|
RoomService Tråden (pg. 11)
|
View this Thread in Original format
| Akia |
| Smart! Kanske tom jag skulle våga mig på ju! |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Aendy
Fast man får hejda sig, det kan bli för mycket av det goda om man brassar på med målningar... |
Det sägs att detsamma gäller tatueringar :) Har du nån "orörd" vägg kvar nu? |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by reveal
Det sägs att detsamma gäller tatueringar :) Har du nån "orörd" vägg kvar nu? |
Jag tänkte just på tatueringar när jag skrev det :)
Jadå, detta var bara den andra väggen men den har legat i min projektmapp en tid nu, där ligger några till men ju fler jag smäller upp desto mer minskar chanser för att de blir av, det förtar liksom de tidigare känns det som. Dock har jag lite andra projekt på G som inte innefattar målarfärg lika mycket. |
|
|
| SWE_TRANCE |
Vad tror ni om följande projekt som strax drar igång...
Att måla en vägg i köket svart, sedan med endast klar lackfärg måla följande motiv:
Diggar idén då det blir en bra symbol med namnet :)
Eller tycker ni det är lite väl "freaky" att smälla upp en sådan symbol i köket? |
|
|
| mr_fisken |
| quote: | Originally posted by SWE_TRANCE
Vad tror ni om följande projekt som strax drar igång...
Att måla en vägg i köket svart, sedan med endast klar lackfärg måla följande motiv:
Diggar idén då det blir en bra symbol med namnet :)
Eller tycker ni det är lite väl "freaky" att smälla upp en sådan symbol i köket? |
verkligen inte för freaky, tror det kommer bli asballt, kör hårt |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by SWE_TRANCE
Vad tror ni om följande projekt som strax drar igång...
Att måla en vägg i köket svart, sedan med endast klar lackfärg måla följande motiv:
Diggar idén då det blir en bra symbol med namnet :)
Eller tycker ni det är lite väl "freaky" att smälla upp en sådan symbol i köket? |
Go fot it!! Tänk bara på att rött på svart ibland "växer" i ögonen, passa på att matcha fram nyanser hos färghandlaren eller kör genom NSC-färgerna i Photoshop eller liknande ( http://www.easyrgb.com/reference.php ) |
|
|
| SWE_TRANCE |
| quote: | Originally posted by Aendy
Go fot it!! Tänk bara på att rött på svart ibland "växer" i ögonen, passa på att matcha fram nyanser hos färghandlaren eller kör genom NSC-färgerna i Photoshop eller liknande ( http://www.easyrgb.com/reference.php ) |
Vet inte vart du fick "rött" ifrån, kanske bara ett allmänt tips..tackar jag för!
Tanken är en ganska stark matt svart färg på väggen, sen endast trasparent lackfärg eller svart lackfärg till ängeln och godskitchen-texten.
Det ska bli lite diskret så att säga :)
Ska experimentera lite i photoshop och testa lite olika varianter.
Tack för länken, bra sida! |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by SWE_TRANCE
Vet inte vart du fick "rött" ifrån, kanske bara ett allmänt tips..tackar jag för!
Tanken är en ganska stark matt svart färg på väggen, sen endast trasparent lackfärg eller svart lackfärg till ängeln och godskitchen-texten.
Det ska bli lite diskret så att säga :)
Ska experimentera lite i photoshop och testa lite olika varianter.
Tack för länken, bra sida! |
Haha, oj, jag läste bara lack och tänkte för mig själv i huvudet "rött"... Sorry :) |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Aendy
Jag får en ny spis som är smalare än den nuvarande, därför blir det ett 15 brett hål som jag tänkte göra typ ett bakskåp till. Men eftersom man typ bara kan använda de 30 närmsta cm i ett sådant smalt skåp tänkte jag försöka utnyttja de bakre cm till något vettigt oxå... |
Mina högtflygande planer stoppades av ett gasrör så det fick bli en low-tech variant...
 |
|
|
| Laszlo |
| Gasolspis is the shizzel! |
|
|
| jofawe |
| jag införskaffade en skjutdörrsskena idag, täntke ha den i köket så man slipper dörren.. bara å skjuta in den bakom köksinredningen, zuperzmidigt jue! |
|
|
| mr_fisken |
| jag införskaffade mig ett tre meter långt kopparrör som ska bli gardinstång i morgon.. snart är lyan pimpad o klar :D |
|
|
|
|