|
de grote muziekthread (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| Real |
| quote: | Originally posted by Push2005
Om eens een voorbeeld te geven van mijn favo producers ( en ge moogt het zo plat vinden als ge wilt; maar ik zie er meer in). |
:D :D :D |
|
|
| Tiger777 |
| quote: | Originally posted by Real
:D :D :D |
:stongue: Dat was lang geleden éh :D
| quote: | | maar trance doet op geen enkele manier onder aan rock! |
Jup, ma rnb doet onder aan rock. En daarmee is alles gezegd :p |
|
|
| Eagle` |
De echte rhytm 'n blues afkomstig uit de zwarte staten (Louisiana, Mississippi, ..)van de vs moet voor geen enkel muziekgenre onderdoen.
Dan is veel trance ook platte commercie |
|
|
| djcresto |
| Geen enkel muziekgenre moet onder doen voor een ander. Daar draait het toch allemaal niet om. Zoals in alle dingen is ook in de muziek een enorme diversiteit. En gelukkig maar zou ik zo zeggen. En elk genre zal zijn kwalitatieve en zijn platte dingen hebben. Het is aan de luisteraar om te beoordelen wat hij het liefste hoort. |
|
|
| Bertn |
| quote: | Originally posted by Push2005
Uhm; da vind ik toch niet... Er zijn vele vormen van trance hé. Er bestaat ook trance zonder 4/4; maar zelfs met een baslijn is dat niet noodzakelijk bedoeld om op te dansen.
Om eens een voorbeeld te geven van mijn favo producers ( en ge moogt het zo plat vinden als ge wilt; maar ik zie er meer in). Mark Norman - Fading Ground ( en ook wel Teardrops) is helemaal niet gemaakt om op te dansen.
Zuivere trance zonder 4/4 die niet gemaakt is om op te dansen is bvb: Thrillseekers - Escape; Hydra - Affinity (Shah & Del Mar Remix)
Om er nu maar een paar te noemen dat ik me herinner. Wellicht zal er in de prog ook wel het een en ander gemaakt zijn dat helemaal niet als bedoeling heeft om op een dansvloer te werken.
|
euh... het blijft wel zo dat 99% van de trance wél gemaakt is om in de eerste plaats op te dansen he. Komaan, dat lijkt me toch duidelijk...
het verschil ligt hem gewoon in de perceptie:
als ik een trancetrack hoor denk ik: hee, dit is een goeie track!
als ik een emotioneel rocknummer hoor (nee, niet mia van gorki of zo) dan denk ik: hee, dit is een mooi nummer!
dat is gewoon het verschil. er zijn natuurlijk een paar freaks (zoals de meesten op dit board, waaronder ik) die echt naar trance kunnen "luisteren" zoals anderen naar rock luisteren, maar volgens mij maken wij nog geen 1% uit van de trance-minded populatie:o |
|
|
| Tiger777 |
| quote: | Originally posted by djcresto
Het is aan de luisteraar om te beoordelen wat hij het liefste hoort. |
Ja, da's ergens wel zo. Maar bepaalde, niet nader omschreven genres (jaaaaa, ik heb het inderdaad over RNB!) worden ons toch wel ingepompt zodat wij als luisteraars die per toeval in een auto zonder CD spelers zitten, toch wel rnb opgestoken krijgen. Uiteindelijk gaan mensen dat goed vinden omdat ze het gewoon repititief zovele malen te horen krijgen. |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by Tiger777
Uiteindelijk gaan mensen dat goed vinden omdat ze het gewoon repititief zovele malen te horen krijgen. |
En das met andere nummers dan niet zo? Luister naar Radio2, Donna of Q. R&B wordt daar niet meer gedraaid dan een populair nummer hoor.
Enja het klopt wel wat je zegt dat vele mensen zeggen dat ze een nummer maar goed vinden nadat ze het zoveel maal gehoord hebben. Kan er nog altijd nie bij waarom dat is maar tis zeker geen uitzondering. |
|
|
| TranceSeeker |
| quote: | Originally posted by Tiger777
Ja, da's ergens wel zo. Maar bepaalde, niet nader omschreven genres (jaaaaa, ik heb het inderdaad over RNB!) worden ons toch wel ingepompt zodat wij als luisteraars die per toeval in een auto zonder CD spelers zitten, toch wel rnb opgestoken krijgen. Uiteindelijk gaan mensen dat goed vinden omdat ze het gewoon repititief zovele malen te horen krijgen. |
Rnb en Rap is redelijk goed, enkel heb je een heleboel foute mensen die absoluut fan zijn, de wannabees die niet beter weten, en jah ze willen zich vereenzelvigen of spiegelen met de 'artiesten' da is hetgene wat me enorm stoort.
De Rnb enz... van de laatste jaren heeft een enorme invloed uitgeoefend op onze maatschappij, alles kan en alles mag (op gebied van sex en erotiek...je begrijp me wel....het is allemaal de normaalste zaak van de wereld) Als ik dan ook iemand (een meisje) tegenkom die fangirl is van rnb dan pas ik al, hoe lekker dat ze dan ook wel is.
Naast de kwestie van mentaliteit rond deze muziek bestaan er wel degelijk nog goeie albums
Fugees - the score
Jay Z - the blueprint
Jay Z - unreasonable behaviour
NAS - Illmatic
The Notorious B.I.G. - Life After Death
Kanye West - Late registration...
Tzijn wel meer RAP albums maar zeker de moeite waard.
En ik ben absoluut geen fanboy! :D |
|
|
| Bertn |
| quote: | Originally posted by djcresto
En das met andere nummers dan niet zo? Luister naar Radio2, Donna of Q. R&B wordt daar niet meer gedraaid dan een populair nummer hoor.
Enja het klopt wel wat je zegt dat vele mensen zeggen dat ze een nummer maar goed vinden nadat ze het zoveel maal gehoord hebben. Kan er nog altijd nie bij waarom dat is maar tis zeker geen uitzondering. |
dat is zelfs bewezen door de psychologie:) |
|
|
| Push2005 |
Zeg Mr. TranceSeeker... Zou je anders ook niet eens reageren op de replies die we hiervoor formuleerden?
In de andere thread noem je James Holden een snotaap vergeleken met radiohead, en een dj die maar wat plaatjes spint. Je start een nieuwe thread; wij formuleren mogelijk antwoorden en je replied niets tegen ? Je zegt enkel hoe goed je sommige R&B wel vindt; beetje flauw lijkt me... |
|
|
| TranceSeeker |
| quote: | Originally posted by Push2005
Zeg Mr. TranceSeeker... Zou je anders ook niet eens reageren op de replies die we hiervoor formuleerden?
In de andere thread noem je James Holden een snotaap vergeleken met radiohead, en een dj die maar wat plaatjes spint. Je start een nieuwe thread; wij formuleren mogelijk antwoorden en je replied niets tegen ? Je zegt enkel hoe goed je sommige R&B wel vindt; beetje flauw lijkt me... |
Is het ook niet een beetje flauw zomaar aan te vallen zonder argumenten dan?
Ik heb het mijne gezegd helemaal bovenaan, indien ik interessante aanknopingspunten zie zal ik wel reageren ;) |
|
|
| Xilver |
| quote: | Originally posted by TranceSeeker
Is het ook niet een beetje flauw zomaar aan te vallen zonder argumenten dan? |
Oh wait, isn't that what you did? |
|
|
|
|