|
Sagan om de 2 tornen (pg. 5)
|
View this Thread in Original format
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Vizay
bilbo räknas inte till "triologin"
|
Skrev jag heller inte... Tolkien skrev ju en del böcker som utspelade sig i "ringens värld" men det var väl bara fyra som faktiskt berättade om ringens äventyr. Sen att sex böcker är ihopsatta till tre är ju en mindre detalj då man trots allt talar om triologin.
Silmarillion är en RIKTIGT seg bok att ta sig igenom och tveksamt om det är värt det. |
|
|
| mindshooter |
Folk kommer alltid att klaga, och tycka att det fattas saker, när någon filmatiseran en bok. När man filmatiserar en av tidernas största böcker så är det helt omöjligt att tillfredsställa alla. En film ÄR inte samma sak som en bok, givetvis försvinner en massa på vägen, för att filmen ska hållas lagom lång, och hålla lagom intresse. Olika scener är olika intressanta för olika individer. Jag har tyvärr inte läst boken (mitt uppe i Liftarens guide serien) så jag kan inte ge någon "proffesionell-elit-allmänt-insatt" kommentar om den. Jag kan bara säga att i mina ögon, så är det en jäääävligt bra film, jäääävligt bra story, gryyyyymma effekter och bra skådespeleri. Allt klaffar jävligt bra. Och det är väl det som räknas? Det är som sagt en tolkning, man kan inte få med allt. Det var väl kanske inte bara nördarna som skulle älska den.
För övrigt så vill jag inte höra nåt mer skitsnack om teletubbies :disbelief |
|
|
| robstar |
| quote: | | så är det en jäääävligt bra film, jäääävligt bra story, gryyyyymma effekter och bra skådespeleri. Allt klaffar jävligt bra. |
Sluta svär! Ja blir rädd! :nervous:
HaHa! :D
Ska nog ta å se den i veckan. |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | | Originally posted by mindshooter För övrigt så vill jag inte höra nåt mer skitsnack om teletubbies :disbelief | bzzz... mzzzzz..mggzzz*försöker hålla mig* hi :eyespop: |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
bzzz... mzzzzz..mggzzz*försöker hålla mig* hi :eyespop: |
*låter musen glida bort över suspend knappen, trummar med fingret på musknapen* |
|
|
| robstar |
| quote: | Originally posted by mindshooter
*låter musen glida bort över suspend knappen, trummar med fingret på musknapen* |
Sluta trumma! Tryck för fan!!!! :D :D :D
:thepirate |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by mindshooter
*låter musen glida bort över suspend knappen, trummar med fingret på musknapen* | Jasså ska du gå till Linköping ;)
HA ha ha ha....
Tacka vet jag barba pappa :) |
|
|
| zamson |
| nu finns ju filmen på internet - ville bara säga det...dvdscreener |
|
|
| SteveTranz4ever |
Teletubbies är nog inte så trist ändå :D
 |
|
|
| AC. |
| quote: | Originally posted by zamson
nu finns ju filmen på internet - ville bara säga det...dvdscreener |
!!!
någon som har den här? som man kanske kan få dra den irån
PM mig gärna isf =) |
|
|
| Vizay |
inget warezsnack på forumen....jag vet att jag kan låta töntig nu men forumen kan faktiskt tas ner om sådant förekommer här ute....PMa sånt istället :)
sen de där med teletubbies....tja.e..hrrmmm.. *retas* :p |
|
|
| mindshooter |
| Ja det är nog bäst om det h¨lls utanför...och se filmen på bio för fan! :) |
|
|
|
|