|
Svenska folket (pg. 7)
|
View this Thread in Original format
| Pjox |
Namn : Camilla
Ålder : 16 + sissodär 6-7 månader
Bor : I min egna lilla förort i stockholm
Är : En tjej me noll koll på vad det heter som hon lyssnar på. Lyssnar på det som låter bra men inte så mycket Psy o Goa, så mycket vet jag
Jobbar/Skola : Går samhälle vilket jag icke tycker om, går i skärholmens gym. vilket jag tycker ännu mindre om. Men men "bara" 2 år kvar om jag inte får som jag vill och börjar läsa musikproduktion och ljudtecknik ästa termin. |
|
|
| A-Gren |
Tjena! Jag heter John.
Jag är 18 år.
Sysslar mycket med datorer, sport, jobb ( jag jobbar på en leksaksaffär, och en bensinstation) sen lite lite, väldigt lite skola...
Jag går Teknik-Data snart 3:e året, och har nyligen tagit körkort...
Det var lite om mig, Bara å fråga om ni undrar nått =P =) |
|
|
| St_Andrew |
Inte upptäckt detta fören nu men här har ni lite info om lilla mig:
Namn? Erik Englund
Bor? Örebro
Gör? Degar framför datorn samt spelar lite golf
Studerar? Ja
Jo men vad? Natur-sprint, Rudbecksskolan Örebro
Fin skola har jag hört....
Favorit DJ/Producent? Paul van Dyk
Favorit låt just nu? PvD - For an Angel (e-werk club mix)
Men vadå den är ju gammal?! Ja men det kommer nog aldrig att göras någe bättre, blir så glad av den juhe =)
Trance skill? Inte så mycket fortfarande ganska noob men jag lär mig mer o mer....
Planer just nu? Flytta till holland :P
Coolt jag med! Neh ska vi flytta dit tillsammans? Jo varför inte? Va bra då drar vi på en gång o skiter i detta :D |
|
|
| zomn |
Helt ny här på TA-forumen... kan vara en bra start att presentera sig för de Svenska folket här inne:
Nick: zomn
Namn: Ja - Kalle
Bor: I Malmö.
Gammal: Nej inte speciellt - 19 år.
Diggar: Allt Tiësto, Armin och Gabriel & Dresden rör vid... Kan inte få nog av de två sistnämnda för tillfället - ren magi. Lyssnar även gärna på House, Groove och RnB beroende på vilket humör man är på.
Hatar: Att trance-scenen är såpass liten i Sverige, jäkla tur Danmark ligger så nära. :)
Kan inte komma på så mycket mer som kan vara av intresse för er andra... bara till att fråga om nu någon annan kommer på något!
-zomn/kalle |
|
|
| chjo |
Hola
Mitt 3:e el. 4:e nick här. Inaktivitet och glömska största orsakerna till namnbyte.
Nuvarande nick iaf: chjo (kan jag inte glömma)
Namn: Christoffer
Född: Skövde 1977
Bor: Jönköping (Granne med JRE)
Jobbar: TeliaSonera (Kollege med JRE :))
Lyssnar på: Främst uplifting melodiös Trance. Tiesto, PvD, AvB, Corsten.. Marco V och Picotto funkar me.
Div: Dansar helst nykter, älskar laser..
Bästa "Live-act": Tiesto Live@Dutch Dimension 020202
Bästa Liveset: PvD - Cream, Rosemontagsrave, Love from above..
Vill helst va med om: Tiesto vs. PvD utomhusstadium concert.. vore fett som tusan!!!!
Peace |
|
|
| hustler |
Tjena tjena!
Namn:Hustler
Ålder:18
Kommer från:Danderyd, Norr om Stockholm.
Producent/DJ?: Nej du, bara en stor entusiast.
Favoritlåtar ATM:
Chicane-Love On The Run (Blank & Jones Mix)
BT-I Love You (BT Trance Mix)
Motorcycle-As The Rush Comes (Armin Van Buuren Mix)
Kyau Vs. Albert Damae-Velvet Morning (Mirco De Govia Mix)
Förövrigt har jag förståt att det är en smula tabu att ladda ner sin musik från nätet. Fullt förståligt för att man inte stödjer sina favorit artister i fråga. Att köpa skivor för mig är dock helt onödigt då jag först och främt inte har råd, varken är Dj eller producent eller samlar på trandce skivor.
Så, har du en bra FTP liggandes du vill dela med dig av så är det bara att hojta till!!
/Alex |
|
|
| NooN |
Tjenare, NooN här.
Nick: NooN
Namn: Robert
Ålder: 18
Bor: Roslagens Chicago
Producent/DJ?: Producent. Har en hel del namn.
Fav Producer(s) atm: Beam vs. Cyrus, Svenson & Gielen & Armin.
Lyssnar på: All sorts trance.
Love, Peace & Brotherhood |
|
|
| JayBee |
Nick: JayBee
Namn: Jocke
Ålder: 19 (1984)
Bor: söder om söder
telefån nummer: 112
Favvo dj's/producers/projects mm: Svårt att säga för jag byter åsikt om det hela tiden
Sysslar med nu: Jobbar på golv
Min framtid: rycker in i lumpen senare i år.
Militär tjänst: Hemlighetslämpad, äsh ni kan väl få veta. jag ska vara dubbel agent i japan
Tid som trancare: typ i 1 år
Dj skills: jag har bara 1 timme och 10 minuters erfarenhet som dj men fan det var skit kul. om jag bara hadde råd&tid att göra det mer.
Undrar: varför jag får brev hem till mig där det står "till: Frida" |
|
|
| DJ_Laszlo |
Laszlo
Kallas även Las, Lasseman och "Bög" av en polare som har ensamrätt på det namnet...har dock ingenting med min läggning att göra...är 110% hetero...för övrigt en mycket långsökt historia som bottnar 6 år bak i tiden...
Född på julafton 1982 i den lilla byn Vlahita i den ungersktalande delen av Rumänien (Szentegyháza är det ungerska namnet på byn). Ungerska är för övrigt också modersmålet. Kan inte ett jota på rumänska förutom ett gäng svordommar. Kom till Sverige när jag var 5 år och är glad för att få leva i detta vackra land. Ännu gladare nu när trancekulturen verkar fått ett även här uppe i norr. :)
Ska börja plugga på Växjö Universitet i slutet av augusti detta år - tvåårig utbildning i Datavetenskap & Medieteknologi. När jag slagit igenom som profesionell DJ och Marco V och Mauro Picotto får köra warmup sets på 30 minuter vardera innan mina spelningar så hoppas på jobb som programerare i framtiden vid sidan om jockandet. Som hobby alltså. :D
Inom den elektroniska musikgenren är det hardtrance, hardhouse, techtrance och progressive som gäller för min egen del. Finns en del softare som också är bra, men inte när det är alldeles för mycket melodiskt. Då blöder öronen. Så Ferry och AvB är allt annat än mina gudar. Favoriterna varierar - just nu ligger dock Marco V högt på listan. Picotto är kungen av kungarna. Cosmic Gate är också örongodis.
Förutom musiken är har jag följt mitt Montreal Canadiens och Manchester United i ned och uppförsbackar sedan barnsben. Lite fler uppförsbackar för Canadiens, medans det gått som på räls för vårt Glory Man United. Ruud Van Nistelroy for president!
Fyfan. Detta blev längre än planerat.
Skit i detta nu då det förmodligen ändå inte finns någon som läser :o |
|
|
| overgrow |
Namn: Erik
Ålder: 20
Residence: Stockholm [flyttar snart]
Bästa gruppen just nu: Organ Donors
Framtiden: Skall plugga systemvetarprogrammet
[4 år] vid Lunds Universitet. Kommer bli soft. Nära till Copenhagen.
Tid som jag lyssnat på trance: Sedan födseln,
allt annat är förlossningsskador.
Åsikt om partydroger: Det många anledningar ATT testa knark..[iaf weed] vad är din?
Ogillar: Rabiata förbudsmänniskor.
Gillar: Cosa Nostra. |
|
|
| overgrow |
Namn: Erik
Ålder: 20
Residence: Stockholm [flyttar snart]
Bästa gruppen just nu: Organ Donors
Framtiden: Skall plugga systemvetarprogrammet
[4 år] vid Lunds Universitet. Kommer bli soft. Nära till Copenhagen.
Tid som jag lyssnat på trance: Sedan födseln,
allt annat är förlossningsskador.
Åsikt om partydroger: Det många anledningar ATT testa knark..[iaf weed] vad är din?
Ogillar: Rabiata förbudsmänniskor.
Gillar: Att röka gräs ibland. |
|
|
| Mario_GX |
Hej, mitt namn är mario och jag kommer från bjuv som ligger strax utanför helsingborg. Är 19 år och håller ganska mycket med musik, producerar lite, dj'a ibland. arrangera fester o annat smått o gott när man har tid, läser på högskolan i hässleholm nu också. har vi väl lite info om mig själv, vill ni veta mera så är det bara att fråga.
annars hade det varit schysst ifall ni visat mig runt på sidan. är ny här o förstår inte så mycket. |
|
|
|
|