|
auto verzekering
|
View this Thread in Original format
| Antony |
Ben 19 en heb een auto gekocht...
Mijn broer betaalde 5 jaar terug 350 euro voor zijn verzekering, op naam van de papa, niemand wist da hij ermee ree...
Blijkt da die verzekeringsmaatschappijen veel strenger zijn geworden en alles controleren... Moet dus op mennen eigen naam, 1046 euro!:eek: bonus malus 11!:nervous:
Dees is de prijs van Argenta, hebben jullie ervaringen waar het goedkoper kan voor een jonkie als ik?
(peugoet 306, 3 deurs, 55kw = 75pk, bj '97) |
|
|
| Xilver |
Op uw leeftijd gaat ge nergens aan 'n goedkope verzekering geraken hoor. Ik was 23 toen ik mijn eerste auto kocht, en ik mocht beginnen op bonus malus 7 omda'k al 4 jaar met de auto van m'n ouders reed. Twas wel ne 1900cc motor, wat 10 fiscale pk was, en ik betaalde iets van 'n 450 per jaar geloof ik.
Nu heb'k me ne nieuwe besteld, en zelfs al heeft die meer pk (100), de cilinderinhoud is kleiner (1700cc) en da betekent da ik nu maar 9 fiscale pk heb. Kga er nu wel 'n omnium bij nemen, weet ni juist wa de verzekering apart was, maar het was iets van een 1600€ per jaar op bonus malus 6.
Ik zou aanraden van zolang ge nog geen 24 jaar zijt, van de verzekering op de naam van een van uw ouders te pakken, het zal een pak voordeliger zijn. |
|
|
| Antony |
inderdaad, op die manier zou het zoiets van een 350 zijn...
het probleem is da die maatschappijen streng zijn beginnen controleren sinds dit jaar. én mijn moeder heeft geen rijbewijs:( dus dan weten ze daar al snel da mijn vader ni me 2 autos gaat rijden... |
|
|
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by Xilver
Ik zou aanraden van zolang ge nog geen 24 jaar zijt, van de verzekering op de naam van een van uw ouders te pakken, het zal een pak voordeliger zijn. |
ja zeker doen... :rolleyes:
en dan ene doodrijden als gij aan het stuur zit. Dan bloed ge u heel leven lang voor dieje blunder. En zoals Anthony zei verzekeringsmaatschappijen zijn strenger en strenger: ze sturen gewoon privé detectives om uit te zoeken wie er het meeste mee rijdt. Gaan gewoon aanbellen bij buren enzo.
Ik raad u da echt af. Mijn eerste verzekering was op men pa zen naam MAAR ik stond ook in de polis als COURANTE bestuurder. Nu heb ik 3 jaar later een goedkopere verzekering op men eigen naam :D
verzekeringen zijn stuk goedkoper tegenwoordig dan 3-4 jaar terug. Gewoon heel veel prijzen vergelijken. En echt de concurrentie uitspelen. Als ge ne goeie prijs hebt stapt ge ergens binnen, ge laat prijs maken en als die prijs meer is als die wat ge al hebt schuift ge hen gewoon die goedkopere polis onder hun neus...
Echt die concurrentie in uw voordeel gebruiken. |
|
|
| Lady_LizzY |
| quote: | Originally posted by Xilver
Ik zou aanraden van zolang ge nog geen 24 jaar zijt, van de verzekering op de naam van een van uw ouders te pakken, het zal een pak voordeliger zijn. |
Dat gaat niet meer, dat doen ze gewoon niet meer.
Heb zelf in juli een verzekering afgesloten en overal rondgebeld: nada, noppes, niks.
Dat wordt gezien als een soort 'ontduiking'.
Ikzelf ben bij de Ethias geweest. Door mijn 3 jaar rijervaring ben ik in bonus malus 8 beland.
Heb zelf ne 1400, 75pk met een kleine omnium.
Basisprijs voor mij is rond de 900 euro, maar ik kon een "defensief rijden" stage volgen. Als ik daarin slaagde (which I did), krijg ik elk jaar 118 euro 'korting' op m'n verzekering en dat tot en met m'n 29e.
Er zijn nog wel maatschappijen die dat geven, misschien kan je daar eens achter horen... |
|
|
| Kelly* |
Ik heb mijn verzekerin op naam van ons moeder maar betaal extra omdak mezelf als chauffeur van de wagen heb laten opnemen in de polis.... ik betaald iets van een 34 euro per maand... (ben te lui om zelf uit te rekenen wa da op een jaar geeft)
Ik rij met een 1400cc dieseltje trouwens, dervoor met een 1800 tdi... betaalde toen 800 per jaar. |
|
|
| Antony |
Alvast bedankt mensen:p
1 ding sta vast... ik gaan een weekjobje moeten zoeken. Ben al basketbaltrainer, ma das geen grof geld.
Feesten, Verzekering, Naft en nog wa meer feesten, tis almaal ni goeikoop |
|
|
| Eagle` |
| verzekeringen op uwe naam allemo gemakkelijk gezegd en gedaan, neem mo is een autoverzekering voor nen 2.3l war kik mee ronddrasj, begint mo te tellen, met 80000 ballen komde ni eens toe ... |
|
|
| Phortastic |
| ^ en terecht... als ge met ne "zware" bak wilt rondsjassen moede ook ma serieus betalen voor uw verzekering. Ni meer als normaal... |
|
|
| Lady_LizzY |
Dan moet ge u ook zo gene sjees-bak kopen he :p
[Edit] doeme, k was te laat |
|
|
| Eagle` |
| quote: | Originally posted by Lady_LizzY
Dan moet ge u ook zo gene sjees-bak kopen he :p
[Edit] doeme, k was te laat |
ik heb dieen dan oek ni gekocht, tis den ouwe audi 100 break van onze pa die nu met nen A4 rondrijdt, moek mijnen audi 100 van 15 jaar oud met 110000 km inruilen voor een stuk klodde citroen, als ik daarvoor da al da krijg, want zo ongelofelijk veel is nen auto van 15 jar oud oek ni meer waart als ge da verkoopt ...
Langs ene kant vind ik da echt belachelijk, tuurlijk is het logisch da ge veel verzekering betaalt naarmate de zwaarte van de auto, tuurlijk is het logisch da ik en ni mijn ouders moeten opdraaien indien ik ooit een ongeval zou veroorzaken, ma een 2.3ke moeten praktisch wegsmijten voor iets anders omdak dan wel men verkzering zou kunnen betalen, is echt te zot voor woorden |
|
|
| Nyah |
| quote: | Originally posted by Antony
Ben 19 en heb een auto gekocht...
Mijn broer betaalde 5 jaar terug 350 euro voor zijn verzekering, op naam van de papa, niemand wist da hij ermee ree...
Blijkt da die verzekeringsmaatschappijen veel strenger zijn geworden en alles controleren... Moet dus op mennen eigen naam, 1046 euro!:eek: bonus malus 11!:nervous:
Dees is de prijs van Argenta, hebben jullie ervaringen waar het goedkoper kan voor een jonkie als ik?
(peugoet 306, 3 deurs, 55kw = 75pk, bj '97) |
sja autoverzekering is idd duur.
Ik ben 22, heb in november 4 jaar mijn rijbewijs, moet +/- 1.500€ betalen (omnium wel, want heb nieuwe auto).
Er zijn trouwens nog verzekeringen die t toelaten dat je op naam van je ouders een verzekering neemt (dan ben jij 2e bestuurder). Maar meestal hangt er zoiets aan vast dat uw ouders dan met heel hun verzekeringen moeten overstappen (brand, familiale, ...) Ge moet t eens checken, ma ik denk dat t Fidea was ofzo... ben ni zeker. |
|
|
|
|