return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 
De Grootste Belg (pg. 4)
View this Thread in Original format
CygnusX
quote:
Originally posted by Gladius
enorm dom concept vind ik. waarom moet er nu een 'grootste' belg worden gekozen eigenlijk? zijn we aan het einde van een tijdperk ofzow?


Komaan Johan, een beetje chauvenisme mag toch wel? :)
En het is een mooie gelegenheid voor velen om onze geschiedenis als Belgen wat op te frissen.

Dezelfde "wedstrijd" is trouwens al geweest in een aantal andere landen.
UK -> Winston Churchill
Duitsland -> kanselier Konrad Adenauer
Nederland -> Pim Fortuyn
India -> Moeder Theresa
Zuid-Afrika -> Nelson Mandela
Frankrijk -> Charles DeGaulle
USA -> Ronald Reagan
MEER
CygnusX
quote:
Originally posted by Shadowkid
Uit die lijst heb ik voor Vesalius gekozen. En zoals anderen al zeiden, Merckx heeft wel veel gepresteerd maar dat is toch niet zoals Ambiorix, Vesalius of Mercator. Kvind een sportman in zo'n lijstje maar raar eigelijk.


Iedereen vult de betekenis 'Grootste Belg' zelf in. Als ge het ziet als de Belg die het meeste voor ons land (of de wereld) heeft gedaan, dan is Merckx inderdaad een vreemde eend in de bijt. Maar als de 'Grootste Belg' de Belgen het meest trots deed/doet voelen en over de hele wereld bekend is (en zal blijven), dan is Eddy Merckx een uitstekende keuze.

quote:
Originally posted by Synthesia
Zou Lance Armstrong in de 'Top100 Americans' lijst zitten? :p


Yep, op de 20ste plaats :)

The Greatest Americans
eieregooie
Als je die vraag nu weer aan nederland zou voorleggen zou pimmetje t niet meer winnen denk ik... Nederland lijkt gelukkig een beetje over e Fortuyn-hype heen... Die gast had niet eens genomineerd mogen worden eigenlijk...
Tiger777
Mensen hebben een kort geheugen...:sadgreen:
ZZandirt
quote:
Originally posted by eieregooie
Als je die vraag nu weer aan nederland zou voorleggen zou pimmetje t niet meer winnen denk ik... Nederland lijkt gelukkig een beetje over e Fortuyn-hype heen... Die gast had niet eens genomineerd mogen worden eigenlijk...


vraagt zich af welk allooi mensen er een mobieltje ter hand neemt om aan een stompzinnig sms_spelletje mee te doen. (zoals die verkiezing in nederland eigenlijk was)... niet het soort mensen dat weloverwogen een bslissing neemt en daar achter gaat staan. over 5 jaar weet men niet eens meer waar LPF ook alweer voor stond.
eieregooie
quote:
Originally posted by Tiger777
Mensen hebben een kort geheugen...:sadgreen:


Nee, Pim Fortuyn is overrated
The_G0dfather
Eddy, de belangrijkste sport is in België al altijd wielrennen geweest (naast voetbal off course) en als de beste wielrenner aller tijden dan nog eens een Belg is (met een niet te evenaren palmares) verdient die wel de titel grootste Belg te zijn. Voor mij dan toch.
domineesje
Ik wil de grootste zijn
Ik wil de grootste zijn
Ik wil altijd de grootste zijn
Ik wil de grootste zijn



ik zou het niet weten, en interesseert me niet... ale welke programma's ze toch allemaal verzinnen he
New Wave
Goedele Liekens
Lady_LizzY
Ik ga ook voor Vesalius.
Vond het moeilijk kiezen tussen Ambiorix, Mercator of Vesalius.
Mensen die écht een verschil hebben gemaakt in de (wereld)geschiedenis...

speentje
1. Gerhard Mercator > wereldspeler op cartografisch gebied
2. Andreas Vesalius > kennis op anatomisch vlak
3. Paul Janssen > ontwikkeling van geneesmiddelen die intussen miljoenen mensen hebben gered
4. Hendrik Conscience > leerde z'n volk lezen zoals ze zeggen

met alle respect voor Mercx, Brel en anderen maar hun prestaties kunnen echt niet tippen aan de verwezenlijkingen van m'n top 4

@ Fortuyn, Eva Pauwels, Pfaff en consoorten > überzielig
Bertn
om nog effe terug te komen op de Leopold II-discussie: hoezo die vent heeft ons land rijk gemaakt? Vergeet niet dat hij aan de ene kant idd grondstoffen en rijkdom meebracht uit de Kongo, maar dat hij langs de andere kant het geld met miljoenen gewoon heeft weggesmeten aan belachelijke projecten he! Die kerel kon echt geen geld houden. ZO hebben ze onlangs in brussel ergens nog een volledig ondergronds netwerk van tunnels en spoorlijnen gevonden, dat moest de "privélijn" van de koning worden. Dat ding heeft ettelijke miljoenen gekost om aan te leggen en is uiteindelijk nooit in gebruik genomen! (tot een paar maanden geleden was men zelfs vergeten dat het bestond)

Leopold II mag voor mij gerust genomineerd worden als "ergste belg"!

En voor de Hollanders: tja, het feit dat een lul als Fortuyn bij jullie genomineerd was als Grootste Hollander is eigenlijk wel een beetje zielig:)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 
Privacy Statement