|
Svenska ting (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| robstar |
| quote: | Originally posted by Jre
Lunarstorm <- Save AS
eeeh Ironi :)
/ Jre |
Ja tror ja döööööör!!!!!! HAHAHAHAHAHAHA!!!!!!
:D
Så fult sååå!:D |
|
|
| ScuL |
mmm typiskt Svenskt?
va en lätt fråga :D (för en utlandare :D)
iaf
Volvo, Saab, Ericsson, IKEA
Wasa knäckebröd (Smörgåsbröd, visst)..
Kanelbullar :D, Svenska köttbullar
Röda huser (Falu-röd)
Kiruna's Järngruvorna
Älger
Surströmming (bah!)
Kronan-cyklarna
Polisen körer alltid Volvo? :D
Pippi Långstrump
Värför glömmer ni Dala-hästarna ? :D
Systembolaget!
Vasaloppet
Gustav Vasa ..
Toaletten är fel.. hålet är på baksida (är Amerikansk), det skulle bli på forresida som här :D
hmm.. det finns så många :) |
|
|
| Vizay |
kebab? :rolleyes:
gott & blandat känns ju rätt svenskt
köttbullar
midsommar
nordlead syntharna :D
oboy :D
smurfarna (tror jag iaf) |
|
|
| ScuL |
oboy är inte svenskt :p
de har stjulit idéen från Swiss (vad fy fan är Swiss på Svenska haha :D) företagen Nestlé.
vi haft det sen långe och här hetar det Nesquick istället :)
och smurfarna är Belgiskt faktiskt (jag tror att skrivaren heter Péjo ) |
|
|
| AC. |
| quote: | Originally posted by ScuL
mmm typiskt Svenskt?
va en lätt fråga :D (för en utlandare :D)
iaf
Volvo, Saab, Ericsson, IKEA
|
Det är bara Ericsson och IKEA som fortfarande är svenskt.
detta (som jag tidigare sa sagt i denna tråd) pga av det jävla äckliga sossesamhället! |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by AC.
Det är bara Ericsson och IKEA som fortfarande är svenskt.
detta (som jag tidigare sa sagt i denna tråd) pga av det jävla äckliga sossesamhället! |
Hårda ord mannen ;):thepirate |
|
|
| ScuL |
| Stämmer.... but they stil fit in the 'image' of Sweden as a country that's why I named them.. även Wasa är inte alls Svenskt.. owned by some Italian pasta brand.. (couldn't find a nice way to write this down in Swedish förlåt :D) |
|
|
| AC. |
| quote: | Originally posted by Glorie
Hårda ord mannen ;):thepirate |
Jag har totalt tröttnat på sossarna och tänker inte längre dra mig för att tala öppet och högt om vad tycker om de svinen! |
|
|
| dj_hysterix |
| quote: | Originally posted by Glorie
Hårda ord mannen ;):thepirate |
dels för att det e sant :rolleyes: |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by AC.
Det är bara Ericsson och IKEA som fortfarande är svenskt.
detta (som jag tidigare sa sagt i denna tråd) pga av det jävla äckliga sossesamhället! |
Beror hur man definerar "svenskt". Är inte Ericson till stor del ägt av Flextronics? Och är Flextronics "svenskt"? |
|
|
| Vizay |
| asså jag vet att oboy finns i andra länder men inget av alternativen smakar just som oboy....den har faktiskt en helt egen smak som jag aldrig har smakat hos någon av dom andra tillverkarna..... :D |
|
|
|
|