return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 
RoomService Tråden (pg. 6)
View this Thread in Original format
mr_fisken
quote:
Originally posted by Aendy
Projektet är bara i planerings- och förberedelsestadiet. Ska sätta igång under sportlovet (med risk för att bli klar lagom till jullovet, kan ha tagit mig vatten över huvudet)

BTW: Fisken, vad använde du för att skissa upp bilden, tavelkrita eller blyerts eller vad?


Blyerts funkar jättebra.
Ett tips är att om du har lite av väggfärgen så kan det vara bra att använda till finputsning efteråt.
sen så tar jag verkligen inte illa upp ifall jag gav dig inspiration du får om du mot förmodan skulle vilja kopiera bilden om det är så:D
Pjox
quote:
Originally posted by Laszlo
Behöver lite tips och inspiration

vi ska måla om och fräscha upp vår underbara studentpub. Finns det någon som har tips på färgkombinationer/sidor med inspiration eller andra tips på inredning och hur vi ska kunna piffa upp stället? Det är en studentpub och den känslan vill vi ha kvar, och eventuellt framhäva ännu mer. Vi är inte ute efter ett bratsliknande stuk på stället, utan något mer avslappnat dit folk kan gå och känna sig som hemma, vare sig de kommer i kavaj eller en smutsig overall (vi är trots allt den enda studentpuben i växjö där overaller uppmuntras, (gratis inträde innan tio om man har overall på sig tex) och så ska det också förbli).

För er som undrar hur stället ser ut finns en massa gallerier här: http://pudas.se/pages.php?view=39&cat=1


Vill ni fortsätta att ha skrikiga färger eller vill ni ha färger som går bättre ihopp?
Det första jag tänkte på (när jag kollade bilderna) var att det kanske skulle bli snyggare om ni hade färger som passar bättre ihopp med varandra än t.ex svart och orange på samma vägg. Visst dom är rätt snygga ihopp men det blir en sån jävla kontrast. Men det kanske är det ni vill ha? Det bästa är väl om ni kommer fram till vad ni vill ha fär sorts frger och sen kollar i en färgaffär efter prover.
Laszlo
quote:
Originally posted by Pjox
Vill ni fortsätta att ha skrikiga färger eller vill ni ha färger som går bättre ihopp?
Det första jag tänkte på (när jag kollade bilderna) var att det kanske skulle bli snyggare om ni hade färger som passar bättre ihopp med varandra än t.ex svart och orange på samma vägg. Visst dom är rätt snygga ihopp men det blir en sån jävla kontrast. Men det kanske är det ni vill ha? Det bästa är väl om ni kommer fram till vad ni vill ha fär sorts frger och sen kollar i en färgaffär efter prover.


Jag vill personligen inte ha skrikiga färger, och det tror jag hela styrelsen är ganska överrens om. Just nu ser det förjävligt ut. Vi var inne på ett gäng färgaffärer och hämtade lite prover häromveckan - tyvärr har den styrelsemedlemmen som har starkast vilja och är envisast av oss alla den som har absolut sämst sinne för estetik, färg och form. :) Personligen blev jag riktigt förjust i kaffebrunt. Det skulle jag vilha ha på väggarna, förutom i barerna, där jag vill ha någno ljusare färg så att barerna lyfts fram lite. FRågan är om det inte blir för mörkt i puben då. På dansgolvet skulle jag vilja ha någon väldigt mörk lila, och där skulle jag även kunna tänka mig att det vore häftigt att gå lös med en pensel och bara stänka ner den lila väggen med vit färg. Det tror jag hade varit coolt. Vad gäller resten av väggarna skulle jag gärna vilja ha lite mönster, linjer eller dyl, i en eller två färger som passar ihop med kaffebrunt, eller vilken färg vi nu bestular om att måla i...

Vi har bläddrat igenom ett oräkneligt antal inredningstidningar, men så gott som allt är heminredning, och det mesta i väldigt modern tappning. Vi vill gärna bevara den där lite "sunkiga" pubkänslan, men ändå ha en fräsch och ren touch på det hela.
Pjox
quote:
Originally posted by Laszlo
Jag vill personligen inte ha skrikiga färger, och det tror jag hela styrelsen är ganska överrens om. Just nu ser det förjävligt ut. Vi var inne på ett gäng färgaffärer och hämtade lite prover häromveckan - tyvärr har den styrelsemedlemmen som har starkast vilja och är envisast av oss alla den som har absolut sämst sinne för estetik, färg och form. :) Personligen blev jag riktigt förjust i kaffebrunt. Det skulle jag vilha ha på väggarna, förutom i barerna, där jag vill ha någno ljusare färg så att barerna lyfts fram lite. FRågan är om det inte blir för mörkt i puben då. På dansgolvet skulle jag vilja ha någon väldigt mörk lila, och där skulle jag även kunna tänka mig att det vore häftigt att gå lös med en pensel och bara stänka ner den lila väggen med vit färg. Det tror jag hade varit coolt. Vad gäller resten av väggarna skulle jag gärna vilja ha lite mönster, linjer eller dyl, i en eller två färger som passar ihop med kaffebrunt, eller vilken färg vi nu bestular om att måla i...

Vi har bläddrat igenom ett oräkneligt antal inredningstidningar, men så gott som allt är heminredning, och det mesta i väldigt modern tappning. Vi vill gärna bevara den där lite "sunkiga" pubkänslan, men ändå ha en fräsch och ren touch på det hela.


Jag är välldigt förtjust i becha (hur det nu stavas) och bruna toner på väggar. Det är snyggt, går att kombinera med olika toner, lagom diskret men ändå lite färg. Jag tycker även att det är ricktigt snyggt med typ en randig fondvägg. Typ ljus bas och mörkbruna och vinröda ränder eller linkande.
Det kanske skulle funka att ha det mörkare i baren och ljusare i rästen av lokalen?
Jag tycker det låter som om det skulle bli snyggt med typ becht, brunt och och sen lila på dansgolvet.
Det låter väldigt häftigt att ha mörklila och bara skvätta runt med typ vitt. Usch va jag skulle villja måla om något. Det är så kul med inredning och färger :D
Tyvärr är mitt rum lite för litet och lite för bra för att göras om :p
mr_fisken
quote:
Originally posted by Pjox
Jag är välldigt förtjust i becha (hur det nu stavas) och bruna toner på väggar. Det är snyggt, går att kombinera med olika toner, lagom diskret men ändå lite färg. Jag tycker även att det är ricktigt snyggt med typ en randig fondvägg. Typ ljus bas och mörkbruna och vinröda ränder eller linkande.
Det kanske skulle funka att ha det mörkare i baren och ljusare i rästen av lokalen?
Jag tycker det låter som om det skulle bli snyggt med typ becht, brunt och och sen lila på dansgolvet.
Det låter väldigt häftigt att ha mörklila och bara skvätta runt med typ vitt. Usch va jag skulle villja måla om något. Det är så kul med inredning och färger :D
Tyvärr är mitt rum lite för litet och lite för bra för att göras om :p


Menar du beige?
Annars kan du ju ta nån caffe-latte nyans dom är rätt fina och även moderna tror jag:rolleyes:
Aendy
Projektet en bit på vägen:

jofawe
ser bra ut Aendy .. men.. vad är det för nått? :)
Aendy
quote:
Originally posted by jofawe
vad är det för nått? :)


It´s for me to know and you to find out...
Pjox
quote:
Originally posted by mr_fisken
Menar du beige?
Annars kan du ju ta nån caffe-latte nyans dom är rätt fina och även moderna tror jag:rolleyes:


anledningen till att jag skrev (eller försökte :p) beige är just för att kaffe latte kanske inte är just nyansen dom skulle ha, äggskal kanske skulle hunda bättre. Eller sand :rolleyes:
Jag älskar namnen på alla dessa färger :p

om det fortfarande är innne vet jag inte ricktigt men det har ju varit välldigt inne i alla fall :)
Laszlo
quote:
Originally posted by jofawe
ser bra ut Aendy .. men.. vad är det för nått? :)


Trodde första att det var Newcastle-spelare, men sedan kom jag på att Aendy ju är innebandytränare eller något. Tittade närmare på bilden och kan tycka mig skymta en klubba någonstans, så jag sätter en knippe bananer på att det är ett par innebandyspelare som är avbildade :)

Christian Ö.
Nu på sportlovet ska jag försöka få i ordning på mitt rum med lite nya bord till datorn och dj grejjerna, ska nog måla om rummet också och allmänt fräscha upp det. Postar bilder sen när jag är klar
mr_fisken
hehe man ser ju lite blyerts högst upp också, undrar vad det kan vara för jag ser då ingen innebandyklubba:rolleyes:

I veckan blir det förhoppningvis införskaffa dj-bordet eller skåpet som det snarar här. Hoppas det blir bekvämt att spela på bara:rolleyes:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 
Privacy Statement