return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 
Svenska ting (pg. 6)
View this Thread in Original format
reveal
klassisk glass:
den med pinne av tuggummi, själva glassen var formad som en blomma ungefär, med nåt päronöverdrag, och vaniljglass (?) inuti :D
nån som vet vad den hette?
Vizay
hmm jag kommer ihåg den men fanns den i sverige nånsin....vet att den fanns i spanien då jag va liten men aldrig sett den här :)
reveal
jag är helt säker på att den fanns i sverige
robstar
quote:
Originally posted by reveal
klassisk glass:
den med pinne av tuggummi, själva glassen var formad som en blomma ungefär, med nåt päronöverdrag, och vaniljglass (?) inuti :D
nån som vet vad den hette?


Den har ja ju käkat! :D
Men vet inte va den heter...
Va de inte Sia som gjorde den glassen?
Aendy
quote:
Originally posted by robstar
Den har ja ju käkat! :D
Men vet inte va den heter...
Va de inte Sia som gjorde den glassen?


GB gjorde den för ganska exakt 16 år sedan.
reveal
quote:
Originally posted by Aendy
GB gjorde den för ganska exakt 16 år sedan.


hur kommer du ihåg att det är exakt 16 år sen? vet du kanske tom vad den heter? :D

annan klassiker är Astronaut, isglassen med en austronaut av vingummi inuti :p
Vizay
aha men om de va för 16 år sen är de inte så konstigt att jag inte minns den :p jag e ju för fanken bara 17 :D

jag kommer ihåg att dom hade en choklad/mint twister i spanien, men den kom aldrig hit till sverige vilket v ajävligt synd


sen minns jag att frankrike hade typ 5 smaker på magnum som aldrig heller sett dagens ljus här i sverige.....kaffemagnumen va helt superb :D
Glorie
quote:
Originally posted by reveal
jag är helt säker på att den fanns i sverige


hoho, kanske nere i skåne bara :p

austronautglassen kan inte varit GB? ja e typ hundra :D
kanske carlshamns? :p Goett gottigoett gooett :D e inte d skånska? hohohoho
SteveTranz4ever
Men brrrrr inte prata glass mitt i vintern... de e ju som att basta i sahara...


Piggelin-4ever
reveal
quote:
Originally posted by Glorie
austronautglassen kan inte varit GB?


förvånansvärt sjukt stensäker på att den var GB

å andra sidan kanske det var en åhus-glass :stongue:

Glorie
hihihi.... han radera inte d första... ;)
trodde ja han skulle göra.. :p
Dj_ExOn
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Men brrrrr inte prata glass mitt i vintern... de e ju som att basta i sahara...


Piggelin-4ever


Ha ha ha!!!
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 
Privacy Statement