|
Svenska folket (pg. 19)
|
View this Thread in Original format
| patrick_bateman |
Namn: Olle
Född: April 1978
Nationalitet: Svensk
Bor: Stockholm
Civilstatus: Supersingel
Sysselsättning: Jobbar, tränar och festar
Intressen: Träning, dykning, skidåkning, festa, film mm mm
Lyssnar på: För närvarande mest trance och House. Blev helt frälst efter sensation white i Amsterdam 070707. Hade gärna sett mer trance dock
DJ's: Är lite novis inom detta men jag gillar, Tiesto, Armin van Buuren, Paul van Dyk, David Guetta mm mm. Som ni ser rätt så kommersiellt men hoppas snappa upp lite nya DJs här. |
|
|
| Nemesis44 |
Namn: Karl Filmer-Sankey
DJ/Artistnamn: Nem, Calvin Karass
Född: 26th June 1971 (Yes I'm an oldie).
Födelsestad: Göteborg
Nationalitet: Svensk, but have lived in England since I was 5. Hence my written Swedish is pathetic. Doesn't help being dyslexic either.
Bor: Brighton, England
Språk (Flytande): Spoken Swedish (With a little accent), English as you would expect.
Språk: Bit of Italian and some Spanish
Civilstatus: Married, soon to be father.
Sysselsättning: Working DJ with residencies in England and dance music producer. Oh and a crap day job in IT.
Intressen: Making music, DJing, been a DJ for about 22 years now. Got into dance music in 87/88. Starting DJing at early Raves in the UK and Holland. Also played a few season in Ibiza
Lyssnar på: Trance. I love driving trance that will make the dance floor bounce and then watch the reaction as the Euphoria of a well written breakdown lifts the place.
Favourite Track: Push - Strangeworld (2000 remake).
I have had the privelage of working with a lot of the major names in the world, most notably Ferry Corsten, Marco V, M.I.K.E. (aka Push), Judge Jules (Top bloke) and Sander Van Doorn, although there have been a range of others too.
Biggest musical influences: Signum, Marco V, M.I.K.E., Sander Van Doorn, can't forget Ferry and for some strange reason the Dallas Superstars, nice bouncy funk if you ask me.
Sorry if I post in English, I can read Swedish but get frustrated with my written Swedish as I have a hard time expressing myself and putting my point across.
I would like to get a little insite into the Swedish scene and ulitmately perhaps play a few gigs, not that it's my only angle for being here. Been around the DJBooth forum for a long time but thought it was time to re-connect with the mother land.
All the best
Nem |
|
|
| jofawe |
Dags för ny uppdatering då förändringar skett:
Namn: Patric Franksson
Smeknamn: Pat, Joffe, Patte .. kärt barn har många namn!
Född: 2 Oktober 1982
Födelsestad: Växjö (SE)
Nationalitet: Svensk
Bor: Stockholm
Språk (Flytande): Svenska, Engelska, Tyska
Civilstatus: Singel
Sysselsättning: Arbetsledare på Skanska Hus Stockholm Syd
Intressen: Musik, Resande, Foto
Lyssnar på: Bra musik
MSN Messenger: jofawe_@hot...
Mail: patric@bejb...
|
|
|
| Teko |
Bäst att skicka en hälsning här så att någon ser att man har tagit sig hit.
Jag är inte alls någon som dj:ar eller skapar någon form av musik, däremot tycker jag om att lyssna på den.
Eftersom ingen av mina vänner varken lyssnar på eller gillar trance (konstigt jag vet, har testat dem) söker jag andra här att prata lite med om musiken och få tips av.
Antar att detta måste vara det rätta stället då!?
Skriver ingen utläggning om mig själv, hoppas det är okej att skriva en "presentation" så här.
Mvh Teko-the newest newbie here |
|
|
| VisousSupra |
| jadu.. heter Ulf Gustafson bor i Laxå i Närke :D är 18 år.. spelar paintball å innebandy å lyssnar på musik om dagarna .. är med flickvännen för det mesta.. sitter på andra trance forum varje dag ungefär :D |
|
|
| chjo |
Snabb titt in här igen, var mkt längesen.
Chris, 30, Göteborg |
|
|
| anuga |
Namn : Johan/Simon Ekström
Smeknamn : Ekan, Simon
Nationalitet : Svensk
Född : 12 November 1981
Födelsestad : Lund
Bor : Lund
Språk (Flytande) : Svenska, Engelska, Tyska
Civilstatus : Singel
Sysselsättning : DJ, Fotograf, Grafiskdesigner, Videoredigerare, Webdesigner
Intressen : Foto, Musik, Video
Lyssnar på : House <> Trance
MSN Messenger : [email protected]
Mail : [email protected] |
|
|
| Trucker18 |
Tjena på er.
Jag heter Sebbe svensson & är nu 19 år.
Jag har gått ut gymnasie och jobbar just nu med lastbilar.
Ska dock evt in i lumpen 2009 -
eh är iufs musikalisk men skapar inget direkt elektroniskt.
Jag gillar pure dreamtrance" alltså musik som är skapad för mig som lyssnar. |
|
|
| ExOn |
Namn: Pär L
Smeknamn: Pelle (Aj aj)
Född: 5 Juli 1984
Födelsestad: Göteborg (SE)
Nationalitet: Svensk/Dansk
Bor: Göteborg
Studerar: Borås
Språk (Flytande): Svenska, Engelska
Civilstatus: Singel (Nybliven efter 4 år)
Sysselsättning: Student vid Högskolan i Borås, utbildar mig till Systemvetare.
Intressen: Musik, Inredningsdesign, IT.
Lyssnar på: Bra musik
|
|
|
| anuga |
| Ja jävlar vad TranceAddict har blivit inaktivt :( |
|
|
| erikhag |
Namn: Erik Hagström
Smeknamn: erikhag (på forum)
Född: Juli, 1989
Födelsestad: Stockholm
Nationalitet: Svensk
Bor: Sundbyberg
Studerar: Inte än
Språk (Flytande): Svenska, Engelska
Civilstatus: Singel
Sysselsättning: Arbetslös student. Väntar på ny terminsstart, slöar, pysslar lite smått med musik och lever livet med allt det vanliga det innebär
Intressen: EDM, skidåkning, fester etc.
Lyssnar på: Prog- trance, house, psy. EDM! |
|
|
| r4veparr0t |
Namn: Mikael Danielsson
Alias: R4veparr0t
Bor: Göteborg
Född: 1992
Lyssnar på: Tiesto, van Buuren, Cox, Electro Sun etc
Föredrar: Progressive & Psychadelic
Okupation: Studerar
Intressen: Musik & Litteratur
Skulle vilja få info om olika events och dylikt här i trakten, samt TA vänner : ) |
|
|
|
|