|
RoomService Tråden (pg. 5)
|
View this Thread in Original format
| mr_fisken |
| blir riktigt bra det där, snyggt golv :) |
|
|
| mr_fisken |
Då har målningen äntligen påbörjats.
Måste säga att det är bra mycket mer jobb än jag väntat mig men det är rätt kul ändå:D
Blev en modiferad bild på shakira

Hoppas jag blir klar i morgon :tongue2 |
|
|
| jofawe |
fisken:
vilka färger ska du ha? Det blir nog skitsnyggt tror jag :)
Idag har jag fått min blandare och avloppet å allt sånt som har med vattnet att göra installerat .. superbra!
Å den är såååååååå snygg.. alltså.. att man har så bra smak, man överträffar ju sig själv gång på gång ;) |
|
|
| mr_fisken |
| quote: | Originally posted by jofawe
fisken:
vilka färger ska du ha? Det blir nog skitsnyggt tror jag :)
|
Använde bara två nyanser, väggen är den ena och målningen är den andra som är brun.
 |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by mr_fisken
Använde bara två nyanser, väggen är den ena och målningen är den andra som är brun.
<> |
Helnice!
Fast.. det ser inte ut som Shakira.. ;) |
|
|
| Laszlo |
Behöver lite tips och inspiration
vi ska måla om och fräscha upp vår underbara studentpub. Finns det någon som har tips på färgkombinationer/sidor med inspiration eller andra tips på inredning och hur vi ska kunna piffa upp stället? Det är en studentpub och den känslan vill vi ha kvar, och eventuellt framhäva ännu mer. Vi är inte ute efter ett bratsliknande stuk på stället, utan något mer avslappnat dit folk kan gå och känna sig som hemma, vare sig de kommer i kavaj eller en smutsig overall (vi är trots allt den enda studentpuben i växjö där overaller uppmuntras, (gratis inträde innan tio om man har overall på sig tex) och så ska det också förbli).
För er som undrar hur stället ser ut finns en massa gallerier här: http://pudas.se/pages.php?view=39&cat=1 |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by Laszlo
Behöver lite tips och inspiration
vi ska måla om och fräscha upp vår underbara studentpub. Finns det någon som har tips på färgkombinationer/sidor med inspiration eller andra tips på inredning och hur vi ska kunna piffa upp stället? Det är en studentpub och den känslan vill vi ha kvar, och eventuellt framhäva ännu mer. Vi är inte ute efter ett bratsliknande stuk på stället, utan något mer avslappnat dit folk kan gå och känna sig som hemma, vare sig de kommer i kavaj eller en smutsig overall (vi är trots allt den enda studentpuben i växjö där overaller uppmuntras, (gratis inträde innan tio om man har overall på sig tex) och så ska det också förbli).
För er som undrar hur stället ser ut finns en massa gallerier här: http://pudas.se/pages.php?view=39&cat=1 |
varför inte göra den som ett vardagsrum med gamla soffor å sånt? (typ som vänner cafét fast lite mer "klubb"
Det tror jag skulle vara rätt ballt =) |
|
|
| Aendy |
Mr_Fisken gav mig lösningen på vad jag skulle göra med min stora kala vägg brevid sängen.
Efter flera veckors arbete med att komma fram till ett beslut hur allt skulle se ut upptäcker jag att min projekt blivit snarlikt Fiskens. Hoppas du inte tar illa upp mannen, du gav mig inspiration! |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Aendy
Efter flera veckors arbete med att komma fram till ett beslut hur allt skulle se ut upptäcker jag att min projekt blivit snarlikt Fiskens. |
[TA-läge]pics or stfu :p[/TA-läge] |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by Aendy
Mr_Fisken gav mig lösningen på vad jag skulle göra med min stora kala vägg brevid sängen.
Efter flera veckors arbete med att komma fram till ett beslut hur allt skulle se ut upptäcker jag att min projekt blivit snarlikt Fiskens. Hoppas du inte tar illa upp mannen, du gav mig inspiration! |
pics or stfu!
å om ni undrar hur det går med min renovering så står det för tillfället still.
har gjort slut på alla pengar.. ehrm.
Men, det kommer in mer snart å då ska det börjas på igen! |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by reveal
[TA-läge]pics or stfu :p[/TA-läge] |
Projektet är bara i planerings- och förberedelsestadiet. Ska sätta igång under sportlovet (med risk för att bli klar lagom till jullovet, kan ha tagit mig vatten över huvudet)
BTW: Fisken, vad använde du för att skissa upp bilden, tavelkrita eller blyerts eller vad? |
|
|
|
|