|
RoomService Tråden (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| Laszlo |
| ja, pioneerstativen är uppåt väggen för dyra just nu...de där TV-stativen ser alldeles för klumpiga ut, tror de kommer ut från väggen för mycket...hade mer tänkt mig en fräsch trähylla...iofs inte så svårt att snickra ihop en på egen hand heller... |
|
|
| mr_fisken |
| quote: | Originally posted by jofawe
Jag har tänkt ha en randig fondvägg på samma sida som köksinredningen med diskbänken är.
Tänk er väggen jämte inredningen:
Från golv till bänkskiva, mörkgrått
Jag har tänkt ha en glasskiva som stänkskydd istället för kakel/mosaik, och i samma höjd som den, tänkte jag ha då från den mörkgråa en lite ljusare grå, upp till underkant överskåp..
Sen resten av väggen, då även över överskåpen, i en ljus grå färg.
Vad tror ni? :)
Hjälpbild ;)
Iochmed att glaskivan kommer ge en grönaktig lyster på den vita färgen bakom, så tror jag det kommer bli en läcker kontrast..
Alltså, ni anar inte hur jääkla svårt det är att bestämma sig för vilken färg, om man ska ha tapeter och allt sånt .. snoooorsvårt ju! |
Det där tror jag kommer bli nice. En grej jag diggar med glasskivor är när man fäster en färgad tejp på den i skarpa färger. Kan bli hur bra som helst men jag vet inte om det skulle funka i kök om matos och fett skulle luckra upp den kanske. |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by mr_fisken
Det där tror jag kommer bli nice. En grej jag diggar med glasskivor är när man fäster en färgad tejp på den i skarpa färger. Kan bli hur bra som helst men jag vet inte om det skulle funka i kök om matos och fett skulle luckra upp den kanske. |
Man fäster ju tejpen på baksidan av glaset :) |
|
|
| mr_fisken |
| quote: | Originally posted by jofawe
Man fäster ju tejpen på baksidan av glaset :) |
ja så klart:) men det lär väl fara i mellan om det inte går att täta 100%igt |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by mr_fisken
ja så klart:) men det lär väl fara i mellan om det inte går att täta 100%igt |
Glaset ska inte ligga dikt vägg utan man har en list som man sätter in det i ... tydligen :| |
|
|
| Aendy |
| Någon som har ett exempel på vad ni pratar om, har svårt att föreställa mig den ni behandlar... |
|
|
| mr_fisken |
spännande. följer ditt arbete med stort intresse :) |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by jofawe
nu har jag lagt upp en blog om min renovering :) |
Gör du det mesta/allt jobbet själv? Är det svårt? Känns inte som att vem som helst fixar det :)
Ska bli kul att se hur det blir iaf! Och om det inte är för privat, hade det även varit intressant med prisuppgifter, köksrenoveringar kan ju gå på allt från rätt lite, till hur dyrt som helst... |
|
|
| mr_fisken |
Är det en bostadsrätt du har för annars undrar jag om det verkligen är värt att kosta på lägenheten om man inte ska bo där i många år framöver, men det kanske du ska :)
Haft kul med spacklandet/tvättandet? ;) |
|
|
| jofawe |
reveal:
Jag gör det mesta själv, men får hjälp av min kusin (snickare/golvläggare) och min styvfar.
Jag har hjälpt dem båda när de renoverat sina kök så de är skyldiga mig en tjänst :P
Det är inte alltför skitsvårt.
Dock har ju jag stött på lite problem, vilket inte alltid är kul.
Men imorgon tisdag ska vi smälla upp den nya väggen och lite sånt så då ser man lite mer än nu :)
Priser.. jadu .. jag har en budget på 80k som jag förmodligen kommer spräcka. Har köpt själva inredningen av köket på HTH och vitvarorna på Carlssons här i växjö.
HTH var väldigt bra tycker jag, lagom billiga kan man säga. De lämnade ett totalt pris på inredning inkl vitvaror på 60k.
De jag kollat med tidigare (Ballingslöv, Kök&Bad och Myresjökök) låg på 58k UTAN vitvaror .. skadat!
Och sen mr_fisken: Det är en bostadsrätt ;)
Å det blev inte så jättemycket fixandes i helgen då min flickvän var här.. erhm.. ja.. |
|
|
|
|