|
|
Eagle` |
quote: | Originally posted by Estuera
En ook nog even een opmerking naar de mensen toe die altijd zeuren over lange breaks in trance: als je echt losgaat op de momenten dat er geen breaks zijn dan ben je blij dat als er een langskomt,zo kan je in principe de hele nacht door blijven feesten zonder meteen neer te gaan. ( of hoe denkt ge dat producers en dj's ooit op het idee van breaks gekomen zijn?)
|
Ja breaks are awesome, met wat geluk hoor je er 4 op 10 minuten :rolleyes: |
|
|
Real |
quote: | Originally posted by Eagle`
Quit the whining, hij heeft gelijk. :whip: |
|
|
Eagle` |
quote: | Originally posted by Real
Quit the whining, hij heeft gelijk. :whip: |
the hell he is |
|
|
Vishnu |
In de tussentijd ga ik maar gewoon in andere landen draaien ;) kom ik ook nog eens ergens hehe...
|
Yup, zalige video trouwens op je site over je set in Polen! Alleen die Poolse reporter leek me precies toch wat zenuwachtig of alleszins niet 100% op zijn gemak, zo een ijskoude blik terwijl jij toch vol enthousiasme over het Poolse publiek bezig was :D |
|
|
Shadowkid |
We zitten dus met een enorm imagoprobleem, en de paar mensen in de internationale trance scene die uit België komen werken bijna uitsluitend voor het buitenland. ( Ik geef ook toe dat ik geen seconde aan het belgische publiek denk als ik aan het produceren ben, hier worden tranceplaten toch amper verkocht tegenwoordig)
|
Maar best dat je dat laatste niet doet, want als je daar moet rekening mee houden bekom je denk ik vooral (op dit moment toch) enorm platte muziek :)
Zeg, maar in welke landen is trance wel nog echt populair? Jij moet daar toch min of meer zicht op hebben gezien je regelmatig in het buitenland draait? |
|
|
Push2005 |
Heerlijk toch :p
Kan je eens 1 dag voortgaan zonder trance af te breken ? :whip: |
|
|
Estuera |
1 op 10 minuten is realistischer denk ik ;)
quote: | Originally posted by Vishnu Yup, zalige video trouwens op je site over je set in Polen! Alleen die Poolse reporter leek me precies toch wat zenuwachtig of alleszins niet 100% op zijn gemak, zo een ijskoude blik terwijl jij toch vol enthousiasme over het Poolse publiek bezig was |
Die video is gaar ja hehe ;)
Zover ik het zie zijn de makkelijkste plekken om trance feestjes vol te laten lopen in Oost Europa momenteel ( vooral dan Polen, Tchechië en Hongarije) er is daar ook gewoon een heel andere mentaliteit over uitgaan blijkbaar ( iedereen gaat dus ergens naartoe in het weekend , en ze leven zich er ook echt uit)
Ik heb trouwens ook nog steeds superfeestjes meegemaakt in Nederland en Duitsland vorig jaar,daar moet wel zwaar gepromoot worden om het feest volk te laten trekken maar het is er iig nog wel mogelijk met wat moeite.
Ik heb ook horen vertellen dat Zuid Amerika erg hevig moet zijn, daar is het ook nog echt aan het groeien. |
|
|
The_G0dfather |
Ik heb ook horen vertellen dat Zuid Amerika erg hevig moet zijn, daar is het ook nog echt aan het groeien. |
die cafe op 2 minuten van mijn deur is ook best wel hevig hoor, moet je ook eens komen checken, al wast ma voor mij alleen :p
nogmaals, set op highlite was :crazy: :D |
|
|
|
|