return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 
Svenska folket (pg. 17)
View this Thread in Original format
Epix
Hej alla Glada!!

Namn: Fredrik N
Född: 1988-07-17
Bor: I Jönköping
Gör: Snickarlärling
Lyssnar på: Lyssnar mest på Hardstyle men det händer ganska ofta att det blir Lite vanliga trance då och då
På Fritiden: Spelar Fotboll och hänger runt med polare.
SWE_TRANCE
Min gamla...
quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Namn: Michael Jarestad
Nickname: JAre (bara swe-TA som jag har SWE_TRANCE)
Ålder: född 1981
Bor: Borås
Jobbar: Webbutvecklare (ASP/SQL/Webdesign m.m.)
Dricker: Ja, på krogen ;)
Dj's/Producenter som jag diggar:
Listan kan göras oändligt lång men här kommer "toppskiktet"..
Armin van Buuren
Ferry Corsten
Hiver & Hammer
Judge Jules
Paul van Dyk
Marco V
Tiesto
Ferry Corsten

Drömresa: Trance Energy, Mysteryland, Ibiza, Gatecrasher


Såhär ser det ut idag...
Namn: Michael Jarestad
Nickname: JAre (bara swe-TA som jag har SWE_TRANCE)
Ålder: född 1981
Bor: Borås
Jobbar: IT-Manager och delägare i ett företag
Dricker: Helgalkis :D
Dj's/Producenter som jag diggar: AvB, Tiësto, Markus Schultz, Ferry Corsten, Yoji m.fl
Drömresa: Ibiza, GKGG
Fritid: Japp! Lira boll, segla m.m.
MBF


Namn: Noah G
Född: 1987-08-07
Civilstatus: Singel
Bor: Stockholm
Gör: Mixar, äter och sover
Lyssnar på: House, och pyttelite trance
Favorit Dj/Producent: Till och från. Pryda (Eric Prydz) har väl störst andel låtar som jag gillar.
Intressen utöver musik: Bild, form, kläder, arkitektur och liknande.
zoric
Uppdatering av gammal presentation:

Namn: Zoran Zoric
Smeknamn: Zoko, Zoki, Z (Zäta alternativt Zee)
Född: 1988-03-27
Födelsestad: Bihać, Bosnien & Hercegovina (Nära gränsen till nurvarande Kroatien)
Nationalitet: Serb från Bosnien
Bor: Charlottenborg, Motala (Sedan 1992)
Språk (Flytande): Svenska, Engelska, Serbiska, Kroatiska, Bosniska
Civilstatus: Singel
Sysselsättning: Går tredje och sista året på Teknikprogrammet, Carslunds Utbildningscentrum (Gymnasium) i Motala
Intressen: Fotboll, Musik, Foto, Vänner och Fester
Lyssnar på: Prog-psy, Full on, Goa, Ambient, Uplifting Trance
DJ's: John 00 Fleming, Christopher Lawrence, Nicholas Bennison, Ferry Corsten, DJ Orkidea, Miika Kuisma, Nasa
Favorit producenter: Mirco de Govia, John 00 Fleming, Wizzy Noise, Ferry Corsten, Miika Kuisma, DJ Orkidea, Slusnik Luna, FREq, Protoculture, Human Blue, Opium, The KLF, Vincent de Moor, The Digital Blonde, Ticon, Tegma, Electric Universe, Oliver Lieb, Andreas Schmidt, Vibrasphere, Whirloop, Chakra (Jag kan fortsätta tills imorgon..)
MSN Messenger: [email protected]
Myspace: http://www.myspace.com/zoric
Framtiden: Jag vill ut och resa i världen efter Gymnasiet är avklarat. Helst vill jag besöka Japan, Oceanien (Australien, Fiji och Papau Nya Guinea) men även Sydafrika, Chile, Bolivia och Södra Argentina. Annars ligger det största intresset i att studera utomlands om jag inte tar ett sabbatsår efter Gymnasiet
Jeremy H
Är nog dax att uppdatera här också! :p
"Lånar" lite delar av Zorics mall från ovan :)

Uppdatering av gammal presentation:

Namn: Jérémy
Född: 1984-05-10
Födelsestad: Toulon, Frankrike (vid rivieran nära Marseilles)
Bor: Min egna lilla 1:a i Göteborg (sedan 2004)
Språk (Flytande): Svenska, Franska, Engelska
Civilstatus: Singel
Sysselsättning: Går tredje året på civilingenjörsutbildningen Informationsteknik på Chalmers Tekniska Högskola, Göteborg. Extraknäcker även på El-giganten och på ett lager också när det behövs.
Intressen: Musik, sport/träning, vänner, fest och, sist men inte minst, pilla navel.
Lyssnar på: Allt värt att lyssna på. Kanske dominerar progressive house något.
DJ's/producenter: Too many to mention...
MSN Messenger: [email protected]
Framtiden: Trivs kanon i Göteborg och planerar att bo kvar här och läsa klart de 3åren jag har kvar på min utbildning. Funderar dock på att ta ett sabbatsår och fara runt i världen och härja (:
fede
Har också lånat från zoric (tack ;P) :D
Jag blev också tvungen att uppdatera min 4år gamla presentation :)

quote:
Originally posted by fede
Nick: ShyTrance
Namn: Fernando Yanez A
Bor: Södra Stockholm
Ålder: 15 år (87a)
Fritid: Älskar att lyssna till trance o att spela fotboll.. :D
Favo DJs/Producenter: Har många! nåra av dom é Ferry Corsten, Armin Van Buuren, Cosmic Gate o DJ Tiësto m.fl. :)
Lyssnar på: Nästan all sorts trance.. men mest uplifting/melodic, hardtrance o vocal trance m.m.


Uppdatering av gammal presentation:

Namn: Fernando Yáñez Aguayo
Smeknamn: Kiko, fenne, fede, niño, fenan etc. :p
Född: 1987-06-10
Födelsestad: Stockholm
Nationalitet: Svensk (rötter från Chile.)
Bor: Stockholm
Språk (Flytande): Svenska, Engelska, Spanska
Civilstatus: Singel
Sysselsättning: Ska börja plugga språk samt fotografisk bild annars arbetslös (Studenten 06 :disbelief)
Intressen: Musik, Grafisk Design, Fotografi, Fotboll (Barca!), Vänner och Fester.
Lyssnar på: Nästan all edm :) Uplifting trance, psy, hard-/techtrance, hardstyle, prog och just nu mest House! utöver edm så lyssnar jag på britpop (Coldplay, Radiohead etc.) m.m.
DJ's: Laidback luke, DJ Preach, Markus Schulz, Steve Angello, Roger Sanchez, David Guetta och Erik Morillo just nu.
Favorit producenter: Ferry Corsten, Above & Beyond, Mike Shiver, Axwell o en massa massa mer :)
MSN Messenger: y_a_fernando[at]hotmail.com
Framtiden: Jag vill studera Grafisk Design i Berghs School of Communication o bli en framgångsrik AD ;) :toothless
ScuL
Uppdatering av gammal presentation:

Namn: Martijn Bakker
Smeknamn: ScuL
Född: 25. september 1981
Födelsestad: Hilversum (NL)
Nationalitet: Holländsk
Bor: Eemnes (NL) (8.000 invånare)
Språk (Flytande): Holländska, Engelska, Svenska, Tyska, (+ Franska, Danska men mindre flytande)
Civilstatus: Singel
Sysselsättning: Just nu bara mitt eget företag Global Hardstyle. Är färdig med pluggandet och har svårt att hitta ett jobb som går att kombineras
Intressen: Musik, Teknik, Bil, Resa, Naturen, Skidåkning
Lyssnar på: Trance, Hardtrance, Hardstyle, Hardcore (även rock/punk)
DJ's: Tatanka, Zatox, Pila, Brainkicker
Favorit producenter: För många
MSN Messenger: martijn [ at ] scul _punkt_ net
Myspace: http://www.myspace.com/scul
Framtiden: Vill bo och leva i Sverige men kan inte ändra något utan pengar hehe .. ! :)


jag oxo! :p
DjAviander
[Andra posten raderad]

Dags för ny uppdatering då förändringar skett:

Namn: Fredrik Scheike
Smeknamn: Scheikz, Scheike
Född: 11 September 1988
Födelsestad: Östersund (SE)
Nationalitet: Svensk
Bor: Från och med onsdag och ett år framåt: Clermont-Ferrand, Auvergne, Frankrike.
Språk (Flytande): Svenska, Engelska. Förstår dock: Tyska, Franska, Spanska, Ryska, Norska, Danska
Civilstatus: Solo
Sysselsättning: Studerande på ett Lycée i Frankrike, kommer att gå Litéraire (motsvarande samhälle)
Intressen: Musik, Resande, Vänner, Datorer, Rollspel, Debatter (och politik)
Lyssnar på: Dansband, råare former av dödsmetall och kleggig country kan dra. Allt annat sväljs
DJ's: Sander Kleinenberg, Markus Schulz, Dr Kucho!, Özgür Can, Orkidea, The Thrillseekers
Absoluta favorit producenter: The Thrillseekers, Super8, James Holden, Chicane, DJ Shadow, Super8, BT, Mauro Picotto, NU NRG, Solar Stone, Alexander Kowalski
MSN Messenger: trance_linear@hot..
Övrig kontakt: Mail: f.scheike@gma.., LunarStorm: DjAviander
Framtiden: Bra fråga. Närmst är väl flytten till Frankrike. Sen har jag länge funderat på att utbilda mig till Psykolog eller lärare.
Dold talang: Bra på att hålla mig lugn i pressade lägen - ofta till andras förtret.
wikked
Nick: Wikked
Namn: Johan Kosterhed
Född: Varberg
Födelseår: 1990
Bor: Varberg

Favorit DJ's: PvD, Armin Van Buuren
Favoritlåt: PvD - the otherside
Lyssnar på: Trance, dance, hardstyle, techno, psy, goa och resten av electronic dance musik.
dj stuff: inga ännu kommer snart ;) skall köpa nån billig package och sedan tidskodade vinylskivor :)

övrigt info : jag gör musik själv men är nybörjare..
Jag andvänder mig utav flstudio och samples ^.^.

Jag har hört trance sedan 2000 innan dess var det eurodance :)
Gamma Goblin
Hej!
Namn : Zsolt
Född : 1990, 2:a augusti
Nationalitet : Ungrare
Språk (Flytande): Svenska, Engelska, Ungerska
Bor : Helsingborg
Intressen : Longboarding, Musik, Datorer, Bilar
Lyssnar på : psy-trance, goa, ambient, hårdrock, metal,
DJ's : Räknas Infected Mushroom som DJs? :D
MSN : gravitystyle@hotm....

Det var nog allt :D

Pisch
Namn: Tom Carlsson AKA Pisch
Ålder: 21
Bor: Ekerö, utanför Stockholm
Intressen: styrketräning & EDM
Lyssnar på: Rätt mycket! Trance, Tech/Electro/Progg-House!
Favvisar: Scot Project, PvD, sen massvis av olika DJ,s och producenter på Housesidan!
Jobb: Dagis fram tills årsskiftet! Sen blir det plugg till Hudterapeut!
Övrigt: Gnaget och AS Roma FTW!
anuga
quote:
Originally posted by Pisch
Namn: Tom Carlsson AKA Pisch
Ålder: 21
Bor: Ekerö, utanför Stockholm
Intressen: styrketräning & EDM
Lyssnar på: Rätt mycket! Trance, Tech/Electro/Progg-House!
Favvisar: Scot Project, PvD, sen massvis av olika DJ,s och producenter på Housesidan!
Jobb: Dagis fram tills årsskiftet! Sen blir det plugg till Hudterapeut!
Övrigt: Gnaget och AS Roma FTW!

Som medlem Sep-03-2006 får du förklara dig själv varför du kommer nu :D
Välkommen!
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 
Privacy Statement