return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 
Dana is hot! (pg. 6)
View this Thread in Original format
raoel
Damn, jij hebt al veel met die programma's zitten kloten of niet?
Je hebt in korte tijd toch wel iets aardigs gemaakt.

Ik vindt het serieus best aardig klinken al is dit absoluut nog geen kwaliteit omdat het al geheel niet op elkaar aansluit, vooral als die vette bass erin komt bij 27 seconde gaat het een beetje van de hak op de tak.

HardStyle leek mij al (en jij hebt het bewezen) vrij makkelijk te maken, toch denk ik dat je een trance liedje ook zo in elkaar hebt geflanst alleen doe je dan langer over om de melodie te maken.

Wat heb je hiervoor gebruikt?
Soundforge, Fruity Loops en Reason?
ScuL
Ik weet niet goed wat ik er van moet denken.
het is veel te happy. Maw de trance invloed is veel te groot...

Die bass & snare klinken idd wel lekker maar da's ook wel logisch met geripte samples (doe ik zelf ook altijd).
dat scratch achtige sampletje is ook nogal licht, mag wel wat meer distortion op.

Zal voor de gein ook mijn laatste probeersel beschikbaar stellen, gemaakt in Modplug + veel nabewerking met CoolEdit Pro v2.
Ik ga binnenkort toch nog eens aan de fruityloops (kan er niet aan wennen), kijken of ik het wat voller kan laten klinken.

http://www.xs4all.nl/~wmbakker/scul/mp3/new.mp3
AFTERNATIVE
quote:
Originally posted by ScuL
Die bass & snare klinken idd wel lekker maar da's ook wel logisch met geripte samples (doe ik zelf ook altijd).


1 geript sampletje en meneer heeftet gelijk over geripte samples
ScuL
quote:
Originally posted by AFTERNATIVE
1 geript sampletje en meneer heeftet gelijk over geripte samples


Ja die subbass is geript of niet dan. Dan is het dus een geript sample. Ik zei sample(s) in meervoud omdat ik zelf ook meerdere subbassen rip. Simpelweg omdat een goeie hardstyle bas niet of nauwelijks uit een softwarepakket te persen is. Je moet niet zo letterlijk lezen.
Pjotr G
quote:
Originally posted by ScuL
Simpelweg omdat een goeie hardstyle bas niet of nauwelijks uit een softwarepakket te persen is.


HOEST HOEST :D

ga er maar redelijk van uit dat je vrijwel alles dat je uit hardware kan persen (tegenwoordig), ook uit software kan persen. T is vooral een andere manier van werken, wat je maar fijner vindt.
Dit schreeuw ik niet omdat ik een software voorstander ben, werk zelf met hardware.

You just gotta know how ;)
ScuL
quote:
Originally posted by Pjotr G
HOEST HOEST :D

ga er maar redelijk van uit dat je vrijwel alles dat je uit hardware kan persen (tegenwoordig), ook uit software kan persen. T is vooral een andere manier van werken, wat je maar fijner vindt.
Dit schreeuw ik niet omdat ik een software voorstander ben, werk zelf met hardware.

You just gotta know how ;)


Je zegt hetzelfde wat ik zei.
Ik zei niet of nauwelijks, dat wil dus zeggen dat het niet onmogelijk is maar wel heel lastig. Je moet maar net weten hoe, inderdaad.
Pjotr G
toch bedoelde ik t iets anders. Denk je dat je uit hardware automatisch de vetste geluidjes krijgt omdat t hardware is? Nee zo werkt t niet, daar moet je net zo goed weten hoe...
John
klinkt best vet afternative:) beetje warrelig alleen..van de hak op de tak, maar dat boeide ook niet gezien et doel van die track:) begin van et melodietje lijkt op 'follow me':D w00t
en scul: misschien ligt et aan mn koptelefoon, maar ik vind de kick en de bassline niet helemaal lekker lopen samen.. kick in et begin heeft wel een lekkere oldschool feeling:)
maar ik hou mn mond weer want ik kan helemaal geen hardstyle maken:p
Dr. Kuipers
Ik wil hem ook downen...... :D

Maar krijg error :(

Unexpected server respons :S :S :S
ScuL
quote:
Originally posted by John
en scul: misschien ligt et aan mn koptelefoon, maar ik vind de kick en de bassline niet helemaal lekker lopen samen.. kick in et begin heeft wel een lekkere oldschool feeling:)
maar ik hou mn mond weer want ik kan helemaal geen hardstyle maken:p


da klopt. ik vind het zelf ook. ik ga d'r een andere kick voor pakken. ben nu bezig om mijn song over te zetten van modplug naar fruityloops, kijken hoe het gaat klinken als ik daar wat meer FX overheen gooi.

AFTERNATIVE
quote:
Originally posted by Dr. Kuipers
Ik wil hem ook downen...... :D

Maar krijg error :(

Unexpected server respons :S :S :S


Link werkt bij mij nog horr, en alsset egtniet lukt moetje ff je msn adres pm'en ofzo, stuur ik em ff
Dr. Kuipers
Wazig, via FlashFXP werkt ie wel.

Dus ben hem nu aan binnen hengelen :D
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 
Privacy Statement