|
Lokale verkiezingen (pg. 6)
|
View this Thread in Original format
| Tiger777 |
Kabouter Plop voert actie vanuit een circus
za 16/09/06 - In Affligem organiseerde het kartel CD&V/N-VA/Plus gisteren voor de eerste keer haar "Circus Affligem". In deelgemeente Essene stelde zij haar campagne voor, waarin satire en humor centraal staan. Walter De Donder, alias Kabouter Plop, is een van de kandidaten.
CD&V/N-VA/Plus wil komaf maken met de heerschappij van de VLD, die al dertig jaar aan het roer staat in Affligem. Het kartel voert geen lastercampagne, maar wil via satire en humor de kiezer verleiden.
Daarom stelt zij in de drie deelgemeenten van Affligem haar programma voor in een circus.
Op de tweede plaats van de kartellijst staat een man die alvast geen last heeft van plankenkoorts: Walter De Donder, beter bekend als de burgemeester uit Samson & Gert of als Kabouter Plop.
"Wij willen op een grappige manier de politiek benaderen en zo zwaarder wegen op de politiek in Affligem", zegt Walter De Donder.
Ik gon voor DEN burgemeester stemmen zie! |
|
|
| FCB_Fanatic |
| kgeloof der eigenlijk nie veel van dat die 8 man die zeggen voor't VB te stemmen, dat morgen ook echt gaat doen. Da's om hier een riot in die thread te starten :p |
|
|
| Tiger777 |
| quote: | Originally posted by Nabistai
Inderdaad, er staan zo'n kleppers op de lijst dat de LVB het gewoon vlekkeloos gaat halen :) |
:stongue: |
|
|
| RadiantB |
| quote: | Originally posted by FCB_Fanatic
kgeloof der eigenlijk nie veel van dat die 8 man die zeggen voor't VB te stemmen, dat morgen ook echt gaat doen. Da's om hier een riot in die thread te starten :p |
9, en ik ben het effectief van plan: niet dat gemeenteraadsverkiezingen er iets toe doen (allemaal vriendjespolitiek), maar t'is de gedachte die telt.
Bijna iedereen stemt toch op een kennis, familie van een kennis of een kennis van familie :rolleyes: |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by RadiantB
Bijna iedereen stemt toch op een kennis, familie van een kennis of een kennis van familie :rolleyes: |
dat vind ik dus ook enorm belachelijk, zou ik persoonlijk nooit van zn leven doen als die persoon niet bij da partij zou aangesloten zijn die mijn voorkeur heeft. Maakt niet eens uit wie die persoon is(broer, zus, ma of pa, goede vriend of kennis ...) |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by Vishnu
Als ik al de folderkes erop na lees, komen alle vage beloftes telkens terug: investeren in de jeugd, in de sport, in de seniorenwerking, kortom: in alles. |
Dat is mij ook opgevallen.
Met als toppunt die nieuwkomer bij Groen in Leuven toen hij in het programma Woord Tegen Woord met zijn mond vol tanden stond toen ze hem vroegen wat zijn concrete plannen waren :rolleyes: |
|
|
| Nyah |
Pff speciaal vroeg uit bed en dalek van Antwerpen naar Maasmechelen om te gaan stemmen...
^^^
Ik ga me ni mengen in heel deze opgewonden politieke discussies; want daar komt alleen maar cafépraat van.
Ik wil gewoon 2 voorvallen toevoegen waar ik toch eens hartelijk om heb moeten lachen de voorbije week.
Ik zit door de week in Antwerpen en int weekend (om de 2 weken gemiddeld) ga ik naar Maasmechelen. Ik vind het dan wel leuk om door mijn post te gaan (alst ni te veel rekeningen zijn tenminste :p). Voorbije weekend had ik héél erg veel post. Allemaal politieke reclame; waarbij ze echt de moeite genomen hebben om je persoonlijk te benaderen. Er zat zelfs een brief bij van een vroegere juffrouw van mij van opt lagere waarbij ze geprobeerd heeft om opt gevoel te spelen: blabla.. je zat zoveel jaren geleden bij mij in de klas... blabla... je stemt toch zeker voor iemand die je kent :clown: ... Dit in het achterhoofd houdend, vraag ik me af waarom dat mens me dan nooit eens gegroet heeft als ik haar toevallig op straat of in de winkel tegen kwam. Ik ben er zeker van dat ze buiten aan die stemlokalen gaat staan om handjes uit te delen enz. Wat n schijnheiligheid...
Een ander voorval gaat over het postwerk dat Tom en ik hier in Antwerpen in de bus krijgen gegooid. Zoals iedereen waarschijnlijk - hopen politieke reclame. Alleen: alle drukwerk van VB kwam er gescheurd en verfrommeld binnen :p. Hoe ironisch is het niet. Mensen die tegen VB zijn pleiten voor vrijheid van meningsuiting enzo, maar dan vinden sommige mensen het precies toch nodig om de aangeboden informatie te beperken en invloed/druk op je uit te oefenen en een oordeel te vellen over welke politieke partij nu wel goed of slecht is. Maar dat heeft niets met vrijheid te maken, zeker? |
|
|
| Push2005 |
Ik gaan es bollekes gaan kleuren, hup oranje :p |
|
|
| Bertn |
| quote: | Originally posted by Push2005
Ik gaan es bollekes gaan kleuren, hup oranje :p |
pff, ik heb gn goesting om naar dat lokaal te gaan:p |
|
|
| TOR |
| Ik ben welgeteld een kwartier weggeweest, weinig volk :D |
|
|
| FCB_Fanatic |
| kzal ook maar es bijna vertrekken, kschat da ik ook maar een kwartierke weg ben. Druk is het hier meestal nie en kmoet maar twee bollekes kleuren, veel werk is da nie :toothless |
|
|
| Config |
Net terug :) al bij al geen 10 minuten weggeweest :) , aan et andere bureau wast wel schuiven geblazen :D maar ik kon direct gaan stemmen :)
Plezante vaststelling (voor mij toch): het VB komt niet eens op in Beernem :D
Voor provincie gewoon een partijstem gegeven, daar ken ik toch niemand van in feite. |
|
|
|
|