|
MP3-Players (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| MaGiK54 |
| quote: | Originally posted by Ding Chavez
Als geld je niet uitmaakt zou ik een portable mp3 speler met een harde schijf erin kopen. Als je 45 minuten onderweg bent iedere dag lijkt mij 5GB wel voldoende.
Dan heb je nog de keuze tussen de Apple iPods en de Creative Jukebox Zen.
Persoonlijk heb ik een Apple iPod 5GB (de oude uitvoering nog) en ik hij is z'n geld meer dan waard. Je hebt altijd een ruime keus aan muziek bij je, als je er natuurlijk verschillende muziek op zet :) Hij is stevig, licht, goeie geluidskwaliteit (Zit zelfs een uitgebreide equalizer bij), en geen geklooi met batterijen. Gewoon de accu even opladen met een adapter.
Enige wat wel is is dat je een firewire kaart erbij moet kopen als je die nog niet hebt. Die zijn dan ook weer niet zo duur maar het zijn toch weer extra kosten. Ik zie trouwens net dat je bij die Zen evt ook voor USB kunt kiezen maar dat moet je maar even doorlezen.
Succes! |
Nou ik heb bijna een besluit genomen, het wordt waarschijnlijk toch de I-pod van 15 gig. Hij is godsgruwelijk duur, maar wel errug mooi en geil. Kan hem ook op de autoradio aansluiten dus, ik hoef dan ook niet meer te klote met cd's branden als ik weer een leuk live-setje heb. Enige nadeel van die I-pods is dat ze nergens leefbaar zijn op dit moment Apple heeft er te weinig van gemaakt.
Heb ik nog wel twee kleine vraagjes wat kan ik beter nemen Firewire of USB-2 aansluiting en weet iemand de prijzen van deze aansluitingen ? |
|
|
| Ding Chavez |
Ik heb toen ook een firewire kaartje moeten kopen. Volgens mij was ik iets van 20-30 euro kwijt. USB 2.0 is geloof ik niet heel veel langzamer, ik weet dat Firewire 8MB/s overzet, maar van USB 2.0 weet ik het niet. Ook het verschil in prijs zou ik je zo niet kunnen zeggen.
Als je em via Firewire op je pc aansluit wordt de accu ook gelijk opgeladen, ik weet niet of dat ook zo is met USB 2.0. Maar dat is vast wel op het internet te vinden. |
|
|
| magrec |
Hehe die ipods zijn idd gruwelijkgeil.
Las trouwens ook wat over pitchable ipods.
Richie Hawtin heeft zelfs al een keer een gedraaid met alleen maar 2 ipods.
Hawtin played on two iPods connected to a mixer, which was then connected to a JBL sound system. The sound was flawless, possibly too flawless for the die-hard vinyl purist who savors the slight crackle born from the marriage of needle to record |
|
|
| MaGiK54 |
| quote: | Originally posted by magrec
Hehe die ipods zijn idd gruwelijkgeil.
|
= gruwelijkgeil :crazy: |
|
|
| MaGiKaL_MiKe |
Ik ben van plan een Iriver 390 T "The Craft" te kopen deze MP3 speler heeft 256 mb geheugen.
De reden dat ik deze Iriver ga kopen is omdat hij Direct encoding heeft en dus vanalles kan opnemen en kan omzetten in MP3, bijv van een andere MP3 en/of CD speler.
Ik heb nog weinig spelers gezien die deze functie bieden en ook in NL leverbaar zijn.
iemand ervaring met deze speler en of merk? of kan ik beter voor een andere speler gaan? |
|
|
| MaGiK54 |
| quote: | Originally posted by MaGiKaL_MiKe
Ik ben van plan een Iriver 390 T "The Craft" te kopen deze MP3 speler heeft 256 mb geheugen.
De reden dat ik deze Iriver ga kopen is omdat hij Direct encoding heeft en dus vanalles kan opnemen en kan omzetten in MP3, bijv van een andere MP3 en/of CD speler.
Ik heb nog weinig spelers gezien die deze functie bieden en ook in NL leverbaar zijn.
iemand ervaring met deze speler en of merk? of kan ik beter voor een andere speler gaan? |
Kwanta costa ?? |
|
|
| jploveparade |
Costa 298 Euri, maar is vast goedkoper te vinden als je zoek zoekt.
In Duitsland kost ie vast niet meer als 270 :)
Edit: Mediamarkt :cool: |
|
|
| Joost008 |
| quote: | Originally posted by MaGiKaL_MiKe
iemand ervaring met deze speler en of merk? of kan ik beter voor een andere speler gaan? |
Heb zelf een mp3 cd-speler van Iriver en werkt perfect niks op aan te merken. Goed geluid en degelijk. |
|
|
| MaGiKaL_MiKe |
| quote: | Originally posted by jploveparade
Costa 298 Euri, maar is vast goedkoper te vinden als je zoek zoekt.
In Duitsland kost ie vast niet meer als 270 :)
Edit: Mediamarkt :cool: |
IFP390T 256MB Black € 289,- bij www.mmport.nl (in deze periode gaat daar dan nog 5% vanaf) en bij de Mediamarkt heb ik deze nogniet gezien. Bij de Mediamarkt in Den Haag hebben ze wel MPIO en verder nog wat andere merken, maar die zijn daar ook veel duurder dan de prijzen die andere MP3 Speler site ervoor vragen (bijv mmport) dus lijkt het mij nietdat die Iriver dan weer wel stukken goedkoper is bij de Mediamarkt :conf: |
|
|
| jploveparade |
| Mediamarkt in Duitsland bedoel ik. Zit er bevoorbeeld een over de grens bij Oldenzaal/Nordhorn :) |
|
|
| arj1o1 |
| voor dat geld kun je ook bijna een ipod kopen |
|
|
| MaGiKaL_MiKe |
| quote: | Originally posted by arj1o1
voor dat geld kun je ook bijna een ipod kopen |
Heeft een Ipod ook zon Decode optie dan? want daar gaat het mij hoofdzakelijk om dat ik voor deze speler kies want dr zijn zat andere spelers die ook een radio en goede geluidskwaliteit bieden. |
|
|
|
|