return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 
de grote muziekthread (pg. 8)
View this Thread in Original format
Tiger777
quote:
Originally posted by Push2005
Ik dans altijd zo http://www.youtube.com/watch?v=N9aygcg7D2w :crazy:

Toni "exposed"
Nabistai
quote:
Originally posted by Eagle`
het sarcasme druipt er weer af precies, at least I always dance/move during a party :p En ja ik kon amper nog stappen op het end van '00' set toen, dat was nog is een set, 6 am in de morgen, zon kwam op en der stond like nog 10-15 man, ma iedereen volledig blijven gaan. AiB outdoor JOOF memories :toocool:

yay! good times :D

@ Benny: Wanneer wordt die Toni eindelijk is geband?
Synthesia
-1

En nu back on-topic, k'zit wel nog een pagina achter, maar k'wou dit toch nog even als reply op Phort's post,

quote:
Originally posted by Phortastic
idd... hence EDM : Electronic DANCE Music. Trance en alle EDM is wel degelijk in de 1ste plaats gemaakt om op te dansen hoor. En tis zoals Bertn zegt mensen die ook naar EDM "luisteren" zijn een enorm zware minderheid hoor.

EDM wel, trance niet per se :) Dat is om in trance te geraken :)

Soms kan ik ne gansen avond niet stoppen met te bewegen, andere keren verzet ik geen voet en beide kan ik enorm van genieten :)
Eagle`
quote:
Originally posted by Toni_D2
Haha, ik wil je wel eens zien dansen. Volg je dansles?
Wat doe je dan? Met je poep schudden en shaken? Dan ben je zo'n echte trancenicht :stongue: :stongue:

Als ik dans, dan is het op r&b, zo lekker dicht bij een wijf.. word je geil van man. Als je danst op trance, krijg je lagoa toestanden.

Als ik je 1 raad mag geven, kereltje. Spendeer die 40€ in een danscursus!

Dansles, why should I, ik hoef geen opgelegde danspasjes. Meer kwestie van de vibe van de track te voelen, en dan beweegt ik met men armen,benen,schouders, hoofd, kont wel in de functie van dat.

En afhankelijk van soort muziek ook natuurlijk op Drum 'n Bass dans je anders dan bv House, Minimal.

En grappig dat je R 'n B aansnijdt, je poep gebruiken is meer iets voor dat genre, eigelijk een van de weinige genres wat je nog lijfelijk contact hebt met het andere geslacht (buiten slows al is dat niet echt een genre).

Ondermeer iets da de ouders raar vinden, vroeger bestond dat amper indivudueel dansen zoals nu, toen was het altijd met elkaar.

Trouwens je stijve lul tegen een griet aanschurften is niet de uberdansmove kereltje ;)

edit: En eerlijk gezegd je kont gebruik je wel altijd als je danst of dans jij als een strijkplank misschien
Eagle`
quote:
Ik dans altijd zo http://www.youtube.com/watch?v=N9aygcg7D2w :crazy:

het grappige is diee ouwe amuzeert zich ten minste, de rest derrond zit er mee te lachen en staat stil/er op te letten als een koei die na ne voorbij rijdende trein staat te gapen.
Xilver
Die kerel trekt zich er verder ook geen kloten van aan wat de mensen van hem denken. Ik wou da ik het kon, maar ik heb nog altijd een denkbeeldig imago dat me tegenhoudt :p
The_G0dfather
quote:

Trouwens je stijve lul tegen een griet aanschurften is niet de uberdansmove kereltje ;)

edit: En eerlijk gezegd je kont gebruik je wel altijd als je danst of dans jij als een strijkplank misschien

:stongue:
Rommi
quote:
Originally posted by TranceSeeker
Rnb en Rap is redelijk goed, enkel heb je een heleboel foute mensen die absoluut fan zijn, de wannabees die niet beter weten, en jah ze willen zich vereenzelvigen of spiegelen met de 'artiesten' da is hetgene wat me enorm stoort.
Het grootste probleem van deze moment als je't mij vraagt..

quote:
het grappige is diee ouwe amuzeert zich ten minste, de rest derrond zit er mee te lachen en staat stil/er op te letten als een koei die na ne voorbij rijdende trein staat te gapen.
Ha, nu dat ik hoor graag se! Ik snap echt niet waarom mensen zoveel geld betalen om dan te blijven stilstaan tot als iedereen begint.. waar ik dat vooral opmerk is bij de jumperkes & r&b-ers trouwens :D Staan al die gaste daar stoer te STAAN, met vier rond één griet meestal.. geweldig nachtje uit seg!

Mij kan het echt nooit schelen wat de mensen van me zouden denken, en ik denk ook nooit iets van een ander als die zo ongelooflijk hevig staat te gaan. Zoals die oude kerel, ok, hoogstwrs staat die daar zwaar te trippe onder 't één of t ander illegaal spul, maar who cares? Hij doet op zijn manier, ik op de mijne is al wat ik dan denk.

En om terug te komen op de originele topic;
muziek is puur en enkel een kwestie van smaak. Sommige mensen durven het gewoon aan om es verder te kijken dan hun neus lang is en op zoek te gaan naar datgene wat hun echt kan raken en in beweging brengen. Tegenover al die andere mensen die niets anders kennen dan de hits of today.. zoals jammerlijk genoeg het grootste deel van de mensen die ik tegenkom.

Ik luister al zo lang naar trance, en ik luister er echt elke moment van de dag naar. Maar ik sta minstens even veel op drum&bass-, techno-, all-round-feestjes. Misschien zelfs meer. Ik heb me nooit laten afschrikken omdat ik iets niet kende hoor! Ik kan vandaag de dag alles apprecieren, maar dan ook echt alles! Toegegeven, ik heb dat echt wel moeten LEREN, paar jaar terug was het enkel trance dat goed was, en ik was zeer conservatief opgesteld toen. Maar toen was ik wat, 15, 16 jaar ofzo? En met spijt in het hart merk ik op dat de trance gemeenschap ook wel te conservatief is aan het worden :(
Hype is in trance zeker een even groot probleem geworden als overal.. je hoort alleen nog maar de bommekes, de plaatjes die iedereen ondertussen echt wel al kent. Iets onbekends opzetten gebeurt nog amper, er wordt echt te weinig geexperimenteerd in de setjes van onze grote helden.. waarom toch? Het volk blijft ook staan als ze het niet kennen, en dat is toch zo'n spijtige zaak.
Niemand staat nog open voor nieuwe dingen, elke grote & bekende plaat heeft zo zijn voor- en tegenhangers, en er moet te vaak gediscussieerd worden daarover. Vind je één of twee platen niet goed, das jammer natuurlijk, maar laat dat u toch niet tegenhoude om een geweldige avond mee te maken?

Enkele grote feestjes trekken nog veel volk.. meeste onder jullie zulle al de spam er wel over gelezen hebben zeker, maar we hebben over't laatst een feestje georganiseerd in Leuven.. moest Jonas Steur niet op onze affiche hebben gestaan was er niemand gekomen!!! Iets dat ik totaal ni snap.. geef mij maar een kleinschalig en gezellig feest met niet te veel volk tegenover een bomvolle zaal met 20.000 man hoor. En dan nog een party met dj's die ik nog niet ken en die ik eens kan komen ontdekken, es zien wat ze te bieden hebben en wie weet leer ik nog es een nieuwe stroming muziek bij of gewoon die enkele tracks dat ik nog nooit gehoord had maar eigelijk toch wel dikke bomme zijn!

En ik heb het nu in mn laatste stukje zever alleen over trance, natuurlijk; trance is én blijft m'n grote muzikale liefde. Maar dat zelfde geldt voor andere stijlen ook! Als ik ergens een live rock groepje zie spelen en ik heb wat tijd over, ik zal de eerste zijn om een kijkje te gaan nemen en me es te laten verrassen met eens wat andere muziek..

(begrijp me nu niet verkeerd, ik stel dit niet als op feiten, maar gewoon als bedenkingen die ik zo toch wel heb de laatste tijd :) en ik heb de gewoonte van soms een beetje te veel na te denken en dan kan er wel is vanalles uitkome :D )
Push2005
quote:
Originally posted by Rommi
Hype is in trance zeker een even groot probleem geworden als overal.. je hoort alleen nog maar de bommekes, de plaatjes die iedereen ondertussen echt wel al kent. Iets onbekends opzetten gebeurt nog amper, er wordt echt te weinig geexperimenteerd in de setjes van onze grote helden.. waarom toch?

Daar snap ik toch weinig van hoor... "Je hoort alleen nog maar de bommekes". Heb je het dan over de locale fuifjes waar ze als enigste tranceplaat "universal nation" kennen ? Dan ga ik akkoord met je.
Maar je hebt het ook over topdj's die niet durven experimenteren? Ze nemen trance natuurlijk als rode draad in hun sets maar meeste dj's proberen wel hoog exclusief materiaal te draaien... Dus dat is toch enigzinds vernieuwend. En er wordt te weinig geëxperimenteerd; je hebt een quote van Armin Van Buuren in uw sig staan, no offence, maar dat is wel de laatste trance dj die eens experimenteel zou doen. Paul Van Dyk is bvb een Dj die wél experimenteert; niet zozeer qua genre, maar wel qua techniek, zijn sets die opgevoerd worden met ableton + final scratch + nieuwe elementen er insteken zijn toch wel vrij uniek. En zou toch niet willen dat dj's als Armin of Tiësto of PvD plots drum & bass platen in hun sets gaan steken ze... Hoeft voor mij zeker niet, dan ga ik wel naar een d'n'b party :)

quote:
moest Jonas Steur niet op onze affiche hebben gestaan was er niemand gekomen!!! Iets dat ik totaal ni snap..

Dat is nochtans enigzinds logisch; geen bekende naam = geen volk. Je kan dat beklagen maar trance is sowieso al onpopulair. Trouwens, er zijn genoeg van die parties waar de naam 'trance' in voorkomt waar ik vroeger al naar ben geweest en dan krijg je de helft van de avond jump te horen... Dus no thanks :p. En zelfs al moest er de hele avond zuivere trance gespeeld worden dan is het soms nog moeilijk om een paar maten te overtuigen die het ook zien zitten; want als dat feestje een beetje verder weg is dan ga ik daar hoogstwaarschijnlijk ook niet naartoe gaan om 'een paar nieuwe dj's te verkennen' op m'n eentje ze ;)... Geef toch toe dat een line-up met 5 'amateur' dj's weinig aantrekt om op af te gaan als dat geen garantie is voor een min of meer leuke avond. Je bent zelf dj merk ik; dus natuurlijk dat je dat maar al te graag wil en je dat jammer vindt; maar het is nu eenmaal zo :p

quote:
geef mij maar een kleinschalig en gezellig feest met niet te veel volk tegenover een bomvolle zaal met 20.000 man hoor.

Ik vind het allebei even leuk; maar goed... Das persoonlijk :)
Eagle`
quote:
Paul Van Dyk is bvb een Dj die wél experimenteert; niet zozeer qua genre, maar wel qua techniek, zijn sets die opgevoerd worden met ableton + final scratch + nieuwe elementen er insteken zijn toch wel vrij uniek. En zou toch niet willen dat dj's als Armin of Tiësto of PvD plots drum & bass platen in hun sets gaan steken ze... Hoeft voor mij zeker niet, dan ga ik wel naar een d'n'b party :)

SRSLY werken met final scratch is niet experimenteren, met timecoded vinyls/cd's werken ze al jaren (dat vergt op zich geen hol meer skill dan gewoon met echte vinyls/cd's werken). En zijn techniek,echt geweldig veel goocheltrucks haalt ie nu ook niet uit, toch?? Tis niet alsof PvD staat te scratchen zoals Halliwel (ik noem maar wat).

En al dat abelton gezaag echt veel gebruikt ie ook niet van de mogelijkheden, daar valt zo veel meer mee te doen. Met ableton werken is meer iets om je status van top dj wat op te dirken de laatste tijd, wie werkt er niet mee :rolleyes: Het gaat er niet om of je er mee kunt werken, maar wat je ermee doet.

Rommi
quote:
Daar snap ik toch weinig van hoor... "Je hoort alleen nog maar de bommekes". Heb je het dan over de locale fuifjes waar ze als enigste tranceplaat "universal nation" kennen ? Dan ga ik akkoord met je.
Maar je hebt het ook over topdj's die niet durven experimenteren? Ze nemen trance natuurlijk als rode draad in hun sets maar meeste dj's proberen wel hoog exclusief materiaal te draaien... Dus dat is toch enigzinds vernieuwend. En er wordt te weinig geëxperimenteerd; je hebt een quote van Armin Van Buuren in uw sig staan, no offence, maar dat is wel de laatste trance dj die eens experimenteel zou doen.
Zeker & vast waar, Armin van Buuren is alles behalve experimenteel. Het is vooral zijn mixstijl die me zo aanspreekt en voor mij persoonlijk is hij gewoon dé voortrekker van het genre. (die moeten er natuurlijk zeker & vast zijn) Maar zijn setjes boeien me steeds minder en minder, en zijn producties heb k zowiezo nooit echt geweldig gevonden. Maar ik sta wel 200% achter de quote ;)

quote:
Paul Van Dyk is bvb een Dj die wél experimenteert; niet zozeer qua genre, maar wel qua techniek, zijn sets die opgevoerd worden met ableton + final scratch + nieuwe elementen er insteken zijn toch wel vrij uniek. En zou toch niet willen dat dj's als Armin of Tiësto of PvD plots drum & bass platen in hun sets gaan steken ze... Hoeft voor mij zeker niet, dan ga ik wel naar een d'n'b party :)
Ok, trance & dnb zal natuurlijk niet echt passen :D PvD durft idd wel wat aan, en er zitten in zijn setjes echt wel meer invloeden van andere genres! (techno, trance en hard-trance mss ook wel)

quote:
Dat is nochtans enigzinds logisch; geen bekende naam = geen volk. Je kan dat beklagen maar trance is sowieso al onpopulair. Trouwens, er zijn genoeg van die parties waar de naam 'trance' in voorkomt waar ik vroeger al naar ben geweest en dan krijg je de helft van de avond jump te horen... Dus no thanks :p.

Daar heb je ook zeker en vast gelijk.. waarom dat men toch altijd de naam trance ergens op plakt en dan heeft het uiteindelijk niets met de muziek te maken.. Heb zelf al zo'n paar "trance" avondjes achter de rug en ik kreeg het volk echt nooit mee buiten met de "platten boenk". Sucks big time, maar ja, je wordt betaald natuurlijk om het volk te entertaine dus moeten we ons wel aanpassen op die moment :(

quote:
En zelfs al moest er de hele avond zuivere trance gespeeld worden dan is het soms nog moeilijk om een paar maten te overtuigen die het ook zien zitten; want als dat feestje een beetje verder weg is dan ga ik daar hoogstwaarschijnlijk ook niet naartoe gaan om 'een paar nieuwe dj's te verkennen' op m'n eentje ze ;)... Geef toch toe dat een line-up met 5 'amateur' dj's weinig aantrekt om op af te gaan als dat geen garantie is voor een min of meer leuke avond.
Dat is zeker geen garantie, maar dat is het nooit.. ook een armin van buuren of pvd kan eens een mindere avond hebben imo ;)

Dat zal nu net het grote punt zijn denk ik, waarom ik me daar zo over zit "op te jagen"; ik zal wél die moeite doen om naar een feestje te gaan waar dj's op staan die ik helemaal niet ken :) Goedkoper, genoeg plek en meestal is dit ook een garantie voor aangenaam volk! (vraag me dit niet aan te tonen of zo, maar ik meen dit toch echt zo te ervaren) En niet omdat ik zelf dj ben hoor, ik hoop dat ge me gelooft hierin, want voor ik zelf zo intensief ben beginnen draaien deed ik dat ook al!
Maar inderdaad, af en toe kan zo'n feestje wel is zwaar tegenvallen muzikaal gezien, maar goed.. amuseren zal ik me wel :D

quote:
Je bent zelf dj merk ik; dus natuurlijk dat je dat maar al te graag wil en je dat jammer vindt; maar het is nu eenmaal zo :p
Ai, verdorie, ik wil echt niet dat ge nu dus zo zou denken over mij :) Ik ben zelf dj ja, en hoogstwaarschijnlijk heeft het draaien me ook wel beïnvloed in deze opvattingen maar ik zeg dit zeker niet opzettelijk omdat ik er niet mee gezind ben dat er amper trance boekingen te rapen vallen!!! Ben begonnen als gewone trance "stijl" dj, maar momenteel draai ik bijna altijd all-round muziek en durf er wel is vanalles tegen aan gooien (dnb, electro, techno, groove, house, goa, .. r&b spreekt me jammerlijk genoeg niet genoeg meer aan moet ik toegeven ;) momenteel zit ik eigelijk in een vreemde periode van "ik weet niet meer wat ik wil draaien" :D Van alles plaatjes kopen is beetje zot als amateur, maar er is verdorie zoveel goeie muziek!!!)

Bon, u hebt in elk geval gelijk op alle punten en dat geef ik graag toe, laat het u niet tegenhoude om me nog meer op mn fouten te wijzen :D
Push2005
quote:
Originally posted by Rommi
laat het u niet tegenhoude om me nog meer op mn fouten te wijzen :D

Maar dat zij helemaal geen fouten; en kheb respect voor wat je doet. :) Als amateur 100% trance dj kom je toch niet deftig aan de bak; allé zolang je nie kwalitatief produced tenminste. Kwou gewoon uw mening eens horen ;)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 
Privacy Statement