return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 
Svenska ting (pg. 8)
View this Thread in Original format
reveal
quote:
Originally posted by Vizay
om ni inte förstod det så va jag ironisk då jag kallade sverige för neutralt.....vår neutralitet under WW2 gick ut på att släppa igenom nazisterna till norge så vi slapp bli invaderade......jävla passande å slippa undan själva på bekostnad av norge :whip:


det kan man diskutera mkt om
hade det varit bättre om sverige OCH norge hade blivit invaderat då? (vilket förmodligen hade varit det som hänt annars)
Vizay
det beror på vilka vinklar man ser det från...givetvis var det bra att vi släppte igenom dom eftersom vi slapp bli sönderbombade etc....men samtidigt så får vi ju nu leva med skammen över att ha i stort sett räckt över norge till nazisterna.....dessutom producerade vi järnmalm utav bara helvette åt nazzarna så dom kunde göra mer krigsmateriell......


sen får man ju se det ur ett framtidsperspektiv också....vad är det som garanterar att normännen inte gör samma sak mot oss om det blir krig.....vi har ju visat vad vi går för en gång i tiden så det vore ju inte helt omöjligt....
robstar
De e mycket som har hänt på 50 år!
King of Clubs
quote:
Originally posted by robstar
De e mycket som har hänt på 50 år!


Precis. Det finns ingen fiende idag.

robstar: Din sig.... Har du fått skivkontrakt?? I såfall stort grattis!
Xo|oX
ordet FJORTIS!
:tongue2
robstar
quote:
Originally posted by King of Clubs
Precis. Det finns ingen fiende idag.

robstar: Din sig.... Har du fått skivkontrakt?? I såfall stort grattis!


U Bettcha! ;)
Tack! :) :)
Vizay
quote:
Originally posted by King of Clubs
Precis. Det finns ingen fiende idag.


det är inget vi kan va säkra på faktiskt....officiellt finns ingen fiende men vem vet vad som lurar bakom ridåerna?

appropå robbans sig så lyssnade jag på klippet från låten på juno....lät fett nice juh :)
AC.
Som jag sagt tidigare valde sverige den bästa vägen i WW2.

Försök er föreställa Sverige om vi hade blivit sönderbombade och låtit vår industri förfalla, då hade vi haft samma klass på vårt samhälle som tex Polen eller någon av de baltiska staterna.

(Sedan att sossarna kört Sverige så åt helvete fel att de nästa kommit ikapp oss är en annan sak)
Glorie
robstar, e du parker? :) ja lyssna me på klippet? whaaa.. ere du som gjort d dära? asnajs ju :D duktigt
Vizay
robstar e parker....robstar kan producera.....vizay var amycket avundsjuk i nuläget ;)


(rätta mig gärna om jag har fel på nån av punkterna :p)

AC.
Kan inte annat än att hålla med robstar har verkligen lyckats...
Både med parker - Beams of gia(hardtrance mix) och project parker - placid dreams

två riktigt sköna låtar faktiskt, de låter helt klart pro.!

(En annan svensk uppfinning utöver våran parker ;) är faktiskt moms!)
Glorie
mumma....

det måste ju va svenskt va? :)

Scul...aa, du har rätt...klantigt av oss att glömma dalahästen :D
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 
Privacy Statement