return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 
Ace Events presents Ministry of Sound at Slagthuset (pg. 10)
View this Thread in Original format
DJ Monzoon
Synd som fan inte Sebastian dök upp, men jag tyckte Axwell spelade helt ok! Kanske lite väl kommersiellt ibland, men samtidigt var det jävligt kul att höra att publiken var så bra med många av låtarna. Särskilt Watch the sunrise gick hem, men även Aftermath funkade jävligt bra intressant nog, hade aldrig gått för några år sedan!

Hade också uppskattat en tracklist på Axwell, några extremt bra låtar!

För en gammal trance-nisse som mig var det jävligt kul att höra Velvet morning...väckte ett och annat minne, sammanfattningvis tyckte jag att musiken på trance-golvet var sådär de gångerna jag var där och lyssnade. Som ngn sa, blir lite väl monotont...

All in all, en jävligt ok fest !

Ska dock klarläggas att jag bortser från den fantastiskt patraskiga stämningen som Malmö, allt som oftast, erbjuder numera. Efter en halvtimme räknade jag till sex bråk och en över huvud taget jävligt ilsken stämning. Utan att dra några vidare paraleller, är det mer bråk än jag ser i Lund på ett halvår...:(

quote:
Originally posted by Laszlo
Grymt som fan igår - kom dock inte igång förän efter ett...var lagom sleten efter att ha åt ha åkt direkt från jobbet, var bara hemma och duschade och bytte om emellan. Och på jobbet är precis vart jag är nu efter att ha kommit hem - dock inte ens ombytt denna gång. Sinnesjukt . jag kommer kollapsa när som helst. För övrigt så rockade Axwell - lirade mycket bättre än på senaste MoS-festen på Slag, han spelade dock kanske lite väl mycket av sitt eget material. Surt att Ingrosso inte dök upp...på trancegolvet spenderade jag kanske sammanlagt 20 minuter hela kvällen, not my cup of tea at all, även om det var bra drag där inne...

Bäst var fan tamig avslutningen...PQM - You are asleep + några andra vars namn jag inte kommer på såhär på rak arm...ståpäls! Fick också med mig en parkeringsbot hem på 300 kronor, vilket inte alls var lika välkommet. Har ett gäng bilder jag fotat, Steve, jag FTP:ar de till dig - dock tidigast imorgon då jag lär vara kvar på jobbet hela natten.

Jo en sak till - satan i gatan vad mycket läckra fruntimmer där var igår...sanslöst :) Rockade till och med loss på R&B-golvet en kvart - men sen blev det fan för varmt därinne :)
mjz
Såja, nu har man sovit, vaknat, sprungit, duschat och slängt i sig två hamburgare (i den ordningen). Kom inte hem förrän klockan var närmare 9, jävligt skönt att man bor i närheten av sista hållplaten på bussen annars hade jag fått gå en bit, somnade nog inom 20 sekunder efter jag slängt mig i sätet. :)

Var riktigt skönt drag hela tiden från halv ett och framåt tyckte jag, faktiskt skönt med en hel del låtar man känner igen trots att man varit out of the loop ett tag, tyckte mig till och med höra "you're not alone".
anuga
quote:
Originally posted by Laszlo
Jo en sak till - satan i gatan vad mycket läckra fruntimmer där var igår...sanslöst :) Rockade till och med loss på R&B-golvet en kvart - men sen blev det fan för varmt därinne :)

Antagligen var hela Slagthus-Tjej-Ligan med Aspiranter och Lärlingar där ;) där fanns som sagt, SjuktMycketFräschaChicks!
quote:
Originally posted by CJ InterCity
weeeeeeeeeeeeeeeeee :D härligt o se lite gamla hökar!

Ferry Corsten - Sweet Sorrow (Oliver Shine Remix)

:eyespop: :eyespop: :eyespop: :eyespop: :eyespop: :eyespop: :eyespop: :eyespop: :eyespop: :eyespop:

Kyau vs. Albert spelade en låt som jag typ bara hört PvD spelat en gång innan, år 2002! Fischerspooner - Emerge (Westbam Remix)!!!
De ville inte riktigt ge bort den skivan :P
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Ni som har bilder... maila mig på [email protected] alt. kontakta mig på MSN.

Är det tillräckligt många bra så kan jag slänga upp dem på Liquid :)

trodde jag hade ftp kvar, men icke, msn:ar...

Jag kan bara säga att jag är hel nöjd! KvA spelade my way! lika så S&T.

Axwell, lirade låtar som fick golvet att vibrera från allt folk, jag svär på att det var mest packat på Housegolvet av alla golv, när han spelade.

"Golvet-Längst-In" (det där dom spelade Darude och Båten Anna) Var snäll och boka aldrig mer dem "jag-vet-inte-vad-jag-ska-klassa-dem-som" / mellanstadie diskjokey's?
Laszlo
quote:
Originally posted by anuga
"Golvet-Längst-In" (det där dom spelade Darude och Båten Anna) Var snäll och boka aldrig mer dem "jag-vet-inte-vad-jag-ska-klassa-dem-som" / mellanstadie diskjokey's?

DJ:n på det golvet var inhyrd från Jock-de-nation kan jag tänka mig - jag vet i alla fall att han är anställd hos de, han brukar även vara i växjö och lira sin kommersiella dynga som JDN ju är så bra på :) Det tog mig över en timma att komma på vart jag sett honom tidigare...Å andra sidan tror jag ett sånt golv var nödvändigt som ett alternativ till all "räjv" samt R&B & hip-hop...alla som var där var ju som sagt inte EDM- eller Sean Paul-fans...:)
benni
varför dök inte Ingrosso upp?
Laszlo
strul med flyget...tydligen hade SAS gjort bort sig...

Saxat från TC:

"Sent på kvällen fick vi besked om att det var strul med Ingrossos flyg. Hans management inväntar en skriftlig förklaring från SAS som tydligen erkännt att de gjort fel. Vi försökte flyga honom till allt från Göteborg till Kastrup och Hamburg men det gick inte att lösa. Axwell, en klippa som han är ställde upp och levererade lite extra tid. Jimi Disco tog den sista timmen."
Kris O'Neil
Kris O'Neil @ Ministry of Sound, Malmø - 23:00 til 00:30

01. Kris O'Neil & Daniel Kandi - Ray Of Light
02. Gabriel & Dresden - Track Treasure Down (Group Therapy Remix)
03. Yoshimoto - Du What U Du (Markus Schulz Remix)
04. Niklas Harding pres. Arcane - Ice Beach (Brandenburg Tech Mix)
05. A Boy Called Joni - Green Astronauts
06. Radiohead - Everything In Its Right Place (Mike Foyle Remix)
07. Defiance - Between The Sea And The Sky
08. Leon Bolier pres. Surpresa - Back In The Days
09. Daniel Kandi - Nova
10. Zirenz - Edge Of Space (Whiteroom Remix)
11. Above & Beyond - Can't Sleep (Maori Remix)
12. Johan Gielen - Physical Overdrive (Remix)
13. Keane - Last Time (Martin Roth Remix)
14. Yahel & A-Force - Behind Silence

Hvis det har nogen interesse :-)
Laszlo
Mina bilder finns nu uppe för allmän beskådan på följande adress: http://www.djlaszlo.com/gallery/thumbnails.php?album=28

80-90% av bilderna är porträttfoton - de flesta av oss vet vi detta laget hur en laser ser ut :) Tyvärr hade kameran väldiga problem med fokuseringen i onsdags... :|
SteveTranz4ever
Så jävla synd man inte kunde komma ner på denan festen !!!
Var ju tvungen att jobba idag.... bor ju i Sthlm för den som inte visste de...
Laszlo
bah, vad är det för ursäkt...avståndet har aldrig hindrat mig från att åka upp till stockholm (bara ett par gånger) :) Det lär väl komma fler fester...är det inte dags att sikta på att fylla ullevi snart?? :)

SteveTranz4ever
Ville inte gärna jobba och sen åka 132mil sammanlagt på 36 timmar + festa och sen jobba igen... :eyespop:

Nice tracklist där på Kris O'Neil i alla fall :)
Kris O'Neil
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Ville inte gärna jobba och sen åka 132mil sammanlagt på 36 timmar + festa och sen jobba igen... :eyespop:

Nice tracklist där på Kris O'Neil i alla fall :)

Tak :-)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 
Privacy Statement