return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 
Svenska ting (pg. 4)
View this Thread in Original format
robstar
quote:
Originally posted by Jre
Lunarstorm <- Save AS

eeeh Ironi :)

/ Jre


Ja tror ja döööööör!!!!!! HAHAHAHAHAHAHA!!!!!!
:D
Så fult sååå!:D
Aendy
Skön film.
ScuL
mmm typiskt Svenskt?
va en lätt fråga :D (för en utlandare :D)

iaf
Volvo, Saab, Ericsson, IKEA
Wasa knäckebröd (Smörgåsbröd, visst)..
Kanelbullar :D, Svenska köttbullar
Röda huser (Falu-röd)
Kiruna's Järngruvorna
Älger
Surströmming (bah!)
Kronan-cyklarna
Polisen körer alltid Volvo? :D
Pippi Långstrump
Värför glömmer ni Dala-hästarna ? :D
Systembolaget!
Vasaloppet
Gustav Vasa ..
Toaletten är fel.. hålet är på baksida (är Amerikansk), det skulle bli på forresida som här :D
hmm.. det finns så många :)
Vizay
kebab? :rolleyes:

gott & blandat känns ju rätt svenskt
köttbullar
midsommar
nordlead syntharna :D
oboy :D
smurfarna (tror jag iaf)
ScuL
oboy är inte svenskt :p
de har stjulit idéen från Swiss (vad fy fan är Swiss på Svenska haha :D) företagen Nestlé.
vi haft det sen långe och här hetar det Nesquick istället :)


och smurfarna är Belgiskt faktiskt (jag tror att skrivaren heter Péjo )
AC.
quote:
Originally posted by ScuL
mmm typiskt Svenskt?
va en lätt fråga :D (för en utlandare :D)

iaf
Volvo, Saab, Ericsson, IKEA


Det är bara Ericsson och IKEA som fortfarande är svenskt.
detta (som jag tidigare sa sagt i denna tråd) pga av det jävla äckliga sossesamhället!
Glorie
quote:
Originally posted by AC.
Det är bara Ericsson och IKEA som fortfarande är svenskt.
detta (som jag tidigare sa sagt i denna tråd) pga av det jävla äckliga sossesamhället!


Hårda ord mannen ;):thepirate
ScuL
Stämmer.... but they stil fit in the 'image' of Sweden as a country that's why I named them.. även Wasa är inte alls Svenskt.. owned by some Italian pasta brand.. (couldn't find a nice way to write this down in Swedish förlåt :D)
AC.
quote:
Originally posted by Glorie
Hårda ord mannen ;):thepirate


Jag har totalt tröttnat på sossarna och tänker inte längre dra mig för att tala öppet och högt om vad tycker om de svinen!
dj_hysterix
quote:
Originally posted by Glorie
Hårda ord mannen ;):thepirate


dels för att det e sant :rolleyes:

Aendy
quote:
Originally posted by AC.
Det är bara Ericsson och IKEA som fortfarande är svenskt.
detta (som jag tidigare sa sagt i denna tråd) pga av det jävla äckliga sossesamhället!


Beror hur man definerar "svenskt". Är inte Ericson till stor del ägt av Flextronics? Och är Flextronics "svenskt"?
Vizay
asså jag vet att oboy finns i andra länder men inget av alternativen smakar just som oboy....den har faktiskt en helt egen smak som jag aldrig har smakat hos någon av dom andra tillverkarna..... :D
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 
Privacy Statement