|
De Grootste Belg (pg. 5)
|
View this Thread in Original format
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by speentje
@ Fortuyn> überzielig |
Persoonlijk heb ik op mercator gestemd :)
Maar over Fortuyn... ok, het is misschien wat overhyped; maar om dat nu zielig te noemen ?! Ik begrijp het wel waarom men stemt op hem; hij zou misschien eens een verschil hebben kunnen maken in nederland... |
|
|
| Bertn |
| Sinds wanneer kunnen populisten als Fortuyn een verschil maken in een land? door nog meer haat te zaaien? |
|
|
| pooley |
Conscience vliegt er bij mij uit, na die reportage van gisteren op tv.
En ja die sportnamen is voort plebs die niet weten wie of wat de andere gedaan hebben :)
Valt zien op welk vlak je al die namen benadert, wat is 'belangrijker' voor u... entertainment of levens redden of ... |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Bertn
Sinds wanneer kunnen populisten als Fortuyn een verschil maken in een land? door nog meer haat te zaaien? |
Haat zaaien ? Dat was volgens mij de eerste rechtse politicus met brains in z'n kop ( en twas dan nog een homo ;) )... hij drukte zich voorzichtig uit en kaartte problemen aan waar velen van wakker lagen. Als je het migratiedebat nie eens meer mag aankaarten dan ben je pas slecht bezig als land.
Fortuyn trok in de verste verten niet op het Vlaams Belang zoals wij hebben. VB drukt zich radicaal uit, Fortuyn was een intellectueel! |
|
|
| diddi |
| quote: | Originally posted by Push2005
Haat zaaien ? Dat was volgens mij de eerste rechtse politicus met brains in z'n kop ( en twas dan nog een homo ;) )... hij drukte zich voorzichtig uit en kaartte problemen aan waar velen van wakker lagen. Als je het migratiedebat nie eens meer mag aankaarten dan ben je pas slecht bezig als land.
Fortuyn trok in de verste verten niet op het Vlaams Belang zoals wij hebben. VB drukt zich radicaal uit, Fortuyn was een intellectueel! |
+1 |
|
|
| ZZandirt |
| quote: | Originally posted by Push2005
Haat zaaien ? Dat was volgens mij de eerste rechtse politicus met brains in z'n kop ( en twas dan nog een homo ;) )... hij drukte zich voorzichtig uit en kaartte problemen aan waar velen van wakker lagen. Als je het migratiedebat nie eens meer mag aankaarten dan ben je pas slecht bezig als land.
Fortuyn trok in de verste verten niet op het Vlaams Belang zoals wij hebben. VB drukt zich radicaal uit, Fortuyn was een intellectueel! |
rot toch op!!
ten eerste: Fortuyn zwengelde alleen maar discussies aan, zonder echter voor een fatsoenlijke oplossing te zorgen. dat kan ik ook!
ten tweede: het was een omhooggevallen rechtse bal, die jarenlang in de Elsevier schreef over het gepeupel dat uiteindelijk op hem stemde. en het wsas niet bijster positief kan ik je vertellen..
ten derde. hij mag dan hoogleraar zijn, en intellectueel, (want dat was ie echt wel) maar dat betekent nog niet dat je dingen op die manier (zwart/wit) naar buiten mag brengen.
in nederland hebben we jaren (paars II en III) gewerkt aan een strenger asielbeleid, met als gevolg (cijfers pas bekend in 2003) dat de jaarlijkse instroom van asielzoekers met vele 10.000en is gedecimeerd. dat beleid was al bepaald VOORDAT PF aan de horizon verscheen. en zo kan ik nog wel ff doorgaan.
feit blijftwel, dat ie de politiek in ons land voor de uitdaging van veranderen heeft geplaatst. |
|
|
| Synthesia |
| quote: | Originally posted by Bertn
om nog effe terug te komen op de Leopold II-discussie: hoezo die vent heeft ons land rijk gemaakt? Vergeet niet dat hij aan de ene kant idd grondstoffen en rijkdom meebracht uit de Kongo, maar dat hij langs de andere kant het geld met miljoenen gewoon heeft weggesmeten aan belachelijke projecten he! Die kerel kon echt geen geld houden. ZO hebben ze onlangs in brussel ergens nog een volledig ondergronds netwerk van tunnels en spoorlijnen gevonden, dat moest de "privélijn" van de koning worden. Dat ding heeft ettelijke miljoenen gekost om aan te leggen en is uiteindelijk nooit in gebruik genomen! (tot een paar maanden geleden was men zelfs vergeten dat het bestond)
|
Veel van die projecten zijn maar een peulschilletje van wat er naar belgie is gekomen he.
| quote: | Originally posted by Push2005
Haat zaaien ? Dat was volgens mij de eerste rechtse politicus met brains in z'n kop ( en twas dan nog een homo )... hij drukte zich voorzichtig uit en kaartte problemen aan waar velen van wakker lagen. Als je het migratiedebat nie eens meer mag aankaarten dan ben je pas slecht bezig als land.
|
+2 |
|
|
| InTeXoR |
| 'k zou ook zeker op Leopold 2 hebben gestemd moest hij nog in de top 10 staan (overlaatst een Brits boek over de man gelezen, echt zeer interessant, België was niet half de natie geweest die ze nu is zonder Leopold 2), maar nu hou ik het bij Eddy, volgens mij de enige in de lijst die ge echt Belg kunt noemen (wekt evenveel appreciatie op bij ons als in Wallonië). Zolang het maar geen kunstenaar of geestelijke wordt ben ik content ;) |
|
|
| Xilver |
| Er zijn geen echt grote Belgen waar de hele natie fier op kan zijn vind ik. En asteblief, toch Merckx zeker ni, om e beke op e fietske te rijden, puh-leeze :p |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by ZZandirt
feit blijftwel, dat ie de politiek in ons land voor de uitdaging van veranderen heeft geplaatst. |
denk dat dit wel het belangrijkste is wat Fortuyn heeft gedaan. Plots waren al de andere politiekers weer wakkergeschud. |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by Bertn
En voor de Hollanders: tja, het feit dat een lul als Fortuyn bij jullie genomineerd was als Grootste Hollander is eigenlijk wel een beetje zielig:) |
Hij was geen lul. Hij heeft de politiek wakker geschut.
Hij gaf al die bekakte ambtenaren een flinke zweetreet. Er is een hoop veranderd sinds hij zijn woord gesproken heeft. In nederland ging het allemaal veel te gladjes, te simpel en iedereen kon maar meeprofiteren. Het is nu stukke strenger geworden. Nederland is geen paradijs meer. Vooral met het asielbeleid was ik sterk met hem eens. 90% van die mensen werkte niet. Het koste enkel maar geld. |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by Push2005
Haat zaaien ? Dat was volgens mij de eerste rechtse politicus met brains in z'n kop ( en twas dan nog een homo ;) )... hij drukte zich voorzichtig uit en kaartte problemen aan waar velen van wakker lagen. Als je het migratiedebat nie eens meer mag aankaarten dan ben je pas slecht bezig als land.
Fortuyn trok in de verste verten niet op het Vlaams Belang zoals wij hebben. VB drukt zich radicaal uit, Fortuyn was een intellectueel! |
Fortuyn was een intellectueel, maar niet op politiek gebied hoor :toothless En t wakker schudden van de politiek... ik zie t toch een beetje anders... Wat hij deed was de bevolking in het harnas jagen tegen de politiek... En ik kan me voorstellen dat de gevestigde orde daarvan schrikt. Veel is er ook niet veranderd, behalve dan dat er nog meer van die blaaskaken bij zijn gekomen a la Wilders. Imo heeft het de politiek weinig goeds gedaan.
Bovendien had hij geen structurele oplossingen, en na het debakel met de LPF twijfel ik er sterk aan of al die stemmers enig benul hadden van zijn politieke plannen, muv de immigratieproblematiek.
En om terug te komen op zijn verkiezing tot grootste Nederlander... Ik geloof niet dat heel Nederland nu zo over hem te spreken is hoor. Enerzijds heb ik toch ook wel waardering voor wat hij wilde proberen, maar ik denk dat t nooit wat geworden was. Bovendien was ik t niet echt met m eens... Grootste Nederlander my ass :p |
|
|
|
|