|
Lolo appreciation thread (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| Lolo |
| quote: | Originally posted by Real
Veel succes. Er zit volgens mij een volledige marketingstructuur achter die onderneming. Ik denk dat Armada nog wel enkele jaren gaat doorgroeien hoor, daar hebben we nog zeker het laatste niet van gezien... |
Er zit gewoon Armin, en that's it! En alles draait rond zijn succes. Als het morgen minder gaat dan is het gewoon een leeg zakje.
L. |
|
|
| Devilex |
| Als Armin volgend jaar niet op nummer 1 komt te staan denk ik ook wel dat zijn commercieële hoogtepunt voorbij is. En ik hoop dat hij zich dan zoals Tiësto terug zal beginnen toeleggen op de sound uit zijn beginjaren. |
|
|
| Eagle` |
| Positief van laurent dat ie ongezout zijn mening durft verkondigen |
|
|
| Push2005 |
Ik heb altijd al sceptisch gestaan tegenover dat Armada-gedoe. In 2004 (toch het jaar van de grote doorbraak van Armada) waren ze welkom omdat ze iets vernieuwends brachten: Clubnights met verrassende upcoming Dj's en nog betere muziek. Het succes van Armada lag toen in goeie trancereleases gecombineerd met de opkomende '(mc)prog' sound die toen nog vers en goed was. Het was een kwalitatief alternatief voor de Tiesto-hype zeg maar.
Snel steeg het succes naar Armin's hoofd. Dat is begrijpelijk maar hij probeert een veel te grote invloed uit te oefenen op de trancescene met zijn label, iets wat anderen nooit deden. De kwaliteit daalde zienderogen; maar het kwaad had al geschied: veel te veel mensen zijn erin meegezogen geweest... En ze zien ASOT en Armada als dé referentie van trance vandaag de dag; wat het ironisch genoeg totaal niet meer is.
Aangezien de dj mag toch een grap is zal ik dit jaar dubbel en dik op paul van dyk stemmen; zodat armin nooit die °1 positie haalt. Het zou de scene alleen maar slechter maken. Momenteel zie ik Armin/Armada toch maar als een soort kanker. |
|
|
| massiveK |
Tu y vas un peu fort! Armada fait beaucoup de quantité (trop) c'est vrai. Mais il y a encore des tracks de qualité qu'ils sortent. Et des jeunes producteurs talentueux.
Par contre c'est vrai que le label repose en grande partie sur les épaules d'Armin.. Et que le jour ou celui-ci devient moins populaire, le label risque de connaître des difficultés. |
|
|
| Estuera |
| quote: | Originally posted by Lolo
Ik heb Armin zijn laatste cd afrekening gehad, veel blah blah rond die cd, maar toch heeft het slechts 9000 Stuks verkocht. Markus zijn album heeft... nog amper 1000 stuks verkocht. Dus je weet het allemaal
L. |
Idd, dit soort cijfers bewijzen dat de commerciele kracht van Armin toch zwaar overschat word en dat internet populariteit niet persé gelijk is aan verkoopsucces.
Het grootste probleem wat ik zie met wat nu de 'trance' scene genoemd word is vooral dat diversiteit zwaar in de kiem gesmoord word.
Ik ben zelf om deze reden veel meer naar de techno en house hoek afgedwaald omdat hoewel ik uplifting melodische trance wel kan appreciëren ( ik heb tenslotte zelf nog behoorlijk succes gehad in dit genre) ik het gewoon een te beperkte sound vind om een heel genre op te laten draaien. Zelfs te beperkt om een heel feest rond te bouwen.
Op zich is er nog steeds behoefte aan melodische elementen en zweverige sferen in de dance muziek dat zie je bijvoorbeeld aan de enorme opkomst van de zogenaaamnde 'neo trance'. Helaas zijn er amper gevestigde trance dj's die dit durven draaien. ( Tiesto heb ik dit dus al wel horen doen, maar Armin en Pvd blijven er meestal ver vanaf en draaien liever de zoveelste Tyas/JOC/Ottoviani plaat)
Daarom vind ik het gepraat over een 'trance scene ' in België ook een beetje onduidelijk. Wat word er dan bedoeld met 'trance' ? Als ik op een studio brussel switch cd ook gewoon 'trance' platen hoor (winter bv ;) ) en de evolutie in sound hoor in de techno scene ( die in België wel aanwezig is ) dan denk ik dat er eigenlijk al wel weer een soort 'trance scene' is.:p
Het is natuurlijk ook maar een naam he ;) uiteindelijk interreseert het me meer of het leuke muziek is dan welk naampje er op geplakt is.
En om ook iets on topic te zeggen : Ik apprecieer Laurent enorm.Hij was toch een van m'n voorbeelden toen ik nog maar aan het beginnen was en heb nog steeds veel respect voor hem als producer :) (en ook voor de enorm coole hybrid sets !! ) |
|
|
| TOR |
| Ik zei het nog tegen Luc afgelopen zaterdag, er is dringend nood aan meer uniek materiaal. Vandaar mijn waardering voor Laurent, die buiten de hokjes denkt en niet met theoretische marktstrategie bezig is. |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by Lolo
Ik heb Armin zijn laatste cd afrekening gehad, veel blah blah rond die cd, maar toch heeft het slechts 9000 Stuks verkocht. Markus zijn album heeft... nog amper 1000 stuks verkocht. Dus je weet het allemaal
L. |
Het is mss een domme vraag, maar hoe moeten we dergelijke cijfers interpreteren? Zijn dat verkoopcijfers over een periode van een jaar, een half jaar, een maand, ... ? Verkoopcijfers in Nederland, Europa, wereldwijd ... ? Hetgeen ik in ieder geval kan opmaken uit je info is dat het GEEN goede cijfers zijn. Wat zijn tegenwoordig dan wel 'mooie' verkoopcijfers (voor break-even of winst bvb) en wat is de opbrengst voor een platenlabel per verkochtte cd ?
Het zijn mss vrij specifieke vragen, sommige mss ook moeilijk te beantwoorden en anderen zijn dan mss eerder vertrouwelijk, maar ik zou er graag een beter zicht op hebben. Ik begrijp het zeker als je niet op alle vragen zou kunnen / willen antwoorden :) |
|
|
| Lolo |
Een compil van PvD verkoopt ongeveer 50 à 60 000 stuks, een tiesto album 40 000 op 2 weken, en dit waren 9000 stuks op 6 maanden tijd.
L. |
|
|
| Eagle` |
Over welk album hebben we het dan, ik veronstel één waar een nummer van jou opstaat, hoe kom je dan anders aan die gegevens ?
edit: waarschijnlijk over de 10 years compilatie ? Nu ook niet de best vergelijkende album imo. Merendeel kon waarschijnlijk niet gearssed worden om gans da album te komen omdat ze enkel 3 tracks van het ganse album wouden hebben zoals dark matter remix van Sound of Goodbye, gaia - 4 elements, .. en ze de paar tracks digitaal aangeschaft hebben, waardoor bijgevolg de verkoopscijfers van het ganse album gewledig laag liggen.
Correct me als het niet om dat album gaat ? :s |
|
|
| massiveK |
tja je moet vergelijken met de cijfers van shivers als je Elements of Life neemt.
Toch is Tiesto een echt meer klinkende naam die beter gesteund door de nederlandse grote publiek denk ik |
|
|
|
|