|
de officiële examensthread (pg. 9)
|
View this Thread in Original format
| Dark Apostle |
| quote: | Originally posted by tor8024
weer zo'n leuk idee van marleen vanderpoorten.. dat mens moest allang ontslagen zijn!! :whip:
|
Erm de lieftalige directie die hun studenten volledig steunen om hen een goede toekomst te garanderen beslissen dat hé.
Ik heb op een school gezetten waar ze het eerst hadden afgeschaft en later terug ingevoerd. |
|
|
| Tiger777 |
| tis overal zo denk ik. Algemene richtlijnen van het ministerie: Geen herexames |
|
|
| Dark Apostle |
| quote: | Originally posted by Tiger777
tis overal zo denk ik. Algemene richtlijnen van het ministerie: Geen herexames |
Nu gaan de onderwijskosten dan pas de pan uit zwieren. Ach ja dan doen ze zoals in het hoger onderwijs in Antwerpen. Inschrijvings kosten verhogen met € 250 (waar dan nog eens de curussen niet meer inbegrepen zijn) en waar je vorig jaar alle curussen had voor € 100 (die bij het inschrijvingsgeld was ingerekend) moesten we ze nu met periodes komen kopen waardoor de onkosten van de cursussen als over de € 120 is gegaan. :mad: |
|
|
| Tiger777 |
Totaal wa ik vorig jaar aan de school heb betaald: 473€
Gratis onderwijs?!? |
|
|
| tor8024 |
grondwettelijk gezien moet het onderwijs gratis zijn.. maar dat is onmogelijk in de praktijk te brengen..
en bij mijn weten was het een beslissing van vanderpoorten om het systeem van herexamens af te schaffen.. alleen in uitzonderlijke gevallen kan dat nog worden toegestaan, maar vraag me niet welke.. :D |
|
|
| Dark Apostle |
| quote: | Originally posted by tor8024
grondwettelijk gezien moet het onderwijs gratis zijn.. maar dat is onmogelijk in de praktijk te brengen..
|
Onmogelijk? In Franrijk, Denemarken en ik denk zelfs in Nederland is het perfect mogelijk.
En ze moeten niet afkomen met, maar die hebben meer belastingbetalers (inwoners), want die hebben ook een pak meer studenten.
Gratis onderwijs bestaat in België niet doordat ze er hier graag een elitair standpunt op na houden.:whip: |
|
|
| Tiger777 |
| quote: | Originally posted by tor8024
en bij mijn weten was het een beslissing van vanderpoorten om het systeem van herexamens af te schaffen.. alleen in uitzonderlijke gevallen kan dat nog worden toegestaan, maar vraag me niet welke.. :D |
Als de leerling bijvoorbeeld maar enkele exames kunnen doen heeft wegens omstandigheden. Bijvoorbeeld met kertmisexames een rechterarm gebroken en met juni exames op intensive care liggen met syfilis. :haha: |
|
|
| Dj Thy |
| quote: | Originally posted by Gladius
geluidsingenieur, wa moet ik mij daar bij voorstelle?? |
Opnames kunnen doen in allerhande situaties (muziek, tv, film, radio), het kunnen mixen (niet in de zin van dj'en, maar balansen maken, equalizen etc...) in allerhande situaties (idem als daarboven, ook PA bijvoorbeeld), klankmontages doen, zaal akkoestiek in kaart brengen.
In't kort, die mannen da ge achter die enorme studio mengtafels ziet op tv, da's wa ne geluidsingenieur gevraagd kan worden om te doen :) |
|
|
| Tiger777 |
| lijkt me eerlek gezegd bijzonder interessant... Veel wiskunde zeker? |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by Dark Apostle
Onmogelijk? In Franrijk, Denemarken en ik denk zelfs in Nederland is het perfect mogelijk.
En ze moeten niet afkomen met, maar die hebben meer belastingbetalers (inwoners), want die hebben ook een pak meer studenten.
Gratis onderwijs bestaat in België niet doordat ze er hier graag een elitair standpunt op na houden.:whip: |
Gratis?
Ik dacht het niet hoor... t/m 18e moeten ouders schoolgeld betalen... Ouders betalen vaak de hele middelbare school wel af, ook als je al ouder bent dan 18, wel kan je vanaf je 18 een kleine vergoeding krijgen als je op de middelbare school zit...
En dan komen de echte opleidingen... Beetje hbo opleiding kost rond de €1500, en dan heb je je boeken nog niet eens... Dan krijg je wel een studiebeurs, maar dat is slecht voldoende voor de helft van het collegegeld. Als je uitwonend bent krijg je meer, maar dan heb je ook meer kosten natuurlijk... En dan moet je het ook nog is allemaal afronden ander moet je terugbetalen... Ook krijg je maar maximaal 5 jaar studiefinanciering, dus als je er langer over doet zul je moeten lenen... |
|
|
| Tiger777 |
percies nog duurder als bij ons :)
hmm, morgen is het zover... Dag des oordeels, veel geluk aan iederen die morgen zijn resultaten gaat ophalen! |
|
|
| tor8024 |
het zit er eindelijk op!!
over precies een week woon ik het congres van niet-geslaagden bij, waarvan ik ook voorzitter ben.. de proclamatie dus! :D |
|
|
|
|