return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 
Verkiezingen 22 januari 2003 (pg. 19)
View this Thread in Original format
New Wave
quote:
Originally posted by TimeportE
hoe heeft jou partij het gedaan new wave, de pvdt??


Ik maak reclame voor PvdT maar ik heb Groen Links gestemd :)
Miss Proximus
We zullen het er best over gehad hebben, maar dat jij Groen Links hebt gesetmd verbaast me toch enigszins Tim :)
Heb ik dan echt zo'n slecht geheugen of is dit inderdaad een nieuwe wending in je leven?

In beide gevallen: Hoera :D Mits je dan natuurlijk ook echt achter het programma staat en niet doelloos maar op een knopje hebt gedrukt, zoals ik van sommige mensen gehoord heb (ja ik ken echt iemand die t gedaan heeft LoL)
T.H.C.
quote:
Originally posted by Optimus
heb volmacht aan mijn moeder gegeven, gestemd op Dittrich van D66

...ik ook d'66, het heeft niet echt geholpen he?
Zit je daar al die moeite voor te doen, blijkt dat de helft van de bevolking er geen reet van heeft begrepen en maar is gaan stemmen op de leukste kop.:rolleyes: Erg lullig voor d'66, omdat zij niet mee mogen doen met de grote debatten.
Optimus
quote:
Originally posted by T.H.C.
...ik ook d'66, het heeft niet echt geholpen he?
Zit je daar al die moeite voor te doen, blijkt dat de helft van de bevolking er geen reet van heeft begrepen en maar is gaan stemmen op de leukste kop.:rolleyes: Erg lullig voor d'66, omdat zij niet mee mogen doen met de grote debatten.


ach ja, ik denk dat Boris mijn standpunten het beste kan vertegenwoordigen, vandaar:) Dat ze ind e regering zouden komen, daar had ik geen rekening mee gehoduen en ik denk dat dat ook niet goed zou zijn, want dan zouden ze denk ik teveel concessies moeten doen mbt hun partijprogramma
T.H.C.
quote:
Originally posted by Optimus
ach ja, ik denk dat Boris mijn standpunten het beste kan vertegenwoordigen, vandaar:)

Gvd....kom er net pas achter dat de graaf wge is een die Boris van je nu de grote baas is....:mad:
Bij mij was de keuze voor d66 meer een afvalrace,alle andere partijen hebben allemaal te veel - punten waarom ik er niet op wilde stemmen, en ik kwam erachter dat d66 softdrugs helemaal wil legaliseren ;)
New Wave
quote:
Originally posted by Miss Proximus
We zullen het er best over gehad hebben, maar dat jij Groen Links hebt gesetmd verbaast me toch enigszins Tim :)
Heb ik dan echt zo'n slecht geheugen of is dit inderdaad een nieuwe wending in je leven?

In beide gevallen: Hoera :D Mits je dan natuurlijk ook echt achter het programma staat en niet doelloos maar op een knopje hebt gedrukt, zoals ik van sommige mensen gehoord heb (ja ik ken echt iemand die t gedaan heeft LoL)


Eerste keer ook Groen Links gestemd.
Toen SP
En nu weer GroenLinks.

Hoppaaaaaaaaa, waar zie ik een wending? :)
Ik mag dan nog wel een hekel aan BEPAALDE buitenlanders hebben maar dat betekend niet dat ik dan geen GroenLinks mag stemmen :p
Optimus
He, waarom is t erg dat Boris de baas is?:D

quote:
Boris Dittrich nieuwe fractieleider D66

DEN HAAG - De man die D66 uit de malaise moet trekken is Boris Dittrich, nummer drie op de lijst en de nieuwe fractievoorzitter van de Democraten. Een dag na de verkiezingsuitslag, die D66 terugbracht van zeven naar zes zetels, kozen de fractieleden niet voor de ambitieuze nieuwkomer Lousewies van der Laan, maar voor een Kamerlid met ervaring.

Al voor de verkiezingen was er intern kritiek op D66-lijsttrekker Thom de Graaf. Een goed Kamerlid, zeker, maar te flets, te weinig wervend, luidde het oordeel. Niet voor niets fungeerde Van der Laan als 'running mate' van De Graaf. Die wist tenminste hoe ze in het middelpunt van de belangstelling moest komen.

Wat dat betreft heeft D66 aan de 47-jarige Dittrich ook een goeie. Sinds hij in 1994 Kamerlid werd wist hij de aandacht van de media altijd wel te vinden. Dittrich behoorde tot de nieuwe groep homoseksuele politici die openlijk voor hun geaardheid uitkwamen. Hij pleitte vurig voor invoering van het homohuwelijk. Een van zijn andere wapenfeiten was een initiatiefwetsvoorstel over het bestraffen van 'stalking', de wet werd in 2000 aangenomen.

Voor zijn Kamerlidmaatschap werkte Dittrich als advocaat in Amsterdam en als rechter bij de arrondissementsrechtbank in Alkmaar. Dat hij in Leiden rechten ging studeren was niet vanzelfsprekend, Dittrich wilde eigenlijk schilder worden maar werd afgewezen door de kunstacademie.


Asiel

De vader van Dittrich vluchtte in 1948 uit het toenmalige Tsjechoslowakije naar Nederland en vroeg hier asiel aan. In het katholieke gezin waarin Dittrich opgroeide werd dan ook veel over politiek gepraat. Dittrich was later actief voor organisaties als Amnesty International en publiceerde over ontvoeringen door het apartheidsregime in Zuid-Afrika.

Dittrich kreeg als Kamerlid eerst asielbeleid onder zijn hoede, vanaf 1998 werd hij de D66-woordvoerder voor justitie. Om fractievoorzitter van D66 te worden in een tijd dat de voormalige regeringspartij nog maar zes zetels heeft moet je wel over veel optimisme beschikken. Maar dat is iets waar het de mediagenieke Dittrich niet aan ontbreekt.
moogwai
quote:
Originally posted by Flipper01
Mijn stem is weer naar Zalm van de VVD gegaan!
Ik ben heel benieuwd of CDA en PVDA een regering kunnen vormen....en hoe lang deze kan blijven bestaan.


Precies!

Ik was zeker voor de coalitie CDA-VVD... maar ja nu krijgen we dus CDA-PVDA en daar moet van beide kanten weer flink wat water bij de wijn worden gedaan, met als gevolg dat het een slappe hap wordt! Wat Bos allemaal heeft beloofd gaat toch niet gebeuren en ook enkele "radicale" plannen van het CDA zullen stranden... dus we krijgen straks gewoon 4 jaar saaie politiek.

Daarom heb ik ook op Zalm gestemd... ik was niet voor CDA-PVDA en nu kan ik dus lekker mekkeren straks :)
TimeportE
quote:
met als gevolg dat het een slappe hap wordt

weet je wat pas slappe hap is, dat cda eerst met vvd en d66 gaat praten en als dat niet lukt zou misschien lpf ook nog in het beeld komen.. das pas slappe hap (vind ik dan)
M5
Waar liggen op dit moment de verschillen tussen de PVDA & CDA?

PVDA wil met hypotheekrenteaftrek rommelen en CDA niet
PVDA wil WAO intact houden en CDA wil WAO compleet hervormen
CDA staat voor een strengere aanpak van criminelen
CDA heeft strenger integratiebeleid

nog meer?

Flipper01
quote:
Originally posted by TimeportE
weet je wat pas slappe hap is, dat cda eerst met vvd en d66 gaat praten en als dat niet lukt zou misschien lpf ook nog in het beeld komen.. das pas slappe hap (vind ik dan)

Nou, dat is toch best begrijpelijk.
Er moet natuurlijk wel een regering komen die het met elkaar eens is. CDA en PVDA verschillen nou eenmaal aardig wat van mening dus het is logisch om dan eerst naar andere oplossingen te kijken. Natuurlijk is een regering met PVDA de beste oplossing qua zetelverdeling, maar als je op zoveel punten van elkaar verschilt....
TimeportE
quote:
Originally posted by Flipper01
Nou, dat is toch best begrijpelijk.
Er moet natuurlijk wel een regering komen die het met elkaar eens is. CDA en PVDA verschillen nou eenmaal aardig wat van mening dus het is logisch om dan eerst naar andere oplossingen te kijken. Natuurlijk is een regering met PVDA de beste oplossing qua zetelverdeling, maar als je op zoveel punten van elkaar verschilt....

nou in debatten viel die tegenstelling toch wel enigsinds mee, ook in de krant werden meerdere malen gesproken over dat de verschillen zeker wel overbrugbaar zijn.. ook sprak balkenende tijdens de campagne zeker meerdere malen, er moet een 2 partijen coalitie komen (en revereerde toen niet naar vvd) om een sterke regering te krijgen..

snap em niet..
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 
Privacy Statement