|
Lolo appreciation thread (pg. 5)
|
View this Thread in Original format
| Push2005 |
Hehe, weer zo'n nutteloze remix.
Ontopic: Die Lolo - Poem is weer een zalige plaat :tongue2
(--> Sample)
Hopelijk komt Ocean D'étoiles ook snel uit |
|
|
| Gladius |
| quote: | Originally posted by Push2005
Ontopic: Die Lolo - Poem is weer een zalige plaat :tongue2
(--> Sample)
|
hmmm yummy, zalig nummer idd! |
|
|
| Progrez |
Laten we wat herinneringen ophalen en praten over de 'minder' bekende producties die de man op zijn palmares heeft staan. Ik denk dan aan de eerdervernoemde release Meridian - Reach For The Stars / Area 99, maar ook aan Velvet Girl - Promise U Heaven (Progressive Mix). Deze laatste blijft tot op vandaag één van zijn betere werkstukken ooit. Ook Green Martian - Wizardry, de ietwat mysterieuze en depressieve b-kant van Harmonic Minor, klinkt na al die jaren nog steeds even sterk.
Als ik de laatste producties bekijk onthoud ik vooral het weergaloze Skyblues (komt deze ooit nog uit op vinyl?) en het hallucinante Sleep Alone die beiden de essentie van trance definiëren. De hele derde épisode van trilogique, de enige cd die ik vorig jaar kocht, is eigenlijk een kleine parel.
Tot mijn spijt moet ik vaststellen dat de producties van het nieuwe Planisphere-album me een beetje ontgaan zijn. Dit vooral door de digitale release ervan. Digitale releases zijn een eenvoudige en goedkope manier om muziek verkocht te krijgen, maar nemen toch ook veel charme weg. Waar is de tijd dat je een platenwinkel binnenstapte, onverwachts een gloednieuwe Green Martian of Camouflage-vinyl zag staan, ze voorbeluisterde, en er negen kansen van de tien mee naar huis ging ook.
Nu weet iedereen een half jaar op voorhand wat er wanneer gaat uitkomen en als de wind even niet meezit komt de plaat niet eens op vinyl uit. Begrijpelijke evolutie maar daarom niet minder jammer.
Om af te sluiten moeten er toch nog enkele uitmuntende remixen vermeld worden: de Airwave remix van Summer Calling, Eternal Voices, Unite en zelfs die van de The Wideband Network - Orbit zijn voor eeuwig. |
|
|
| Jasperovitsj |
The Green Martian - Dreams come true
Met voorsprong één van de beste Lvee producties! |
|
|
| Shadowkid |
Nothing beats "When things go wrong". Hij heeft heel veel goede nummers uitgebracht, maar voor mij komt geen enkel in de buurt van "When things go wrong".
Ik weet niet hoe bekend deze is, maar Antarctica -Adrift (Airwave vs Indoctrinate Mix), vind ik ook een van zijn beste remixen. |
|
|
| Soliplex |
Zonder enige twijfel:
Planisphere - O (nen ongelooflijken trip van 15min.) en kort daarachter Airwave - Lightspeed
En kmag dan een zaag zijn, maar de magie van zulke releases komt nooit meer terug |
|
|
| Belgian Bonzai |
| quote: | Originally posted by Shadowkid
Nothing beats "When things go wrong". Hij heeft heel veel goede nummers uitgebracht, maar voor mij komt geen enkel in de buurt van "When things go wrong"... |
Allez, gewoon bij aansluiten dus.
Above The Sky altijd weergaloos gevonden, tezamen met The Division Bell en Andy Ling - Fixation (Airwave Remix).
Laatst vond ik Proglifter de max, samenwerkingen met DJ Fire ook. Een Trance anthem ontbreekt nog, echt zwaar in de legendes, ontbreekt misschien, die ene track en hoe langer het duurt, hoe monumentaler het zal worden, vermoedt men.
Veel eerbied voor de continuïteit in termen van trance niveau, bijna altijd geïnspireerde tracks.
Ik zal wel verderschrijven, maar Sidewinder is gewoon zo de max it's crazy! |
|
|
| Push2005 |
Mijn fav Airwave:
Alone In The Dark
Escape From Nowhere
Innerspace
When Things Go Wrong
Ladyblue (1992 Flight)
Sky Blues
Revelation Remix
Green Martian:
Industry
Wizardry
Oboe Song Remix
Planisphere:
Moonshine
Totem
Cubed
Ozone
O
So Many Other Ways
Need For Cognition Remix
Fire & Ice:
Souvenir De Chine
Silent Cry
Forever Young
Lolo:
Sunset
Extended Horizon
Elemental
Teddybear's Escape
Ocean d'étoiles
Cape Town;
Cinema
Pitstop
en nog tal van andere tracks natuurlijk maar dit zijn zowat mijn absolute favorieten; en dan reken ik kleinere aliasen als Meridian er nog niet bij.
Het leuke was dat al die aliasen werkelijk een totaal andere sound bevatten. Van Fire & Ice kon je altijd iets uplifting verwachten, van Planisphere iets dieper; van Cape Town geweldig episch; van Green Martian iets duister...
Ik heb ook het gevoel dat het niet meer echt kan terugkomen die sounds.
Er leeft nog wat hoop bij me dat een geweldige epische plaat als Cinema 3 jaar geleden (en Sky Blues vorig jaar) nog kon gemaakt worden; maar eigenlijk brengt gewoon niemand nog zo'n dingen uit :(
Veel respect voor de producer in kwestie dat hij dit allemaal op zijn naam heeft staan; maar ergens vind ik het een beetje jammer dat de deur naar oude projecten en sounds (voorgoed ?) gesloten is. Bezig zijn met wat je wil is fantastisch natuurlijk; maar om de 10 releases eens teruggrijpen naar vroeger bij wijze van spreken zou ik nog meer de max vinden :p
Ik denk dat er toch nog een boel mensen vragende partij zijn voor dit soort muziek; maar helaas ondersteunt de 'huidige trancescene' dit niet meer. Misschien tijd om ertegenin te gaan :p |
|
|
| Bertn |
| quote: | Originally posted by Progrez Ook Green Martian - Wizardry, de ietwat mysterieuze en depressieve b-kant van Harmonic Minor, klinkt na al die jaren nog steeds even sterk.
|
Eén van Laurent's beste en meest onderschatte platen, als je het mij vraagt. The Clergy - The oboe song (green martian remix) is nog zo ene. En mijn Top 3 met favo lvee tunes wordt afgesloten met king of clubs - revelation (airwave remix). Heerlijke platen, en nog steeds mijn favoriete lvee-sound. |
|
|
| Lolo |
| quote: | Originally posted by Push2005
Hehe, weer zo'n nutteloze remix.
Ontopic: Die Lolo - Poem is weer een zalige plaat :tongue2
(--> Sample)
Hopelijk komt Ocean D'étoiles ook snel uit |
Er komen 2 Lolos tegelijk uit. Trance will never die- Poem en Il t'aime- Océan d'étoiles. |
|
|
| Vishnu |
Allé ik zal dan ook mijn top-5 eens oplijsten :)
In willekeurige volgorde:
Wideband Network - Orbit (Airwave Remix)
Airwave - When Things Go Wrong
Airwave vs Rising Star - Sunspot 2006
Cape Town - Proglifter
Lolo - Take My Hand
Misschien niet toevallig nipt meer nieuwe dan oude tracks, ik ben allicht één van de weinigen die door het verfijnen van z'n sound de nieuwe tracks nog net iets beter is gaan vinden. Al blijf ik natuurlijk wel tal van de andere oudere producties fantastisch vinden.. |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by Push2005
Ik denk dat er toch nog een boel mensen vragende partij zijn voor dit soort muziek; maar helaas ondersteunt de 'huidige trancescene' dit niet meer. Misschien tijd om ertegenin te gaan :p |
'Poem' doet zeker denken aan die epische sound van enkele jaren terug, al is het allemaal wat verfijnder en gesofisticeerder geworden.
Ik vind zijn huidige werk in ieder geval even geweldig.
Die knipoog naar vroeger vind je steeds meer terug in zijn livesets trouwens, het hoeft daarom niet om afzonderlijke releases te gaan. Gated strings zijn natuurlijk fantastisch om terug te horen :) |
|
|
|
|