|
Lokale verkiezingen (pg. 10)
|
View this Thread in Original format
| Xilver |
| quote: | Originally posted by Tiger777
Ik weet niet hoe het juist zit, maar als ik de cijfertjes zo bekijk heeft de SPA geen enkele stem van het VB afgepakt in antwerpen-centrum... Of zie ik dat verkeerd? |
Het VB is in Antwerpen een halve procent gestegen. De stemmen zijn allemaal van Groen en VLD afgesnoept, en uiteraard een klein deel door het migrantenstemrecht. |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Tiger777
Ik weet niet hoe het juist zit, maar als ik de cijfertjes zo bekijk heeft de SPA geen enkele stem van het VB afgepakt in antwerpen-centrum... Of zie ik dat verkeerd?
Kan het verlies in borgerhout/enorme winst in schtoten en dergelijke niet gewoon verklaard worden door de stadsvlucht? |
Het VB is alleen maar gestegen deze verkiezingen... Ze zijn de grootste partij in 6 gemeentes en in Antwerpen halen ze maar weer eens een pak stemmen erbij. Daarbij komt nog dat ze in tientallen landelijke gemeentes zijn doorgebroken.
Hilarisch dat de krantenkoppen "Zwarte zondag gestopt" luiden. Nog nooit is de berichtgeving zo fout geweest als in deze verkiezingen.
Wel chapeau voor Somers in Mechelen. Ik moet 'm niet echt; maar dat is de enigste gemeente waar men erin gelukt is het VB significant terug te dringen :) |
|
|
| eieregooie |
Hier noemden ze het "VB wint maar verliest toch"
En ik denk dat moreel gezien VB inderdaad niet de winnaar is. |
|
|
| DJ Sid |
| quote: | Originally posted by eieregooie
Hier noemden ze het "VB wint maar verliest toch"
En ik denk dat moreel gezien VB inderdaad niet de winnaar is. |
VB is nog nooit de winnaar geweest, want ze hebben nog nooit ergens in het bestuur gezeten. |
|
|
| Dark Apostle |
| 1 ding is zeker, vld verliest hier in Antwerpen. Denk dat de mensen het beu zijn dat die hun politieke oriëntering draait met de wind. |
|
|
| Devilex |
| quote: | Originally posted by DJ Sid
VB is nog nooit de winnaar geweest, want ze hebben nog nooit ergens in het bestuur gezeten. |
Omdat ze nooit de kans krijgen door het cordon sanitaire |
|
|
| Shadowkid |
| quote: | Originally posted by Xilver
Het VB is in Antwerpen een halve procent gestegen. De stemmen zijn allemaal van Groen en VLD afgesnoept, en uiteraard een klein deel door het migrantenstemrecht. |
En ook wel een deeltje door "nieuwe belgen" denk ik, tenzij ge dat onder migrantenstemrecht beschouwt. Maar ik denk toch dat het aantal nieuwe belgen redelijk wat gestegen is de laatste jaren.
Anyway, Janssens zijn strategie om zich boven de partijen te plaatsen heeft gewerkt. Samen met het feit dat hij ook gewoon de helft van VB-programma heeft uitgevoerd.
Deze middag was er op één een debat over de verkiezingen, en daarin zei er ene dat de mensen gewoon een goede burgemeester beloond hebben en slecht bestuur afgestraft. En ik denk ook dat het over het algemeen zo gegaan is, en vrij logisch gezien het over plaatselijke bestuur gaat. |
|
|
| Bertn |
1045 migranten hebben zich ingeschreven om te gaan stemmen in gans belgië. die zullen dus echt wel het verschil in antwerpen gemaakt hebben:rolleyes:
ik zie de situatie in antwerpen als een overwinning voor de SPa. Tenslotte zijn ze terug groter dan het VB. Ik hoorde van verschillende antwerpenaren dat ze dan ook effectief tevreden waren over het beleid van Janssens.
Zoals Yves Desmet zegt: het VB is zo te zien enkel te stoppen met GOED beleid:) |
|
|
| RadiantB |
De interviews met Groen en VLD over Antwerpen waren hilarisch. :haha:
5 keer per minuut Janssens feliciteren en beweren dat het goed is dat hun kiezers overgelopen zijn naar de SPA.
De journalisten repliceerden uiteraard telkens gevat en vroegen hen of ze blij waren met de vernedering, waarna ze weer begonnen te feliciteren en rond de pot te draaien. :haha:
Toegeven staat echt wel niet in hun woordenboek.
En dan dat debat met alle voorzitters, precies een bende kleine kinders die ambras hebben: "gij moogt lekker nie meedoen nananana", "jamaar gij suckt toch" ...
| quote: | Originally posted by Bertn
1045 migranten hebben zich ingeschreven om te gaan stemmen in gans belgië. |
ja duh, er zijn er 50000 genaturaliseerd in de laatste 6 jaren (ik zeg maar een getal, tkunnen er ook meer of minder zijn) |
|
|
| Nyah |
| quote: | Originally posted by Bertn
het VB is zo te zien enkel te stoppen met GOED beleid:) |
wow, I agree with you; how is that possible :tongue2 |
|
|
| DJ Sid |
| quote: | Originally posted by Devilex
Omdat ze nooit de kans krijgen door het cordon sanitaire |
En dan? What's the point om zoveel stemmen te halen, in de wetenschap dat je als partij toch nooit aan de macht komt?
Je kan nog lang blijven klagen en wachten, maar om 50% van de stemmen te halen, moeten er toch al wonderen gebeuren. |
|
|
| Tiger777 |
| quote: | Originally posted by Johan vandelanotte
VB is nog nooit de winnaar geweest, want ze hebben nog nooit ergens in het bestuur gezeten. |
:p
Nonsens. |
|
|
|
|