return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 
03/04/2010 Trance Energy, Utrecht (pg. 5)
View this Thread in Original format
Remofski
Waar is den tijd dat Svenson & Gielen de anthems nog verzorgden...
christina
ik vind het nog meevallen, er zijn toch echt al veel slechtere anthems geweest ook hoor :)
Remofski
Mja, het past inderdaad in het rijtje. Ik vind de laatste 5 anthems op niets meer trekken eigenlijk. Na dat van Rank 1 in 2005 zijn ze de tech-kant opgegaan - de doodgraver des trancegeluids.
christina
tis ni omda gij techtrance ni goed vindt, dat ge da zo moet veralgemenen he ;)
De Geert
Het is natuurlijk ook Trance Energy, waarin "Energy" voor mij toch nog steeds staat voor het iets hardere werk, of toch minstens de bigroom-sound.

De riff van het nieuwe anthem is wel ferm en catchy, de rest van de track iets minder. Maar wees maar zeker dat het zal werken op TE! :)
FCB_Fanatic
quote:
Originally posted by christina
ik vind het nog meevallen, er zijn toch echt al veel slechtere anthems geweest ook hoor :)


Dan ben ik toch eens benieuwd welke die slechtere anthems geweest zouden zijn :D

De eerste keer dat ik een sample hoorde vond ik die van dit jaar nog wel meevallen, maar nu ik hem hier wat uitgebreider hoor vind ik hem toch ook eerder teleurstellend
christina
quote:
Originally posted by FCB_Fanatic
Dan ben ik toch eens benieuwd welke die slechtere anthems geweest zouden zijn :D

De eerste keer dat ik een sample hoorde vond ik die van dit jaar nog wel meevallen, maar nu ik hem hier wat uitgebreider hoor vind ik hem toch ook eerder teleurstellend


thrill en L.E.D. there be light waren eerder verschrikkelijk voor mij en ik ben ook gene svenson & gielen fan ;)
Gladius
quote:
Originally posted by Remofski
tech-kant - de doodgraver des trancegeluids.

+1!
onlangs een deel gehoord van de top 2009 van ASOT. zat weer boordevol nummers die echt prachtig beginnen om dan over te gaan naar plat gebeuk. :(
Remofski
Idd verschrikkelijk. Niet veel zaken die mij meer irriteren dan een enorme epische opbouw met mooie melodie, een veelbelovende trancebreak EN DAN... pweup pweup pweup. Echt hemeltergend als je naar zo'n set aan het luisteren bent.

Dan luister ik nog liever naar electro, daarvan wéét je tenminste dat het boecht is wanneer je ernaar begint te luisteren.

Ik stel voor producties die geen synths of voor het leeuwendeel een (zweverige) melodieuze ondertoon hebben niet langer als trance te bestempelen en het bijgevolg zo ver mogelijk van TE weg te houden. Housebrol genoeg op events tegenwoordig, gun de mensen met smaak ook eens iets.
De Geert
quote:
Originally posted by Gladius
+1!
onlangs een deel gehoord van de top 2009 van ASOT. zat weer boordevol nummers die echt prachtig beginnen om dan over te gaan naar plat gebeuk. :(


Zoals?
Als ik de top 20 bekijk, lijkt mij enkel de Club Mix van "Not Enough Time" aan dergelijke beschrijving te voldoen...
Niet dat de ASOT Top 20 de referentie is, maar we moeten toch ook niet beginnen veralgemenen. :)

FCB_Fanatic
quote:
Originally posted by De Geert
Zoals?
Als ik de top 20 bekijk, lijkt mij enkel de Club Mix van "Not Enough Time" aan dergelijke beschrijving te voldoen...
Niet dat de ASOT Top 20 de referentie is, maar we moeten toch ook niet beginnen veralgemenen. :)


mja, veel kon ik er mij zo toch ook niet herinneren. Ik vond vooral dat er veel vocale brol tussen zat :p
Devilex
quote:
Originally posted by Remofski
Idd verschrikkelijk. Niet veel zaken die mij meer irriteren dan een enorme epische opbouw met mooie melodie, een veelbelovende trancebreak EN DAN... pweup pweup pweup. Echt hemeltergend als je naar zo'n set aan het luisteren bent.


Das het grote verschil met de muziek (trance) van vroeger. Toen wist je tijdens een break of opbouw dat 'het' ging komen. Maar nu weet je toch al in 9 van de 10 gevallen dat 'het' niet komt. :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 
Privacy Statement