|
MP3-Players (pg. 7)
|
View this Thread in Original format
| Remy D |
| Ik ga denk voor die mini I-pod, vind die andere te groot. |
|
|
| moogwai |
| iRiver is idd kwaliteit! Ben zelf nog steeds een uitermate tevreden gebruik van de iFP-390T :) Vooral de geluidskwaliteit is echt super, wat toch het belangrijkste is. |
|
|
| basvh |
| ipod 20 gig besteld! |
|
|
| Optimus |
Had zelf in november 03 de iRiver iHp-120 gekocht, superding, maar was redelijk zwaar en die 20 Gig was top om divxjes naar werk en huis mee te nemen maar voor de rest heb ik zelf gemerkt dat ik altijd naar 10 dezelfde setjes/nummers luister (bij wijze van). Omdat ik er toch al op uitgekeken was (verwend nest:p) heb ik hem voor een leuk prijsje verkocht aan een collega en de iPod mini besteld.
Redenen:
formaat (al is het maar in de lxbxh enkele mm tov de iRiver)
licht (je merkt niet eens dat hij in je zak zit)
design
het is Apple:toothless
Deze week de iPod mini eindelijk binnengekregen, fotootje (met mijn gsm gemaakt):
naast een FRSkortingskaartje, het ding is dus echt mini:)
klein, licht, mooi design zoals we gewend zijn van Apple. Nadeel is dat de batterij minder langer meegaat dan ik gewend van ben en dat iTunes wel vereist is voor muziek erin zetten. Bij de iRiver was ik gewoon gewend te slepen van de HDD naar de iRIver:)
Maar overall gezien ben ik er erg tevreden mee, topding!:) |
|
|
| Blik |
| wat bedoel je met iTunes is vereist? Ik zit er namelijk ook over te denken om de Ipod Mini te kopen |
|
|
| Optimus |
| Je kan niet je muziek van HDD naar HDD slepen (wat ik dus gewned was), je moet iTunes ervoor gebruiken (muziek importeren etc), dat is weer het nadeel, want ik haat iTunes, ook bij mijn iBook gebruik ik geen iTunes, maar nu moet ik wel:) |
|
|
| Raymond |
| quote: | Originally posted by eieregooie
iPod heeft de reputatie die helpt, overigens is dat niet wat ik gelezen heb, maar ik hecht persoonlijk ook meer waarde aan gebruikewrservaringen dan aan bladen e.d. Wat voor mij bv. heel zwaar heeft gewogen is de beperkte speelduur van de iPod t.o.v. de iRiver... op papier is dat 8 uur vs. 16 uur...
Maar wat ik wilde aangeven is dat het dus maar net afhangt van je wensen welke speler voor jou het beste is... Zo heeft de iPod de looks en het scroll gebeuren... Als je dat belangrijk vind ga je voor de iPod, heb je liever wat meer functionaliteit en beter geluid ga je voor de iRiver... Moet t vooral niet te duur zijn ga je weer voor iets anders... etc. etc.
Echter als je de technische specificaties van de iPod naast die van de iRiver legt dan legt de iPod het af, en daarom vind ik niet dat je kan zeggen dat de iPod de beste mp3speler is... Dat is net zoiets als zeggen dat Tiësto de beste DJ ter wereld is alleen omdattie het meest populair is :disbelief :D |
Daarbij komt ook het feit, dat de Ipod alleen AAC afspeeld en de Iriver Ogg Vorbis, MP3 en nog tig andere encoders!!! |
|
|
| basvh |
| duurt toch echt tijden voordat die ipod van mij eris. grrrrrrr. Echt slecht dat ze die dingen niet op voorraad hebben en helemaal uit de us moeten komen |
|
|
| Optimus |
| quote: | Originally posted by Raymond
Daarbij komt ook het feit, dat de Ipod alleen AAC afspeeld en de Iriver Ogg Vorbis, MP3 en nog tig andere encoders!!! |
ach, OGG is nog lang niet ingeburgerd, ik heb welgeteld maar 4 OGG bestanden,dus op dit moment maakt het nog niet uit:) En Basvh, bij de Bjenkorf heb je hem binnen 2 dgn binnen:) www.bijenkorf.nl |
|
|
| Partyhardy! |
| Hey Opti, hoeveel kost dan zo'n iPod mini en hoeveel gig heeft dat ding? :) |
|
|
| eieregooie |
| 250 Eur / 4 Gig |
|
|
| basvh |
Vandaag eindelijk me ipod binnen gehad en wat een vet ding zeg!!!!
Dat ding is in de details afgewerkt en echt overal is aangedacht.
Enige minpunt is misschien dat itunes verhaal.
Waar ik nu ook tegen aankijk is dat mijn laptop en desktop pc geen usb2 poorten hebben maar alleen usb1. Bestanden overzenden gaan nu redelijk sloom |
|
|
|
|