return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 
Roken op Dance-party's???? (pg. 5)
View this Thread in Original format
Nook
ze moeten gewoon zorgen dat de ventilatie goed werkt. dan is er geen probleem en kunnen we lekker blijven roken. hippies.
Phat B
tsja, volgens mij moet je in princiep voor elk feest aparte vergunningen aanvragen dus zal men waarschijnlijk iets van ontheffing moeten aanvragen. Tis in principe gelijk aan horeca dus ze zullen ook wel ontheffing krijgen.

wat betreft de gehele discussie over het wel of niet roken op de werkplek/in de horeca t volgende:
mij maakt t niet uit, ik erger me niet aan rokers hoewel t wel frisser zou zijn zonder.

wat betreft de horeca:
de horeca zelf loopt te zeiken: ze zeggen inkomsten mis te lopen als het niet meer mag, dit geloof ik niet. Mensen gaan echt nog wel uit als er nergens gerookt mag worden. je loopt pas inkomsten mis als je concurrent iets heeft wat jij niet hebt, en de concurrent heeft ook het rookverbod, dus...

wat betreft de overheid:
deze wet geldt omdat idr1 het récht heeft op een rookvrije werkplek. In Nederland doet men zwz nogal overdreven over rechten maar goed. Als werknemer weet je dat er in de horeca gerookt wordt en daar kies je dus voor. Dan kies je er dus ook voor om géén gebruik te maken van het recht op een rookvrije werkplek. Dus hoeft wat dat betreft die wet niet te gelden voor de horeca...

wat betreft de rokers in dit forum:
als je zegt dat je niet meer naar feesten/disco gaat omdat je er niet kan roken/blowen ben je wat mij betreft al iets te verslaafd. Ik wil niemand beledigen maar als je een avond zonder iets (ook andere drugs of alcohol) niet gezellig kan zijn moet je de oorzaak toch eerst bij jezelf zoeken. je mag van mij lekker roken maar overdrijf t niet...

dus idr1 loopt wel een beetje te zeiken. Ik vind dat de rookvrije werkplek in princiep een goed initiatief is maar ook deze regel heeft een uitzondering. Dus voor de horeca hoeft het niet te gelden, niet voor de horeca zelf omdat die inkomsten mislopen, niet voor de rokers maar gewoon omdat de wet hier niet van toepassing is.

einde mening... :stongue:
Donna
ben erg blij dat ik nog uit de asskick-generatie stam en niet hoef te dealen met een stel jankerds die een club uitstappen en uitlaatgassen en industriedampen eens diep opsnuiven en verheerlijkt roepen hoe blij ze zijn weer gezonde frisse lucht in te ademen.

jullie zouden s een paar weken aan t werk geschopt moeten worden in de havens ofzo,welke chick gaat er in godsnaam vallen op deze mietengeneratie,my gawd!
AlFerox
quote:
Originally posted by Raymond
Maar niemand vraagt aan mij of ik de rook van een ander in wilt ademen. Er zijn meer niet-rokers dan rokers, dus de overgrote meerderheid moet lijden onder een stelletje junks die zich niet in kunnen houden. Dat is mij tegen het zere been, kijk dat je rookt moet je zelf weten, maar dat je op deze manier een ander er mee lastig gaat vallen gaat te ver. Ik wil niet geconfronteerd worden met iemand anders verslaving en al helemaal niet naar een gerookte paling stinken en de ochtend na het stappen tot de conclusie komen dat na 3 keer haarwassen die smerige rooklucht er nog steeds niet uit is!!



dude, 57% van de cafébezoekers rookt.. en ik denk dat dat percentage op housefeesten nog wel een stuk hoger ligt!!
maar dat doet er eigenlijk niet toe, want je hebt er namelijk zelf voor gekozen om je op een plek te begeven waar je met andermans verslavingen geconfronteerd kunt worden. dus dan moet je niet zeuren als dat ook daadwerkelijk gebeurt!!
AlFerox
maarja, lekker boeiend ook eigenlijk.. voorlopig zal er niet veel veranderen, en mochten feesten ed rookvrij worden gemaakt: te triest!!
ahp2002
Kip en het ei discussie eigenlijk.

rokers verwijten dat hun vrijheid wordt ingeperkt door belangen van niet-rokers en vice versa. :tongue3
Massive84
quote:
Originally posted by ahp2002
Kip en het ei discussie eigenlijk.

rokers verwijten dat hun vrijheid wordt ingeperkt door belangen van niet-rokers en vice versa. :tongue3


nee daar ben ik het niet meee eens..

de rokers hebben er zelf voor gekozen, om te roken, niemand bedwong hen..en ze wisten(of nu weet idereen het wel) dat je schaad je zelf er mee, maar OOK anderen, dus daarom vind ik dat niet rokers een grotere recht hebben.
Raymond
quote:
Originally posted by AlFerox
dude, 57% van de cafébezoekers rookt.. en ik denk dat dat percentage op housefeesten nog wel een stuk hoger ligt!!
maar dat doet er eigenlijk niet toe, want je hebt er namelijk zelf voor gekozen om je op een plek te begeven waar je met andermans verslavingen geconfronteerd kunt worden. dus dan moet je niet zeuren als dat ook daadwerkelijk gebeurt!!

Ergens mee geconfronteerd worden, betekend niet automatisch dat het een vrije keuze is :D

Als ik de keuze had om naar een rookvrij cafe te kunnen gaan, zou ik dat misschien ook wel doen! Alleen die keuze heb ik niet...
SnuggLe
quote:
Originally posted by Donna
ben erg blij dat ik nog uit de asskick-generatie stam en niet hoef te dealen met een stel jankerds die een club uitstappen en uitlaatgassen en industriedampen eens diep opsnuiven en verheerlijkt roepen hoe blij ze zijn weer gezonde frisse lucht in te ademen.

jullie zouden s een paar weken aan t werk geschopt moeten worden in de havens ofzo,welke chick gaat er in godsnaam vallen op deze mietengeneratie,my gawd!


Gedeeltelijk waar, als ik kijk naar de 16 jarige koters van nu zijn het steeds meer mietjes, het wordt steeds minder.
Maar je moet alsnog iedereen de ruimte geven voor een rookvrije (werk)plek. In uitgaansgelegenheden is het natuurlijk moeilijker etc, dus ik vind ook niet dat ze dat van parties weg kunnen laten. Laat ze maar zorgen voor een GOEDE ventilatie dan ja!

Ik vind het ook kut al die rook in je kleding, maar ik vind het overdreven om alles te bannen uit uitgaansgelegenheden. Red je toch NOOOOOOOOOIT!

quote:
dude, 57% van de cafébezoekers rookt.. en ik denk dat dat percentage op housefeesten nog wel een stuk hoger ligt!!
maar dat doet er eigenlijk niet toe, want je hebt er namelijk zelf voor gekozen om je op een plek te begeven waar je met andermans verslavingen geconfronteerd kunt worden. dus dan moet je niet zeuren als dat ook daadwerkelijk gebeurt!!



En Alferox, je KIEST daar niet voor, dat is BULL! Je HEBT GEEN ANDERE KEUZE, dat is heel wat anders. Probeer maar eens een cafe/disco/party te vinden ZONDER rook. Je weet netzogoed als ik dat dat NIET kan.

Dan kan je zeggen: ja maar je kiest om naar een cafe te gaan!
Ja klopt, maar naar een cafe gaan zegt nog niet dat je kiest voor de rook! Das hetzelfde als zeggen: ik kies ervoor om naar voetbal te gaan, dus kies ik ervoor om in elkaar gemept te worden, omdat 57 % van de voetbalsupporters mensen in elkaar beukt. (maybe bad example, but you'll get the point)
Dus die vergelijking van je klopt voor geen meter... :)

quote:
maarja, lekker boeiend ook eigenlijk.. voorlopig zal er niet veel veranderen, en mochten feesten ed rookvrij worden gemaakt: te triest!!



Mee eens !
MaGiK54
En het leuke is dat de maatregelen van de overheid in eerste instantie niet gericht is, tegen al die zielige meerokende partygangers en cafébezoekers, maar voor de werknemers van horecagelegenheden, die het recht moeten hebben op een rookvrije werkruimte.

Aangezien ik me regelmatig begeef in diverse horecagelegenheden en ik heb gemerkt dat eigenlijk alle barkeepers wel van een lekker saffie houden en zelf ook gruwelen van deze maatregel, hoeft deze maatregel dus ook niet genomen te worden. Vind persoonlijk ook als je niet tegen rook kan, dan moet je niet in de horeca gaan werken. Die mensen hebben er zelf voor gekozen in een ruimte te gaan werken, waar gerookt wordt.

Trouwens als ze deze maatregel strikt willen doorvoeren, dan mag die oude vrouw ook geen sigaret meer roken in der eigen huis, aangezien de thuiszorgmedewerker dan ook recht moet hebben op een rookvrije omgeving.

Dus zielige niet rokende mee-rokers, de overheid is in eerste instantie ongerust om de werknemers in horecagelegenheden en niet om jullie.

Verders kan ik me ook storen als roker aan al die rook in diverse tenten, maar das onder andere schuld van de eigenaren van diverse horeca-gelegenheden. Ze moeten altijd gigantisch veel geld aan alles en iedereen verdienen, maar eens zorgen voor een goede afzuiging zit er vaak niet in. Dit kost namelijk geld en dat gaat af van de winst, dus ga eens klagen bij diverse eigenaren, zodat er eens gezorgd kan worden voor goede afzuiging en luchtverfrissing, geen overbodige luxe in tenten waar bv 1500 man op één gestapeld staat.

AlFerox
quote:
Originally posted by SnuggLe

En Alferox, je KIEST daar niet voor, dat is BULL! Je HEBT GEEN ANDERE KEUZE, dat is heel wat anders. Probeer maar eens een cafe/disco/party te vinden ZONDER rook. Je weet netzogoed als ik dat dat NIET kan.

Dan kan je zeggen: ja maar je kiest om naar een cafe te gaan!
Ja klopt, maar naar een cafe gaan zegt nog niet dat je kiest voor de rook!


je KIEST er zelf voor om naar een kroeg/café/feest te gaan en daarmee dus ontegenzeggelijk ook voor de consequenties (waaronder te maken krijgen met mensen die roken). het bezoeken van feesten is geen sociaal grondrecht ofzo, een feest is geen openbare ruimte. je hebt weldegelijk een andere keuze: er gewoonweg niet heen gaan.
ben je het namelijk niet met de consequenties van een feestbezoek eens, dan moet je er niet heen gaan. niemand dwingt je een feest te bezoeken, noch is het bezoeken van feesten een sociaal grondrecht waarop iedereen aansprak kan maken ofzo!!

nog iets, misschien ben ik dan te idealistisch/romantisch maar: ik vind zeiken om een beetje rook dus absoluut niet binnen de housecultuur passen.. maarja, das een ander verhaal.

bovendien gaat jouw vergelijking met die voetbalrellen pas mank.. iemand in elkaar rammen tijdens een voetbalwedstrijd is nog altijd bij wet verboden, een sigaretje roken op een feest niet. dus natuurlijk kun je supportersrellen niet goedpraten door te zeggen: 'dat hoort nu eenmaal bij het voetbal en daar kies je voor'.
MaGiK54
Speciaal voor de mensen die graag uitgaan in rookvrije ruimtes: http://www.rookvrijswingen.nl/
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 
Privacy Statement