|
De Grootste Belg (pg. 10)
|
View this Thread in Original format
| CygnusX |
| quote: | Originally posted by Bertn
damiaan? die had toch evenveel goeie als slechte kanten hoor... |
Ga verder... daar ben ik wel eens benieuwd naar. |
|
|
| cyberia |
Wa'st nut van de grootste belg te kiezen als ze langs de waalse kant andere mensen kiezen,weer typisch Belgisch en helemaal ridicule.
Als er iemand mocht de grootste Belg zijn ,van mijn part mocht het Eddy Merckx worden,niet enkel omwille van zijn prestaties ma as't er enen Belg is waar Vlaming en Waal fier op zijn te zeggen dat het landgenoot is,is het Merckx wel.Ik zie de Walen niet met volle overtuigde fierheid zeggen: "diën Damiaan da was nog ne keer de grootsten Belg zie" |
|
|
| djcresto |
Eddy Merckx is misschien de "beste" Belg maar zeker niet de grootste. Merckx is perfect tweetalig, is Brusselaar dacht ik en zoals cyberia het aangeeft zijn alle belgen er fier op. Een kunstenaar, sportman of artiest kan imo nooit de grootste worden. Zonder hen zou de wereld er nog altijd hetzelfde uitzien.
Enja uiteindelijk blijft het wel een tv programma, bedoeld om kijkcijfers te halen. |
|
|
| Xilver |
| Ik ben ni fier op Merckx... Ik haat wielrennen... with a passion. Echt... Ik HAAT da :p |
|
|
| Bertn |
| quote: | Originally posted by CygnusX
Ga verder... daar ben ik wel eens benieuwd naar. |
een goeie vriend van mij heeft geschiedenis gestudeerd, die heeft da nekeer allemaal uitgelegd... Uiteraard ben ik ondertussen die uitleg vergeten, maar ik weet nog dat dat de conclusie van zijn betoog was. Maar ik ga er hem anders vanavond nog eens achter vragen!:) |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by Bertn
geschiedenis gestudeerd |
veel moeten die nie studeren ze :p |
|
|
| mellow_head |
| Gert Verheyen for president! |
|
|
| Ultravibe! |
| Vote for Octaaf, as featured in Samson & Gert!:eyespop: |
|
|
| Soliplex |
Mij lijkt het dat de bompa's hunne gsm precies ne keer van onder t stof gehaald hebben :)
Die man heeft zeker zijn verdiensten, maar als ambassadeur van ons land stelt hij ni veel voor. tis zoals Uytterhoeven zei: ge zult int buitenland eerst een kwartier mogen uitleggen wie hij was & dan zal er (heel misschien) een belleke gaan rinkelen.
Kvind ook da ge zo'n titel pas echt verdiend als ge in uw vakgebied de geschiedenis hebt mee bepaald/veranderd/sterk beïnvloed & da heeft Damiaan nu toch ni echt gedaan hé |
|
|
| Tiger777 |
merckx oek ni echt eh :p
Ik vin dat het nog een aanvaardbare keuze geworden is. Gaat in het buitenland maar nekeer zeggen 'eddy merckx, een coereur, wordt door 'de belgen' als de grootste landgenoot ooit gezien'. Het beste wa nen belg ooit gedaan heeft is dus nen berg oprijden..echt een wereldverbeteraar..:p |
|
|
| Soliplex |
Ah ok,Merckx heeft in zijn branche de geschiedenis ni mee gekleurd dus? Da moogt ge mij dan toch is uitleggen...
Wij hebben nu éénmaal geen grote figuren als Churchill of De Gaulle, dus waarom zouden wij ons moeten schamen da we dan Merckx kiezen of iemand anders |
|
|
| Kaidreas |
^merckx kunt ge nu ook niet vergelijken met churchill e.
mercator heeft dan wel de wereld kunnen veranderen (alle het zicht er van toch) en paul jannsens... wat heeft die man allemaal niet op zen palmares staan :eek: |
|
|
|
|