|
PC-problemen thread (pg. 5)
|
View this Thread in Original format
| _Jedi |
.. enig idee?:
pc staat wel heel lang en constant op:
verbinding valt soms weg, op een onregelmatig tijdstip of eenders welk website plots weg, geen probleem want aan de verbinding kan het niet liggen aangezien ik die steeds meteen weer kan herstellen.
Wel vervelend als je een hele mail typt, je wil die verzenden maar omdat die verbinding dan weg valt, is ook de (soms lange) tekst verdwenen omdat je dan melding krijgt: 'kan server niet vinden'
ergens een domme bug waarschijnlijk?
of is het toch omdat pc soms 24u aan een stuk aanstaat? dat zoiets is gekomen? |
|
|
| Pheatus |
je hebt ADSL veronderstel ik? Heb je dit al altijd, of nog maar sinds kort?
Da's beetje het vervelende met ADSL, die verbinding die soms wegvalt :rolleyes: . Nuja, kmag niet teveel slecht spreken, want kweet er niet zodanig veel over (jaja, kben bij Telenet :D). Hoewel ik toch al verschillende mensen ken die problemen hebben met hun (vooral) USB ADSL-modem . |
|
|
| _Jedi |
^idd ADSL,
heb het nog maar voor sinds een paar maanden, over ADSL of Belgacom
klaag ik niet ....
de verbinding valt dus weg, maar eens dubbelklikken en meteen is die weer in orde, maar wat je zegt over die modem zou wel eens kunnen kloppen.. |
|
|
| Pheatus |
Als er gedurende lange tijd geen trafiek is, zal de modem waarschijnlijk uitvallen. Volgens mij ligt daar het probleem bij het opmaken van een lange mail online. Je kan ook, voor alle zekerheid, eerst een ander browser-scherm openen en bv google.be laden. Normaal zou hij dan geen probleem meer mogen hebben (denk ik).
Een andere oplossing is het installeren van een externe modem (dus niet via USB). Bv in de aard van een router (kan je ineens met meerdere pc's surfen thuis). Hier moet je je ADSL-gegevens ingeven in je router, waardoor die router zorgt voor een blijvende connectie.
Woon je trouwens ver van een centrale? Er zijn mensen die slechte connecties hebben omdat ze te ver van een centrale liggen.
Nu, voor ik verdere uitspraken doe over ADSL, zal ik wachten tot Tom eventueel een replytje gepleegd heeft :toothless |
|
|
| Synthesia |
Ik heb ook onlangs problemen gehad met mijn verbinding dat vaak uitviel maar het lijkt precies opgelost te zijn. Zit ook bij Belgacom ADSL. Van wat ik weet kan de verbinding uitvallen voor de volgende redenen:
* Belgacom gooit je automatisch ervan na 36uur aan een stuk geconecteerd te zijn geweest.
* Je hebt misschien spyware/ware zitten op je computer dat je verbinding verbreekt. Eens Ad-Aware + anti-virus proggie laten runnen.
* Er zitten storingen op de lijn. Kan ook zijn dat als je een ander apparaat op de lijn hebt aangesloten zoals een fax of een gewoon telefoon toestel en voor die gebruik je geen ADSL splitter dat telkens iemand je probeert te faxen/bellen je Internet uitvalt.
Als je een router gebruikt:
* De IP-leasing time (denk dat het zo heet) van je router op een korte duur is ingesteld. Best is dat dit staat ingesteld op 'Forever'.
* De verbindings settings van je router/connectie niet juist zijn. Bij mij was dit het het probleem. Belgacom zijn van PPPoE te gebruiken maar toen viel ik om de 5 minuten (onregelmatig wel) uit en kon ik gelijk niet boven de 150kb/s halen, terwijl dit bij een standaard ADSL abonnement boven de 400kb/s moet zijn (420kb/s max). Doe eens een speedtest op www.speedtest.nl als je geconnecteerd zijt en als ge dan na een paar keer te hebben geprobeerd altijd onder de 350kb/s zit is dat ook niet juist. Normaal garanderen ISP's nooit de snelheid die ze aanbieden, meestal gewoon een tiende ervan of zo, maar Belgie heeft niet echt een Internet congestion probleem en een vrij lage contention ratio. Ik haal 420kb/s op gelijk welke tijdstip van de dag 7 dagen op 7.
^^ ik brabbel maar een beetje van wat ik probeer te herinneren wat een vriend me eens heeft uitgelegd over hoe ADSL en zo werkt en aan wat snelheden zijn gelegen bij de ISP.
* Kan ook zijn dat je de router gewoon eens moet herstarten, soms kan dit wel eens het probleem oplossen.
* Je modem of router is gewoon defect.
Misschien ligt het probleem gewoon bij Belgacom zelf? Wanneer is bij u de connectie uitgevallen; en als die wegvalt en je herconnecteert, valt die dan soms kort daarna (5-10mins) weer uit?
Btw de Connection Type settings die bij mij het beste werken om te connecteren zijn:
- connecteren via PPPoA
- Encapsulation: LLC
De rest van je settings zullen waarschijnlijk juist zijn of je zou niet op Internet kunnen (denk ik toch). |
|
|
| Pheatus |
| 743.4 KByte/sec (speedtest.nl) :D :D :D :D |
|
|
| Synthesia |
| quote: | Originally posted by Pheatus
743.4 KByte/sec (speedtest.nl) :D :D :D :D |
bastard :whip: |
|
|
| Pheatus |
oops, 'tis al meer geworden: 793.2 KByte/sec :toothless :p
kben es benieuwd wat dat zou zijn 'smorgens/'snachts ;)
nuja, genoeg gestoef... kben gewoon tevreden van Telenet. Nooit geen miserie mee gehad (tenzij met administratie, maar die probleempjes zijn ook al van de baan) |
|
|
| Bomar |
ik heb een probleem met DC++ (heb dit programma ontdekt dankzij mrcanon)
ik maak dus een verbinding met een bepaalde server, en wil daarvan downloaden; maar als ik naar een muziekbestand zoek, blijft hij zoeken en krijg ik geen resultaten
bij help staat er dan dat dit probleem wss wordt veroorzaakt door mijn router die het dataverkeer blokkeert; en dat ik dus een poort moet openmaken die door DC wordt gebruikt (tot zover snap ik het ongeveer); ik moet een poort kiezen tss 1024 - 65535 voor TCP en UDP; die moet ik dan in DC-settings zetten en ook het external IP-adres; dit doe ik dan met bijvoorbeeld poort 1024, maar dat werkt dus niet
ik denk dat ik ergens bij mijn router-instellingen ook nog een IP-adres voor die poort moet ingeven of zoiets, maar ik snap er eignelijk helemaal niks van; ik doe maar wat, maar weet niet waar ik mee bezig ben:rolleyes:
kan iemand mij helpen?? |
|
|
| Synthesia |
Ben sebiet weg dus korte reply.
Check eens op www.portforward.com en zoek je router daaruit om dan je port settings te configureren. Je moet eerst de nodige ports 'trigger'en en dan openen zetten.
Je kan natuurlijk ook je computer in DMZ (demilitarized mode) zetten en firewall af. Dan zijn al je ports open maar ben je ook vatbaarder voor hackers. Maar als je wat veilig surft en niet 'random' links opent en zo, en altijd je Windows up to date houdt met de laatste service packs en patches, etc. valt dit wel mee. Als je dit te onveilig vind best gewoon de nodige ports te openen. ;) |
|
|
| Bomar |
| alvast bedankt! ik denk wel dat ik hiermee verder kan |
|
|
| Belgian Bonzai |
| quote: | Originally posted by Bomar
ik heb een probleem met DC++ (heb dit programma ontdekt dankzij mrcanon)
ik maak dus een verbinding met een bepaalde server, en wil daarvan downloaden; maar als ik naar een muziekbestand zoek, blijft hij zoeken en krijg ik geen resultaten
bij help staat er dan dat dit probleem wss wordt veroorzaakt door mijn router die het dataverkeer blokkeert; en dat ik dus een poort moet openmaken die door DC wordt gebruikt (tot zover snap ik het ongeveer); ik moet een poort kiezen tss 1024 - 65535 voor TCP en UDP; die moet ik dan in DC-settings zetten en ook het external IP-adres; dit doe ik dan met bijvoorbeeld poort 1024, maar dat werkt dus niet
ik denk dat ik ergens bij mijn router-instellingen ook nog een IP-adres voor die poort moet ingeven of zoiets, maar ik snap er eignelijk helemaal niks van; ik doe maar wat, maar weet niet waar ik mee bezig ben:rolleyes:
kan iemand mij helpen?? |
Misschien helpt dit:
File - settings - general - connection settings
en daar de active <-> passive optie veranderen.
Of euh, al geprobeerd? |
|
|
|
|