|
BeTa party v5 (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| Jasperovitsj |
| Een gezellig feestje bouwen zal altijd de basis blijven van de Beta parties, maar zou het niet fijn zijn om eens een zaal als Musicafé deftig vol te krijgen met mooi volk op de lineup? Het is echt niet de bedoeling dat we grootschalige feesten gaan geven, want het moet gezellig en "authentiek" blijven. Maar steeds zulke kleine feestjes voor een select publiek gaan op den duur volgens mij op niet meer veel belangstelling kunnen rekenen. Het animo bij beta's zelf neemt elke keer iets meer af, en dat de vorige 2 edities nog redelijk succesvol waren hadden we te danken aan de grote namen op de affiche en het feit dat het feestje gratis was voor bezoekers. |
|
|
| Real |
| Dan ga je echt al sponsoring nodig hebben, anders zal het plaatje financieel nooit kloppen. |
|
|
| Push2005 |
| En eventueel ook een naamsverandering |
|
|
| Bertn |
eerlijk gezegd vond ik bij de vorige beta partys dat de sets van de forumleden altijd de beste waren:-) die durven er al eens een vergeten classic insteken en zo, terwijl die bekendere dj's vaker brolplaten ertussen smijten. En in the end willen we toch allemaal gewoon goeie trance horen, of daar nu een bekende pee staat of niet. Een jonas steur mixt misschien wat strakker dan de gemiddelde forumdj, maar daarmee is zijn trackselectie zeker niet beter.
Dus: ik zou gewoon opteren om nog eens in de rector te gaan.(Maar dan wel op de een of andere manier te weten komen hoe goed het geluid daar ondertussen hersteld is, want de laatste keer kon je enkel bassen horen en bijna geen melodie...) |
|
|
| Vishnu |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
te danken aan de grote namen op de affiche en het feit dat het feestje gratis was voor bezoekers. |
Volgens mij wordt dat laatste deel van je argumentatie wat overschat. Je kan je afvragen hoeveel percent van de bezoekers er ook zou gekomen zijn als het niet gratis was. Vermoedelijk bijzonder hoog. Het is en blijft een heel nauw stijl-feesje met een nota bene niet al te grote aanhang. Zij die toch komen, zijn liefhebbers, en een liefhebber komt als hij kan, al kost het 3, 4, 5 of 0 euro.
Meer klinkende namen op de affiche is inderdaad wel en veeleer een methode om meer volk te trekken. Hoe meer grote namen je afficheert, des te verder zal uw bereik komen te liggen van liefhebbers die de moeite gaan doen om af te zakken. |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Vishnu
Volgens mij wordt dat laatste deel van je argumentatie wat overschat. Je kan je afvragen hoeveel percent van de bezoekers er ook zou gekomen zijn als het niet gratis was. Vermoedelijk bijzonder hoog. Het is en blijft een heel nauw stijl-feesje met een nota bene niet al te grote aanhang. Zij die toch komen, zijn liefhebbers, en een liefhebber komt als hij kan, al kost het 3, 4, 5 of 0 euro.
Meer klinkende namen op de affiche is inderdaad wel en veeleer een methode om meer volk te trekken. Hoe meer grote namen je afficheert, des te verder zal uw bereik komen te liggen van liefhebbers die de moeite gaan doen om af te zakken. |
Jep, dat is ook wel waar... Als ik even voor mezelf mag spreken dan ben ik naar Affexion geweest evenzeer voor Airwave als voor Moisture & Garden; en dat het me 5 euro heeft gekost... jah dat voel ik echt niet hoor :)
Ik denk dat de datum bvb belangrijker is dan een inkomprijs. Maar als het gratis te houden valt, des te beter natuurlijk. |
|
|
| Devilex |
| 5 euro wil ik ook gerust betalen als er daardoor een grotere naam kan geboekt worden. Maar dan moet je ook al eens beginnen kijken voor goeie promotie ook. Ik zal wel altijd naar de betaparty komen, maar de mensen die met mij meegaan zijn wel altijd meer bezig met de lineup. |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Een gezellig feestje bouwen zal altijd de basis blijven van de Beta parties, maar zou het niet fijn zijn om eens een zaal als Musicafé deftig vol te krijgen met mooi volk op de lineup? Het is echt niet de bedoeling dat we grootschalige feesten gaan geven, want het moet gezellig en "authentiek" blijven. Maar steeds zulke kleine feestjes voor een select publiek gaan op den duur volgens mij op niet meer veel belangstelling kunnen rekenen. Het animo bij beta's zelf neemt elke keer iets meer af, en dat de vorige 2 edities nog redelijk succesvol waren hadden we te danken aan de grote namen op de affiche en het feit dat het feestje gratis was voor bezoekers. |
Amen. |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by TOR
Amen. |
Zonder een pak sponsors is die locatie + een authentiekere lineup wel onmogelijk...
En een pak sponsors dat is toch zeker wel minstens 500 euro dan. |
|
|
| Antony |
| quote: | Originally posted by Push2005
En eventueel ook een naamsverandering |
eventueel ook laten overnemen door id&t :stongue: |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by Push2005
Zonder een pak sponsors is die locatie + een authentiekere lineup wel onmogelijk...
En een pak sponsors dat is toch zeker wel minstens 500 euro dan. |
Aan welke DJ's had je wel gedacht dan?
Voor zover ik zicht heb op de situatie, moet een samenwerking met Laurent wel mogelijk zijn. We hoeven geen hele reeks DJ's te gast hebben, hé. Dat zou pas nefast zijn voor de authenticiteit van het concept. |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by TOR
Aan welke DJ's had je wel gedacht dan?
Voor zover ik zicht heb op de situatie, moet een samenwerking met Laurent wel mogelijk zijn. We hoeven geen hele reeks DJ's te gast hebben, hé. Dat zou pas nefast zijn voor de authenticiteit van het concept. |
Vergeet niet dat de totale kostprijs van die zaal tegen de 500-550 euro ligt en dat we dan nog nergens staan. Meer dan 100 à 150 euro opbrengst uit drank hoef je ook niet te verwachten. En gratis inkom kan je dan helemaal op je buik schrijven :)
En jasper had al verschillende malen geprobeerd bij Airwave maar hij heeft het blijkbaar te druk... |
|
|
|
|