|
Svenska ting (pg. 6)
|
View this Thread in Original format
| reveal |
klassisk glass:
den med pinne av tuggummi, själva glassen var formad som en blomma ungefär, med nåt päronöverdrag, och vaniljglass (?) inuti :D
nån som vet vad den hette? |
|
|
| Vizay |
| hmm jag kommer ihåg den men fanns den i sverige nånsin....vet att den fanns i spanien då jag va liten men aldrig sett den här :) |
|
|
| reveal |
| jag är helt säker på att den fanns i sverige |
|
|
| robstar |
| quote: | Originally posted by reveal
klassisk glass:
den med pinne av tuggummi, själva glassen var formad som en blomma ungefär, med nåt päronöverdrag, och vaniljglass (?) inuti :D
nån som vet vad den hette? |
Den har ja ju käkat! :D
Men vet inte va den heter...
Va de inte Sia som gjorde den glassen? |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by robstar
Den har ja ju käkat! :D
Men vet inte va den heter...
Va de inte Sia som gjorde den glassen? |
GB gjorde den för ganska exakt 16 år sedan. |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Aendy
GB gjorde den för ganska exakt 16 år sedan. |
hur kommer du ihåg att det är exakt 16 år sen? vet du kanske tom vad den heter? :D
annan klassiker är Astronaut, isglassen med en austronaut av vingummi inuti :p |
|
|
| Vizay |
aha men om de va för 16 år sen är de inte så konstigt att jag inte minns den :p jag e ju för fanken bara 17 :D
jag kommer ihåg att dom hade en choklad/mint twister i spanien, men den kom aldrig hit till sverige vilket v ajävligt synd
sen minns jag att frankrike hade typ 5 smaker på magnum som aldrig heller sett dagens ljus här i sverige.....kaffemagnumen va helt superb :D |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by reveal
jag är helt säker på att den fanns i sverige |
hoho, kanske nere i skåne bara :p
austronautglassen kan inte varit GB? ja e typ hundra :D
kanske carlshamns? :p Goett gottigoett gooett :D e inte d skånska? hohohoho |
|
|
| SteveTranz4ever |
Men brrrrr inte prata glass mitt i vintern... de e ju som att basta i sahara...
Piggelin-4ever |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Glorie
austronautglassen kan inte varit GB? |
förvånansvärt sjukt stensäker på att den var GB
å andra sidan kanske det var en åhus-glass :stongue: |
|
|
| Glorie |
hihihi.... han radera inte d första... ;)
trodde ja han skulle göra.. :p |
|
|
| Dj_ExOn |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Men brrrrr inte prata glass mitt i vintern... de e ju som att basta i sahara...
Piggelin-4ever |
Ha ha ha!!! |
|
|
|
|