|
RoomService Tråden (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| jofawe |
jävlar vilken ide jag fick idag..
och jag ska förverkliga den! =)
Men jag säger inte vad det är förrens det är klart hihi..
eller åtminstånde tills jag gipsat igen ;) |
|
|
| ArcticBeach |
| quote: | Originally posted by jofawe
jävlar vilken ide jag fick idag..
och jag ska förverkliga den! =)
Men jag säger inte vad det är förrens det är klart hihi..
eller åtminstånde tills jag gipsat igen ;) |
ska du bygga in högtalare eller ;) |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by ArcticBeach
ska du bygga in högtalare eller ;) |
Fan.. det tänkte jag inte ens på :| |
|
|
| jofawe |
| jag måste bara säga att det är FÖRBANNAT tråkigt att bredspackla och slipa väggar! |
|
|
| Jeremy H |
| quote: | Originally posted by jofawe
Fan.. det tänkte jag inte ens på :| |
Bah! Grymt med inbyggda högtalare ju! :)
En polare har byggde nyligen in högtalare i taket i sitt badrum när det renoverades.. hur grymt som helst när man sitter i hans bubbelpool :p
Men du skulle väl renovera andra rum också så småningom? :) |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by Jeremy H
Bah! Grymt med inbyggda högtalare ju! :)
En polare har byggde nyligen in högtalare i taket i sitt badrum när det renoverades.. hur grymt som helst när man sitter i hans bubbelpool :p
Men du skulle väl renovera andra rum också så småningom? :) |
Jag har bara ett till å renovera, om man räknar bort hallen som jag tar i samband med köket :)
Men jag ska sätta in högtalare i köket, ska borra mig ett litet hål för en scartkabel och två högtalarkablar mellan rummet och köket.
Vi ska nog se till att det blir musik i köket med ;) |
|
|
| mr_fisken |
Tur att den här tråden finns då jag har idétorka.
Jag ska göra en väggmålning men har två problem.
1. Overhead-projektorn är svår att hitta/hyra för en billig peng men jobbar på det (någon i stockholmstrakten som har en över?:D)
2. Motiv. Jag vill gärna ha något som har och göra med musik, vad spelar ingen roll så länge jag gillar det men jag har verkligen ingen aning om vad jag ska måla för något. Bilden blir ju så mycket annorlunda då det bara är en nyans och inte detaljerat men kanske någon har nått tips? :rolleyes:
Annars så får jag väl spåna vidare och förhoppningsvis så har jag kommit på något om någonvecka. |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by mr_fisken
Tur att den här tråden finns då jag har idétorka.
Jag ska göra en väggmålning men har två problem.
1. Overhead-projektorn är svår att hitta/hyra för en billig peng men jobbar på det (någon i stockholmstrakten som har en över?:D)
2. Motiv. Jag vill gärna ha något som har och göra med musik, vad spelar ingen roll så länge jag gillar det men jag har verkligen ingen aning om vad jag ska måla för något. Bilden blir ju så mycket annorlunda då det bara är en nyans och inte detaljerat men kanske någon har nått tips? :rolleyes:
Annars så får jag väl spåna vidare och förhoppningsvis så har jag kommit på något om någonvecka. |
Får du bara tag på en oh-proj så går det ju bra =)
Varför inte en bild på ett turntable? Fast bara suddiga konturerr.. tror nån här kan fixa till bilden bra ...
(såg att laszlo hade en sån bild jag menar på sin vägg ovanför skivspelarna ;)) |
|
|
| Pjox |
| quote: | Originally posted by mr_fisken
Tur att den här tråden finns då jag har idétorka.
Jag ska göra en väggmålning men har två problem.
1. Overhead-projektorn är svår att hitta/hyra för en billig peng men jobbar på det (någon i stockholmstrakten som har en över?:D)
2. Motiv. Jag vill gärna ha något som har och göra med musik, vad spelar ingen roll så länge jag gillar det men jag har verkligen ingen aning om vad jag ska måla för något. Bilden blir ju så mycket annorlunda då det bara är en nyans och inte detaljerat men kanske någon har nått tips? :rolleyes:
Annars så får jag väl spåna vidare och förhoppningsvis så har jag kommit på något om någonvecka. |
I skolan har vi olika kända artisters huvud. Typ elvis och lite sånna.
Så ett tips är att hitta lite folk du gillar och sätta dom på väggen.
Eller så kan du måla massa fiina noter :D
Någon gång ska jag ha t-banenätet på min vägg. :p |
|
|
| mr_fisken |
| quote: | Originally posted by jofawe
Får du bara tag på en oh-proj så går det ju bra =)
Varför inte en bild på ett turntable? Fast bara suddiga konturerr.. tror nån här kan fixa till bilden bra ...
(såg att laszlo hade en sån bild jag menar på sin vägg ovanför skivspelarna ;)) |
Mm dom är svåra att få tag på. Alla skolor har ju sådanna, måste finns nån över som står i en skrubb nånstans.
Såg laszlos bild/er den är nice.
| quote: | Originally posted by Pjox
I skolan har vi olika kända artisters huvud. Typ elvis och lite sånna.
Så ett tips är att hitta lite folk du gillar och sätta dom på väggen.
Eller så kan du måla massa fiina noter :D
Någon gång ska jag ha t-banenätet på min vägg. :p |
Jag funderar på att ha en person jag gillar men problemet är att jag vet inte hur det kommer se ut. Därför behöver jag oh-projektorn så jag kan se på ett ungefär hur det kommer se ut. |
|
|
| lacksesepsotygh |
nån som har tips på hur man förfinar mitt lilla rum på ynka 8 kvadratmeter? :O |
|
|
|
|