return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 
SWETAshirt Omröstning (pg. 11)
View this Thread in Original format
JayBee
quote:
Originally posted by reveal
Snacka om att inte förstå pengars värde! "Den som inte sparar på öret, rinner kronan ifrån."

det finns en balans mellans pengarnas värde och livets värde. spara, spara, spara och sen dör du.. nödvändigt? faktum är att du tillochmed kanske dör imorn. risken e låg.

lagom e best tycker jag. man behöver ju inte göra av med pengar i onödan men spara i onödan suger oxo. och jag är en sparsam person reveal, du känner inte mig lita på det så du är ute och cycklar. ;)
reveal
quote:
Originally posted by JayBee
det finns en balans mellans pengarnas värde och livets värde. spara, spara, spara och sen dör du.. nödvändigt? faktum är att du tillochmed kanske dör imorn. risken e låg.

lagom e best tycker jag. man behöver ju inte göra av med pengar i onödan men spara i onödan suger oxo. och jag är en sparsam person reveal, du känner inte mig lita på det så du är ute och cycklar. ;)

Ok, bra, det finns nämligen alltför många människor som slösar hej vilt. Jag unnar mig också något ifall jag tycker det är värt det, och en sådan här t-shirt kan mkt väl vara värd 500 kr. Men att säga att 500 kr är småpotatis, det håller jag verkligen inte med om :)
JayBee
quote:
Originally posted by reveal
Ok, bra, det finns nämligen alltför många människor som slösar hej vilt. Jag unnar mig också något ifall jag tycker det är värt det, och en sådan här t-shirt kan mkt väl vara värd 500 kr. Men att säga att 500 kr är småpotatis, det håller jag verkligen inte med om :)
hehe tjaaa det beror väl hur man ser på det men jaaa det är dumt att slösa.. av någon anledning så verkar det som att kvinnor inte kan motså frestelsen att slösa pengar. fan ta mig nästan 99% av alla kvinnor jag stött på i åldrarna 1-30 är panka dagen efter löning :) de ska väl som glorie "tröst köpa 3 par skor" :)
Glorie
quote:
de ska väl som glorie "tröst köpa 3 par skor" :)

haha :) jag hade inga skor! eftersom jag förlorat mina stövlar och de andra gått sönder.. så jag tröstköpte tre par skor för 450 kr och lämnade idag igen ett par, så jag fick igen 200 kr. det kallar inte jag att slösa :D speciellt inte när jag behövde skor.
JayBee
quote:
Originally posted by Glorie
haha :) jag hade inga skor! eftersom jag förlorat mina stövlar och de andra gått sönder.. så jag tröstköpte tre par skor för 450 kr och lämnade idag igen ett par, så jag fick igen 200 kr. det kallar inte jag att slösa :D speciellt inte när jag behövde skor.
hehe ok då men det lät i alla fall slösaktigt hehe.. det måste du erkänna :)

men seriöst så är det nog ganska så olika från person till person det är ju ioförsig många killar jag känner som oxo spenderar hela sin lön dagen efter löning.

men den känns endå som att kvinnor jämt ska ha typ 10 olika par skor och typ kanske 15 olika jeans liksom.. själv sitter jag på ett par timberland kängor och inga jeans alls :) jag har bara syntetiska byxor :)
dbl
quote:
hehe ok då men det lät i alla fall slösaktigt hehe.. det måste du erkänna :)

men seriöst så är det nog ganska så olika från person till person det är ju ioförsig många killar jag känner som oxo spenderar hela sin lön dagen efter löning.

men den känns endå som att kvinnor jämt ska ha typ 10 olika par skor och typ kanske 15 olika jeans liksom.. själv sitter jag på ett par timberland kängor och inga jeans alls :) jag har bara syntetiska byxor :)

hade jag haft jobb o pengar hade jag säkerligen handlat massa kläder varje månad...

men dem flesta killar e så tråkiga att handla kläder med för dem vill typ sticka nån affär o kolla på sportkläder... o sen komma därifrån så snabbt som möjligt.. har bara 1 polare som jag kan gå runt o kolla på kläder länge med... e fan som en tjej som kan gå runt i timmar o bara kolla på kläder om och om igen.. hehe

det bästa med att ha med en tjej när man kollar på kläder e att man kan gå runt o kolla på tjejkläderna.. e ju skitskoj... :)

tror nästan jag e bög ibland.. hehe :p
St_Andrew
quote:
jag lär ioförsig använda min hela tiden. men altså jag tror att när man väl haft/har ett fast job så ändras inställningar till pengar. jag tror att du st_andrew kommer tycka precis som jag att 500 spänn är småpotatis om några år. altså när jag levde på studie bidragen så fan 500 spänn är ju mycket liksom men sen så är det liksom inget :P 500 spänn kan man typ spendera på att käka middag inne i stan för 2. :)

jo asså grejen e den att jag kan ganska lungt lägga ut 500kr på en tshirt jag tycker e snygg... men 500kr bara för att stödja sweta e nog lite väl mkt =/

men vi borde ju kunna få den betydligt billigaer iof :)
JayBee
dbl: hehe jo jag känner mig oxo lite bögig :) (*jerry sienfeld sfx* Not that there is anyting wrong with that)

nä men altså jag pallar alldrig köpa kläder men när jag väl kommer igång så kan jag hålla på ganska länge oxo. jag är modemedveten fast brukar bara inte orka ta mig till butikerna och så..

alltid massa pinsamheter som väntar med att leta kläder. typ att man råkar sätta på sig tjej byxor av misstag (hände min poolare) eller bara att blädra igenom tjej kläder och sen inse att man tagit fel när man kommer till en top som typ är skit liten eller nått. då typ tittar man sig omkring och kollar så att ingen såg :)

eller att typ byta om och sen kommer ut ur båset och se sig själv i spegeln och så står typ folk och glor på en.. då springer man in igen :)

eller så om man inte har klippt sig på länge och har gele/wax/spray och provar kläder så pajar det alltid frisyren så kommer man ut som ett mongo

eller så köper man ett par byxor som sitter jätte bra. när man sen nästa dag använder byxorna upptäcker man att de efter cirka 10 minuter glider upp och ser fult ut, eller när man sätter sig på bussen upptäcker man att byxorna är för korta och en bit utav benen syns när man sätter sig ner liksom. eller så typ gör man som jag:

köper 2 par nya byxor (båda var sånna som man kan ta av nedre benen på så det blir som shorts) så de ena cycklar man med och river upp benen på kedjan och de andra tar man av de nedre benen på och så badar man i sim bassäng och så blir de blekta och har altså en annan färg än benen :P sen testar man att bleka benen men det går inte :)

näää fyy det är sällan det funkar bra altså!
RebeL9
jag känner en kille som jobbar på ett tryckeri. Om ni ger mig det vinnande bidraget så kan jag trycka upp t-shirts billigt. Och på köpet kan jag fixa hardstyle-nyckelband med trycket "BASS Instructor" till alla som beställer.
U121
:P

skulle dock äga med SWE-TA nyckelband :D

ShyTrance
quote:
Originally posted by RebeL9
jag känner en kille som jobbar på ett tryckeri. Om ni ger mig det vinnande bidraget så kan jag trycka upp t-shirts billigt. Och på köpet kan jag fixa hardstyle-nyckelband med trycket "BASS Instructor" till alla som beställer.

:toothless hahaha du älskar phat bass har jag märkt :cool:
mjz
okej, även om det är ett bra tag kvar på dom där 14 dagarna så verkar det väl rätt klart att fyran kommer vinna. kanske är bra att diskutera vilken fram och baksida av fyrans alternativ vi ska ha...

jag tycker helt klart framsida 1, och baksida 1...
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 
Privacy Statement