return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 
Svenska ting (pg. 5)
View this Thread in Original format
Glorie
jag mitt dumma flarne trodde GB var svenskt me.. men ack va fel ja hade :D Langnese heter det i Grekland t.ex. eller om d var i Tyskland det hette så. Kommer inte i håg :D haha...finns i både tyskland å grekland iaf, me samma logga å allt..
AC.
quote:
Originally posted by Aendy
Beror hur man definerar "svenskt". Är inte Ericson till stor del ägt av Flextronics? Och är Flextronics "svenskt"?


du har delvis rätt i avd du säger Ericsson är till 53% ägt av utlänska ägare så man skulle då rimligtvis säga att det inte är ett svenskt företag :(

http://216.239.39.100/search?q=cach...ang_sv&ie=UTF-8


EDIT: FEL FEL FEL FEL!!! Ericsson är till 37,5% ägt av utlandet då främst i fonder i dvs olika slag
Källa: Dagens(4dec) DN, Ekonomi delen sida 2 (Längst upp till vänster)
AC.
quote:
Originally posted by Vizay
asså jag vet att oboy finns i andra länder men inget av alternativen smakar just som oboy....den har faktiskt en helt egen smak som jag aldrig har smakat hos någon av dom andra tillverkarna..... :D


Tillsattser... :rolleyes:
Vizay
quote:
Originally posted by AC.
Tillsattser... :rolleyes:


likförbannat godare än utlandets :D
AC.
Jag syftade på utlandets! :D
Vizay
ahhh såklart....va för seg för å fatta det :p



MY BAD
Aendy
quote:
Originally posted by Glorie
jag mitt dumma flarne trodde GB var svenskt me.. men ack va fel ja hade :D Langnese heter det i Grekland t.ex. eller om d var i Tyskland det hette så. Kommer inte i håg :D haha...finns i både tyskland å grekland iaf, me samma logga å allt..


GB (Glacebolaget) är svenskt från början. Det är bara loggan och vissa delar av sortimentet som är internationellt. Vissa glassar finns bara i sverige på samma sätt som vissa glassar bara finns i portugal men ändå har samma logga men heter glassen där heter Ola (eller är det i Spanien?). Get what I mean?
dj_hysterix
Flextronics är inte svenskt, det är amerikanskt. Det finns ett flextronics-företag här i Sverige men det går åt helvete med det företaget.

Tack Sossar ! :D


















VAFAN !? Kan dom inte göra Sverige lite företagsvänligare ! :whip:
Vizay
quote:
Originally posted by dj_hysterix
VAFAN !? Kan dom inte göra Sverige lite företagsvänligare ! :whip:


vadå så att vi svenskar helt plötsligt börjar tjäna pengar? de fattardu väl själv att sossarna aldrig kommer tillåta :p
AC.
Kan bara hålla med Vizay... Absurd tanke.. varför skulle någon få tjäna mer pengar än någon annnan...

Det fattar ni väl själva hur dummt det vorre om folk som hade en tung utbildning i bagaget tjänande mera pengar än de som inte har någon alls... PUCKON!

Glorie
quote:
Originally posted by Aendy
GB (Glacebolaget) är svenskt från början. Det är bara loggan och vissa delar av sortimentet som är internationellt. Vissa glassar finns bara i sverige på samma sätt som vissa glassar bara finns i portugal men ändå har samma logga men heter glassen där heter Ola (eller är det i Spanien?). Get what I mean?


hehe, klart ja hänger med ;) nåt som e bortom min förståelse e däremot vad glacebolaget e för jäkla namn? :) va betyder glace liksom....trodde de kanske att glace var de engelska ordet för glass eller? :D hohoho

för örvrigt saknar ja en glass som hette Crispy! Den fanns typ på tidigt nittiotal.. ja frågar alla jämngamla om den, men ingen kommer ihåg den, de tror att ja hittar på :(
men den fanns... å den var riktig goooooo...

mummmaaaaa.... :D
Vizay
de fanns nån annan strut som va fett god som hade typ nån nougatgrej i mitten.....hette nån siffra....om de va 13 eller vafan de va.....god som fan varen iaf, men sen tog dom bort den :sadgreen:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 
Privacy Statement