return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 
Welke opleiding doe je? (pg. 10)
View this Thread in Original format
Kamaya
hey,

het ziet ernaar uit dat iedereen hier wel een gezond stel hersens in z'n kop heeft! (behalve ik dan, tjees, ga zo slapen...)

Ik heb vorig jaar m'n Gymnasium-diploma gehaald (in 6 jr.) en doe dit jr Bedrijfskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen...


de mazzel....



Kamaya.
Stivvekk
Tussen A'dam en Delft is het 1,5 uur heen reizen en ongeveer 2 uur terug (aansluitingen zijn dan niet zo goed, sta vaak op het perron te w88), als ik om half negen op school wil zijn betekend dat om 6 uur m'n bed uit.En waar ik het allemaal voor doe? Om straks fijn 52% belasting te mogen betalen! (of 72% als het aan de SP ligt)
AlFerox
quote:
Originally posted by Stivvekk
En waar ik het allemaal voor doe? Om straks fijn 52% belasting te mogen betalen! (of 72% als het aan de SP ligt)


oppervlakkig gebral..

als jij meer dan 227.000 euro per jaar gaat verdienen (ik hoop het voor je dat je het zo ver schopt) dan betaal je alleen voor alles wat je bóven die 227.000 verdient 72% belasting.

met alle respect, de kans is klein dat jij (of wie ook) hiermee te maken gaat krijgen dus ruk het dan niet zo uit het verband..

bovendien is dit belasting-tarief helemaal niet nieuw, pas sinds een aantal jaar is het teruggebracht tot 52%.
daarvoor, heb ik mij laten vertellen, hadden wij in nederland een belastingstelsel waarbij in de bovenste schijf al reeds 73% belasting betaald diende te worden!!
Stivvekk
quote:
Originally posted by AlFerox
oppervlakkig gebral..

als jij meer dan 227.000 euro per jaar gaat verdienen (ik hoop het voor je dat je het zo ver schopt) dan betaal je alleen voor alles wat je bóven die 227.000 verdient 72% belasting.

met alle respect, de kans is klein dat jij (of wie ook) hiermee te maken gaat krijgen dus ruk het dan niet zo uit het verband..

bovendien is dit belasting-tarief helemaal niet nieuw, pas sinds een aantal jaar is het teruggebracht tot 52%.
daarvoor, heb ik mij laten vertellen, hadden wij in nederland een belastingstelsel waarbij in de bovenste schijf al reeds 73% belasting betaald diende te worden!!


Je bent wel een lekkere discussiepartner ;)

Zoals ik al zei; het is een principekwestie: voor het geld dat ik eerlijk en legaal verdien (nee niet krijg; maar verdien), mag ik nu (idd boven een bepaald bedrag) méér dan de helft weer afdragen. Dat vind ik gewoon niet eerlijk, ook al zal ik er geen boterham minder om eten. Het is gewoon een kwestie van principe. De bovenste schijf van idd eerst hoger, 72%. En is er nu dat terug gebracht is nu ineens ernstige armoede? De toestroom van rijke NL'ers die naar België gaan is zo echter wel fors verminderd. Zo is het voor ondernemers ook aanlokkelijker om zich in Nederland te vestigen, en zijn of haar onderneming nog groter en dus arbeidsverschaffender te maken. Natuurlijk is dit weer een uiterste benadering van ondernemingen, maar ik hoop zo aan te geven dat er ook rekeing moet worden gehouden met de rijkeren en ze niet alleen als een vetpot te zien waar je wel even zonder enige vorm van vrijwilligheid eindeloos meer geld uit kunt trekken, ook al kunnen ze het missen.
Blik
quote:
Originally posted by AlFerox

bovendien is dit belasting-tarief helemaal niet nieuw, pas sinds een aantal jaar is het teruggebracht tot 52%.
daarvoor, heb ik mij laten vertellen, hadden wij in nederland een belastingstelsel waarbij in de bovenste schijf al reeds 73% belasting betaald diende te worden!!


daarvoor was het 60% belasting

maarreh, zullen we dit in de andere thread laten aub :D
kreischer2000
waarom staat mijn opleiding er niet bij?

naja dan vul ik maar VWO in ook al doe ik TTO(Twee talig onderwijs) dat is dus VWO met een groot deel in het Engels
M5
quote:
Originally posted by Blik
daarvoor was het 60% belasting

maarreh, zullen we dit in de andere thread laten aub :D


in de wet op de IB 1964 zoals die tot voor kort gold was het inderdaad 60%. Maar ook ik heb me laten vertellen dat er vroeger idd zo'n 72% tarief was in NL.

Zo'n tarief levert toch praktisch niets op. Misschien alleen van voetballers e.d.. Echte directeuren laten de winst boven die grens gewoon lekker in het bedrijf zitten. Wel goed voor de motivatie die 72%!! :rolleyes:

Vreemd eigenlijk dat je als je meer belasting betaald niet meer inspraak krijgt op wat ermee gedaan moet worden. Geef mensen die meer belasting betalen ook meer stemmen!
eieregooie
quote:
Originally posted by M5
Vreemd eigenlijk dat je als je meer belasting betaald niet meer inspraak krijgt op wat ermee gedaan moet worden. Geef mensen die meer belasting betalen ook meer stemmen!

:rolleyes:
mantisnl
VMBO T4 hier, laatste jaartje:nervous:
M5
quote:
Originally posted by eieregooie
:rolleyes:


:D


Iemand nog Zalm vs Bos gezien vanavond?

Ik vond dat zalm het stukken beter deed als normaal. Bos die wist toch niet zo goed raad met die vragen over Cohen. Bos zou gewoon zelf voor het premierschap moeten gaan. Nu krijg je zo'n ouwe lul. Maarja ze moeten eerst nog maar eens van het CDA winnen!

Acidophilus
VWO - Atheneum diploma

Nu: ALO (Sportacademie - HBO) in Amsterdam

Daarna: Fysiotherapie (of evt. Bewegingswetenschappen - VU) in Amsterdam
Rudy
Ik studeer ook aan de universiteit! Maar 1 ding studeren heeft met heel veel dingen te maken BEHALVE studeren! Echt topleventje, af en toe puntjes halen en voor de rest pilzen!
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 
Privacy Statement