|
Sagan om de 2 tornen (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| Glorie |
| vem ska ja gå me då? snuff snuff |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Glorie
vem ska ja gå me då? snuff snuff |
Jag då... jag skulle ha sett båda ettan och denna med min drömtjej och båda gångerna har det skitit sig :~( |
|
|
| Vizay |
glorie synd att du inte bor i sthlm...annars hade jag lätt hängt på.....det här e en sån film jag gärna skulle betala igen å igne åigen för att se :D
[edit]
iofs har jag den pånerladdning just nu men de e ju ganska kass kvalitet :p |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by Aendy
Jag då... jag skulle ha sett båda ettan och denna med min drömtjej och båda gångerna har det skitit sig :~( |
vafför då då? :( vem tackar nej till bio???
galet
Vizay,... snällt :) |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Glorie
vafför då då? :( vem tackar nej till bio???
galet
|
Det är inte lika mycket tacka nej som... ähh, det är andra orsaker... har helt enkelt inte passat... ähh... |
|
|
| Glorie |
aendy, låter som du är hemligt förälskad....vet hon om det eller? antar inte..
Men Ooooj, va ja vill se filmen... nu prata ja me en kompis bara igår som sa att den var kanonbra... ahhhh....hoppas bara elijah e med mycket.. men det e han väl.. :D han e ju huvudperson :)
när ja var på en skivbutik såg ja soundtracket med tre olika framsidor.. dödligt coolt.. :D framsidan me (han i underjorden...va hette han nu?) var klart coolast.. (han som var så otäck ni vet, som skrek)
aja:conf: |
|
|
| Nyx |
| Såg på sagan om de två tornen på bio i förra veckan. Den var mycket bättre än vad jag hade väntat mig faktiskt..så gå & se den, ni som inte redan har gjort det! ;) |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Glorie
aendy, låter som du är hemligt förälskad....vet hon om det eller? antar inte..
|
Inte jag inte, sysslar ju inte med sådant längre har jag ju sagt... |
|
|
| Vizay |
| ska gå å se den igen....kaaanske lyckas få med en speciell person också :) |
|
|
| SteveTranz4ever |
Så har jag åckså sett denna makiska rulle... Var iväg på filmstaden i Malmö med morsans gubbe...
Denna rulle är totalt makalös DOCK gillar jag Sagan om ringen bättre... den hade mer gagi över sig... bättre ihop satt..
Men okej detta är en mitten film i en trilogi så det finns vissa saker som måste ske å bli avklarade... brukar vara så i trilogier så jag tror att trean kommer bli absolut bäst. Dessutom så gillade jag första filmen bättre andra gången jag såg den...
Blev förvånad hur jävla bra dom gjort Gollum... det är ju alltså en data animering men ser helt levande "verklig" och sen monologen som han had emed sig själv är ju en "skådespelartalang" som man aldrig kommer få se i dom flesta riktiga skådespelare som finns.
Det här med alverna å deras historia flöt inte riktigt... tycker det var lite hattigt... Trist att inte det hände mer för Merry och Pippin när domvar med Enterna... dom knata mest och han snacka i slowmotion lite då och då. Annars var Enterna rätt coola... mer av dom.
Strids scenerna var totalt as mäktiga... känns fånigt att kolla på andra filmer nu med strids scener... enda som är i klass med detta är inlednings scenen i "Saving privat Ryan"
Den här scenen med olifanter och nån armé var ju också lite skum men jag antar att man kommer få se mer av det i tredje filmen...
| quote: | Originally posted by AC.
Känner just nu att jag vill se den igen... Kan man tanka ner den med bra kvalite än? (Divx DVDRip) | Snälla du... vad du än gör se INTE filmen på nån kass kopia eller på dvd rip ens...
DENNA FILM ÄR EN AV DOM BIOFILMER SOM ÄR MEST VÄRD ATT GÅ PÅ BIO FÖR |
|
|
| SteveTranz4ever |
Hittade ett forum om Sagan om de två tornen
Detta hade en inbiten Tolkien fan skrivit...
Var och såg filmen för ett par timmar sen och blev besviken på mycket och glad åt en del. Tyckte att mycket av känslan var borta och ersatt med värdelös dataanimerad action och comic relief (Gimli). Slaget vid helms deep som jag hört skulle överträffa allt i filmväg var en besvikelse. Alla gulliga barn och mödrar kändes väldigt o-tolkien. Alvernas uppdykande var fånig och Haldirs död var ett enda so what.
När Aragorn började hallucinera om Arwen för tredje gången suckade jag bara. Och vad fan var det för löjlig historia om Aragorns "död"? Helt meningslöst. Att ägna så mycket tid åt action och skära ner på Merry och Pippins roll är imho oförlåtligt. Blev väldigt besviken på hur lite tid Merrys och Pippins fångenskap fick. Vad hände med Ugluks och Grishnaks bråk och den långa plågsamma språngmarchen genom rohan? Vad hände med scenen där Pippin lurar Grishnak att de har ringen? Och enternas vrede och marsch mot Isengård? Allt vi fick se av det var några gröna lustiga figurer med ben som hoppade fram ur skogen. Visst, Merry och Pippin slapp rollen som clowner, men förvandlades istället till två helt meningslösa karaktärer som red runt på ett träd genom hela filmen. Lavskägge och enterna var alldeles för lite mystik och visdom, och mer lustig skogsmulle.
Lär mer här den som orkar och vill
http://www.bio.nu/forum/index.php?act=ST&f=5&t=188 |
|
|
| Vizay |
@AC: den finns bara ute i en relativt kass telesync (filmad från duken men med ljud från ett speciellt uttag så man slipper hostningar osv)
se den på bio!!! ;)
[edit]
ang. steves post....måste säga att jag e så jävla trött på sånna tråkmonsar som inte gör annat än rackar ner på småsaker i filmen....Peter Jackson själv har sagt att det inte är en direkt filmatisering utan en tolkning av boken....skulle det vara en direkt filmatisering så skulle det förmodligen behövas 6 filmer istället för 3 (som bekant är det faktiskt inte en triologi utan sex böcker om man nu ska va petig) :D |
|
|
|
|