return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 
Sagan om de 2 tornen (pg. 7)
View this Thread in Original format
Glorie
quote:
Originally posted by AC.
men jag fick aldrig något svar :\


ja fick svar fort fortav Swamper i en tråd ja skapat :D hohoho

-nee, flåt..retas lite bara.

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE.
Väntar ivrigt på ep.3..


:stongue: :stongue: :stongue: aaa, du :)

(jag har heller fortfarande inte sett.. man har ju liksom två gratisbiljetter som ja vunnit i Veckorevyns korsordstävling...WEEE! så man kan ju bjuda nån liksom) :D
SteveTranz4ever
Hmmm... de här låter trist

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/...,390285,00.html
Aendy
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Hmmm... de här låter trist

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/...,390285,00.html


Detta gillar jag

Wimp!

Stackars sate... om han nu är så hängiven till Sagan-triologin att han ringer tidningen för att uttrycka sin besvikelse kanske han skulle ha läst böckerna innan han börjar se filmerna, menar om man nu gör ett nationellt Svenska B-prov är man nog tillräckligt läskunnig för att harva sig igenom de böckerna... gillar avslutningen på artikeln "JRR Tolkiens böcker om Ringen kom för första gången ut på svenska 1959"... i stil med; "du har haft gott om tid..."
WoberT
filmen är ruskigt bra o jäkligt mäktig måste jag säga.. ska köpa collectors boxen sen när den kommer senare i november.. måste även köpa collectors box av ettan innan den försvinner helt.

blir o köra en filmkväll o gå igenom 1:an o 2:an innan man ska se 3:an på bio =D

jag läste även böckerna i somras o dom är sjukt bra.. mycket bättre än filmen .. man får reda på många smaskiga detaljer i dom men ibland är det lite svårt språk o många personer o platser att hålla reda på.
dbl
quote:
Originally posted by Aendy
Detta gillar jag

Wimp!

Stackars sate... om han nu är så hängiven till Sagan-triologin att han ringer tidningen för att uttrycka sin besvikelse kanske han skulle ha läst böckerna innan han börjar se filmerna, menar om man nu gör ett nationellt Svenska B-prov är man nog tillräckligt läskunnig för att harva sig igenom de böckerna... gillar avslutningen på artikeln "JRR Tolkiens böcker om Ringen kom för första gången ut på svenska 1959"... i stil med; "du har haft gott om tid..."



han kanske som många andra.. bla jag har skitigt i att läsa böckerna bara pga att istort sett alla som har läst böckerna har blivit besvikna på filmerna för att så många detaljer har lämnats utanför..

o sitta o tänka på en massa detaljer som saknas o bli besviken känner jag ju inte direkt för... så därför har jag skitit i att läsa böckerna bara pga det.. har bara läst bilbo vilket jag anser e den enda boken man ska ha läst innan man ser på filmerna...

men tar nog o läser dem efter jag har sett 3:an
chjo
Såg bådde första och andra filmen på bio flera ggr, anser att dom är storslagna. Är övertygad om att sista delen i triologin kommer slå allt. Jag är eg. ingen inbiten Sagen-fan, men är duktigt facinerad av både böckerna och filmerna. Tror att om man lever i en någorlunda realistisk verklighetet går det alldeles uttmärkt att läsa böckerna innan, blir bara possitivt överraskad att se hur dom löst alla smaskiga detaljer.

Tråkigt det där med Saruman, om det stämmer, ser fram emot premiären nu iaf.
SWE_TRANCE
Ser fram emot att se filmen på bio!
Fast jag är ingen "nerd" som sitter å väntar på premiärbiljetterna i 12h ;) tar det hellre nån vecka efter.

Hoppas, hoppas att dom kommer att köra "trilogikvällar", dvs att dom visar alla filmer i ett svep under en kväll! Med 15min pause mellan varje!
dbl
quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Ser fram emot att se filmen på bio!
Fast jag är ingen "nerd" som sitter å väntar på premiärbiljetterna i 12h ;) tar det hellre nån vecka efter.

Hoppas, hoppas att dom kommer att köra "trilogikvällar", dvs att dom visar alla filmer i ett svep under en kväll! Med 15min pause mellan varje!


i 12 timmar... va lever du nånstans.. nerdarna har ju fan redan legat ute flera veckor typ :p

förstår mig inte på dem alltså
SWE_TRANCE
quote:
Originally posted by dbl
i 12 timmar... va lever du nånstans.. nerdarna har ju fan redan legat ute flera veckor typ :p

förstår mig inte på dem alltså


jajajjaaa...."flera veckor"...aaa, i gbg kanske :)
I denna slaskhålan stod polaren och hans bekanta förra vintern i 12h iaf.
Dom turades om att köa :)
dbl
quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
jajajjaaa...."flera veckor"...aaa, i gbg kanske :)
I denna slaskhålan stod polaren och hans bekanta förra vintern i 12h iaf.
Dom turades om att köa :)


hehehe... ja.. borås e la kanske inte samma sak..
jag o några polare hade skitkul förra vintern när 2:an kom.. stod o mobbade o höll på... hahaha.. rätt många andra också visserligen, men kul va det.. sen drog vi in i värmen o festade. haha :p

MojjMojj
Tycker folk som gnäller om att att böckerna är bättre än filmerna! Det är ju fan ganska självklart att filmerna är "sämre", enda boken som är sämre än filmen är "Pelikanfallet" enligt imdb tror jag.

Ajja, jag säger att man missar mkt skoj i fílmerna och och hur man ser på olika händelser, om man inte läst böckerna (helst på engelska) :D

Sett "The Two Towers Extended Edition" 3 gånger nu :D :) Jag älskar verkligen vad Jackson gjort med filmerna och jag längtar som fan till 3:an, som enligt Jackson kommer bli den bästa!! Litar på honom ganska ordentligt, 3:e boken är ju bäst också :D :D :gsmile:
robstar
Har fatiskt sätt 1:an och 2:an. :eek:
Kommer säkert se 3:an med.
Så jävla långdragen historia bara.
Efter jag hade sett 1:an dog jag nästan av besvikelse, va fan var de där för slut liksom. :wtf:

Skulle kanske väntat tills alla 3 fanns ute på dvd.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 
Privacy Statement