|
Paul van Dyk SMC Big Bang Stockholm [Edit] 23/9 (pg. 9)
|
View this Thread in Original format
| dbl |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Ni som proddar borde vart där tycker jag... var Svenska eliten där å snackade och utbytte ideer... |
ville ju ha gått... men som jag sagt tidigare..... var fan e alla mina pengar????????
dem e borta :(
plånbok.. eller nja... smartcase - 170:-
bank - 100:-
kommer man inte direkt till sthlm ToR + inträde...... nån som kan tipsa om bank att råna????
nån som kanske e med t.om... måste ju ha 1 flyktbil iallafall *tittar på steve med stora ögon* |
|
|
| zamson |
Var lite besviken igår måste jag säga..stämmningen på stora golvet var fan riktigt usel. Technogolvet manglade på som satan.. Som steve sa: techno är kul en stund. Ikväll kommer det bli bättre... jag känner det på mig - vad kan gå fel när PVD och Orkidea står bakom skivspelarna?
btw haha steve skön där som skjutsade Mijsah :P
ses ikvällll nu ska jag sooova :D
zzzzamson |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by NbR
Jag tror det kommer att bli knökfullt om PvD skal spela i samma rum som Beyer o co.
|
står på mitt pass att PvD spelar på Main floor, alltså samma som Deep dish :) |
|
|
| Vizay |
va där å checkade läget på själva mässan idag, de vanliga DJ-grejerna å några nya prylar osså mitt favoritbord med synthar å grejer :D
de va sjysta grejer dom visade men jag hade hoppats på lite mer utställare osv men de e ju helt klart ett steg i rätt riktning :)
sen satt jag å lyssnade på intervjun med deep dish också, skön kille som verkar va väldigt öppen :)
förövrigt (detta har kanske inte med smc å göra direkt) så fick jag veta att puff daddy förmodligen inte har gett sig in i den elektroniska scenen pga. pengar eftersom all vinnst han får på de nya grejerna går till välgörenhet :) (va ena killen från deep dish som tog upp det faktiskt) :) |
|
|
| zamson |
Coldplay - God Put a Smile Upon Your Face (Herman Cattaneo Edit)
:D
deep dish öppna med denna igår... riktigt mysig låt :D
drar snart hemifrån :D |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by zamson
drar snart hemifrån :D |
Dito!
EDIT: Faen... jag skulle ju ha klippt mig... överväger att stanna hemma för att mitt hår strejkar! :/ |
|
|
| Dj P.A! |
Är tillbaka nu hemma. Efter en fantastisk spelning av PvD. Bästa som varit i Sverige i år enligt mig(i konkuers med Tiesto, Ferry Corsten, Sahsa, John 00 Fleming, Marco V, johan Gielen mfl..)
Här är några av låtarna som man kommer ihåg spelades. Ni kan ju fylla på på denna lista.
Terry Bones vs Fred Baker - Introspection (John Askew Remix)
Paul van Dyk vs Second Sun - Crush
Modulation - Spirits (Cosmicman Remix)
Three Drives - Carrera 2 (Nu-NRG Remix)
Paul van Dyk vs Marco V - For A Revolt
Ralphie B - Massive(Paul van Dyk Rework)
Tiesto - Traffic
Donald & Giles - Weekend Wonder (Donald & Giles Mix)
Lunatic Asylum - Cabal
Holden Vs Thompson - Nothing
Paul van Dyk - Another Way
Paul van Dyk ft. Vega 4 - Time Of Our Lives (Club Mix)
Motorcycle - As The Rush Comes (Sweeping String Mix)
Andain - Beautiful Things (Gabriel & Dresden Unplugged Mix)
Paul van Dyk - Reflections ??
Är möjligt att jag kommer på någon mer om jag funderar lite extra men är nog lite för trött för det nu...Gäsp. |
|
|
| SteveTranz4ever |
PAUL VAN DYK VAR SÅ JÄVLA GRYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYMMMMMMMM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
VILKEN JÄVLA STÄMMNING OCH TRYCK DET VAR.... i särklass bästa settet hittills i år i Sverige... no doubt
Började han inte också med PVD - Another Way ?
Synd han inte ville signa autografer åt en del av fansen iaf.... tex. mig som tom. stog backstage :p
Har massor med video material |
|
|
| zamson |
party report:
PAUL ING VAN DYK.
:eyespop: |
|
|
| SteveTranz4ever |
Det känns lite idag som man har vart lite otrogen natten som gick...
Varför ?
Ja PVD spelade ju faktiskt med final cratch...
Var ju en sväng på ett semenarium tidigare under dagen då faktiskt dom större Svenska DJ namnen (Adam Beyer, Stonebridge) gillar det och ser det som en del av utveckligen, dom tycker det är skönt bla. att slippa släpa på massor med vinyl och massa andra fördelar... diskussionen var lite större än jag minns och orkar skriva ner. |
|
|
| zamson |
kollade runt lite på forumen - PvD har ju kört en del med final scracth... jag vet inte hur det funkar riktigt...om man måste koppla ur det för att kunna köra vanliga vinyler också osv. PvD körde iaf hela setet med Traktor.. från vad jag kunde se. Bara det inte skadar vinylindustrin mer...
Tekniken funkade ju bra igår måste jag säga :D |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by zamson
PvD körde iaf hela setet med Traktor.. |
seriöst? hmmmm... känns ju lite B, även om det är resultatet som räknas :) |
|
|
|
|