|
RoomService Tråden (pg. 9)
|
View this Thread in Original format
| mr_fisken |
| quote: | Originally posted by jofawe
jag håller på med min hall nu :)
Den kommer bli grym, hoppas jag.. :nervous:
Den är rätt stor för att vara så liten, emn jag ska ha vita väggar, en orange rand runt allt och svart högblank färg på gardroberna.. kan nog bli bra ;)
Sen trägolv, såklart! |
tips: Måla garderoberna med en mohairroller så slipper du apelsinskalsytan och får istället en mer blank yta liknande min kökslucka  |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by mr_fisken
tips: Måla garderoberna med en mohairroller så slipper du apelsinskalsytan och får istället en mer blank yta liknande min kökslucka |
Nja, jag vill ändå ha nya dörrar, mina gamla ser för djävliga ut.
Jag gillar den nya modellen av gångjärn som jag har i köket nu, de stänger sig självt typ. |
|
|
| mr_fisken |
| quote: | Originally posted by jofawe
Nja, jag vill ändå ha nya dörrar, mina gamla ser för djävliga ut.
Jag gillar den nya modellen av gångjärn som jag har i köket nu, de stänger sig självt typ. |
aha. trode du skulle måla dom själv |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by mr_fisken
aha. trode du skulle måla dom själv |
jag var inne på tanken faktist, men pga det är 60-tals dörrar så köper jag nog hellre nya .. erhm. |
|
|
| Aendy |
| I något avsnitt av Äntligen hemma (det var iaf Martin Timell som var programledare) så visades ett modern kök upp. Bland specialgrejerna i köket så fanns det bland annat en "hylla" som hissades upp ut köksbänken. Någon som vet vad det är för något (tillverkare eller dyl.) eller kan tipsa vilket avsnitt det kan ha varit eller var man kan hitta dylikt på nätet? |
|
|
| jofawe |
| Ja, jag har installerat en sån hos min kusin i hans mastodont kök. Dessvärre hade han tillverkat den själv. Men googla så hittar du nog. |
|
|
| jofawe |
| Ja, jag har installerat en sån hos min kusin i hans mastodont kök. Dessvärre hade han tillverkat den själv. Men googla så hittar du nog. |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by jofawe
Ja, jag har installerat en sån hos min kusin i hans mastodont kök. Dessvärre hade han tillverkat den själv. Men googla så hittar du nog. |
Min tanke är att tillverka det själv. Vad använde han som "hiss", hydrauliska armar (som man trycker ner manuellt) har jag tänkt mig men då blir problemet hur man gör en låsfunktion så att skiten stannar nere.
BTW; hittade köket: http://www.hagakoket.com/modernteknik.htm |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by Aendy
Min tanke är att tillverka det själv. Vad använde han som "hiss", hydrauliska armar (som man trycker ner manuellt) har jag tänkt mig men då blir problemet hur man gör en låsfunktion så att skiten stannar nere.
BTW; hittade köket: http://www.hagakoket.com/modernteknik.htm |
Han använde sig av en hydralfjäder av samma typ som är i självstängande/dämpade lådor i nyare kök.. fast grövre :) |
|
|
| mr_fisken |
| vad exakt ska du ha i den där "hissen"? |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by mr_fisken
vad exakt ska du ha i den där "hissen"? |
Typ kokböcker eller nåt...
Jag får en ny spis som är smalare än den nuvarande, därför blir det ett 15 brett hål som jag tänkte göra typ ett bakskåp till. Men eftersom man typ bara kan använda de 30 närmsta cm i ett sådant smalt skåp tänkte jag försöka utnyttja de bakre cm till något vettigt oxå... |
|
|
| mr_fisken |
| quote: | Originally posted by Aendy
Typ kokböcker eller nåt...
Jag får en ny spis som är smalare än den nuvarande, därför blir det ett 15 brett hål som jag tänkte göra typ ett bakskåp till. Men eftersom man typ bara kan använda de 30 närmsta cm i ett sådant smalt skåp tänkte jag försöka utnyttja de bakre cm till något vettigt oxå... |
Ok nice, säg till när du börjat bygga o så.. släng upp bilder
Jag började inreda min lilla lya på ~15kv2 i förrgår, får slänga upp bilder när det är klart :) |
|
|
|
|