return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 
Sagan om de 2 tornen (pg. 4)
View this Thread in Original format
dbl
fan vad petig du skall vara hela tiden vizay :)

måste ta och se den nån dag... har tyvärr inte gjort det ännu :(
Vizay
klart jag e petig dbl....om dom som rackar ner på en av dom bästa filmerna förra året e petiga så ska jag fanimej va petig jag med ;)
dbl
hehehe... klart man skall vara det :)
Trance Christer
nu har jag också sett 2:an i trilogin jag tyckte det var en underbar film jävligt bra.
Ravesquad
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Hittade ett forum om Sagan om de två tornen
Detta hade en inbiten Tolkien fan skrivit...

Var och såg filmen för ett par timmar sen och blev besviken på mycket och glad åt en del. Tyckte att mycket av känslan var borta och ersatt med värdelös dataanimerad action och comic relief (Gimli). Slaget vid helms deep som jag hört skulle överträffa allt i filmväg var en besvikelse. Alla gulliga barn och mödrar kändes väldigt o-tolkien. Alvernas uppdykande var fånig och Haldirs död var ett enda so what.

När Aragorn började hallucinera om Arwen för tredje gången suckade jag bara. Och vad fan var det för löjlig historia om Aragorns "död"? Helt meningslöst. Att ägna så mycket tid åt action och skära ner på Merry och Pippins roll är imho oförlåtligt. Blev väldigt besviken på hur lite tid Merrys och Pippins fångenskap fick. Vad hände med Ugluks och Grishnaks bråk och den långa plågsamma språngmarchen genom rohan? Vad hände med scenen där Pippin lurar Grishnak att de har ringen? Och enternas vrede och marsch mot Isengård? Allt vi fick se av det var några gröna lustiga figurer med ben som hoppade fram ur skogen. Visst, Merry och Pippin slapp rollen som clowner, men förvandlades istället till två helt meningslösa karaktärer som red runt på ett träd genom hela filmen. Lavskägge och enterna var alldeles för lite mystik och visdom, och mer lustig skogsmulle.

Lär mer här den som orkar och vill
http://www.bio.nu/forum/index.php?act=ST&f=5&t=188

Intressant inlägg Steve. Håller med om mycket som skribenten skriver. Att slapstick och sentimental smörja inte hör hemma i en film som bär Tolkiens namn är väl sånt som kidsen inte bryr sig om, så länge man får se lite tuff action o snygga brudar. Varför inte se nyaste Bond filmen istället Vizay, den verkar va på lagom nivå för dig.
Vizay
ravesquad: det där va ett jävligt dumt och ointelligent inlägg av dig ravesquad...jag är själv en väldigt stor fan av ringen osv. men det jag försöker säga är att man måste va lite open minded

jag är inte heller så förtjust i att dom har gett arwen massa scener som inte ens tillhör henne bara för att hon är en stor sjärna osv...jag är inte heller förtjust i att dom tog bort tom bombadil men det är sånt man får ta...bara för att en eller två saker inte stämmer så betyder det inte att filmen är absolut sämst och totalt osebar...

låter snarare som det är du som borde hålla dig till teletubbies ravesquad...låter som din nivå det
dbl
quote:
Originally posted by Vizay
låter snarare som det är du som borde hålla dig till teletubbies ravesquad...låter som din nivå det

lol :haha: :haha: :haha:
Glorie
quote:
Originally posted by Aendy
Inte jag inte, sysslar ju inte med sådant längre har jag ju sagt...

whoops, där trampa man på nåns tå.. sorry aendy :o
Aendy
quote:
(som bekant är det faktiskt inte en triologi utan sex böcker om man nu ska va petig) :D

Vilka handlar mer om ringen förutom Bilbo?
Vizay
quote:

bilbo räknas inte till "triologin"

det jag syftade på var att den så kallade triologin om ringen faktiskt består av 6 böcker....bara det att dom har satt 2 böcker i varje bok :p

reveal
quote:

så här står det på baksidan av mitt exemplar av sagan:

Tolkien-biblioteket:

Sagan om ringen
Sagan om de två tornen
Sagan om konungens återkomst
Ringens värld. Dokument rörande sagorna om Härskarringen
Gillis Bonde från Ham
Tom Bombadills äventyr
Träd och blad

sen är inte "Silmarillion" (eller "Bilbo") med på baksidan av min bok, men den hör definitivt till listan
Ravesquad
quote:
det jag försöker säga är att man måste va lite open minded

frustrerad kille:rolleyes:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 
Privacy Statement