return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 
Lokale verkiezingen (pg. 5)
View this Thread in Original format
eieregooie
quote:
Originally posted by Push2005
De vrijemarkteconomie is europees vastgelegd, ook de economische ruimtes enzo... Daar staan communisten niet voor. Ik haal nu maar aan wat me te binnen schiet, er bestaan ongetwijfeld wel documenten over :)

Dat is inderdaad een goed punt, maar nog steeds is het niet strafbaar om tegen een vrijemarkt economie te zijn... Of je dat moet willen is een tweede natuurlijk, maar daar zijn uiteindelijk verkiezingen voor.


quote:
Originally posted by Push2005
En met "ze" verwees ik dus naar communistische idealisten, ja :)
Je hebt wel volledig gelijk dat het een ruimer te interpreteren begrip is dan racisme. Maar persoonlijk vind ik dat je vandaag de dag zo rap voor racist wordt beticht, dat vind ik een beetje jammer...

Sja, ik zeg ook niet dat iedereen die VB stemt een racist is, maar waar we het over eens waren, de top van VB is dat wel. Wat ik niet begrijp is dat mensen dat niet (of niet willen) inzien, en erop stemmen. Je kunt je dan wel op vrijheid van meningsuiting beroepen (als in vol=vol is een mening), maar dat gaat niet echt op wanneer iemand die dat roept tot doel heeft de vrijheden van bepaalde bevolkingsgroepen in te perken ten opzichte van andere bevolkingsgroepen.
Config
hier in Beernem eigenlijk nog zo goed als nix gezien van het Vlaams Belang.. Groen! afficheert nu ook niet zoveel.. dat heeft volgens mij toch nog altijd dikke invloed op de stemming ..
anyway, volgens mij haalt de CD&V het dit jaar terug en daar heb ik totaal geen probleem mee, ik ben content met de toestand gelijk ie nu is.. de BRON (Blauw en Rood) zal het wellicht niet halen volgens mij, de vorige keer kwamen ze ook samen op maar toen was er tegen CD&V niets te beginnen..
Nabistai
quote:
Originally posted by Shadowkid
Lol, hier in Ternat is VB dan weer tegen het algemeen invoeren van zone 30's en verkeersdrempels, volgens hun folderke.

Anyway, hier maakt het toch weinig uit waarop ge stemt met alle afspraakjes enzo. Bovendien haalt de lijst van de burgemeester het hier toch normaal gezien.


Inderdaad, er staan zo'n kleppers op de lijst dat de LVB het gewoon vlekkeloos gaat halen :)
Real
quote:
Originally posted by Config
Groen! afficheert nu ook niet zoveel..

Jamaar anders moeten ze bomen dood doen!!!!
Push2005
quote:
Originally posted by Config
hier in Beernem eigenlijk nog zo goed als nix gezien van het Vlaams Belang.. Groen! afficheert nu ook niet zoveel.. dat heeft volgens mij toch nog altijd dikke invloed op de stemming ..
anyway, volgens mij haalt de CD&V het dit jaar terug en daar heb ik totaal geen probleem mee, ik ben content met de toestand gelijk ie nu is.. de BRON (Blauw en Rood) zal het wellicht niet halen volgens mij, de vorige keer kwamen ze ook samen op maar toen was er tegen CD&V niets te beginnen..


District Beernem:


Uitslag verkiezingen 2000

CVP
49,6 %
13 zetels

Bron
34,1%
8 zetels

Agalev
10,3%
2 zetels

Vlaams Blok
6,1%
0 zetels


Grappig om te zien hoe sterk CD&V in Westvlaanderen is; nuja ik heb er geen problemen mee... Ook in Brugge doen ze dat goed :)

Ondertussen hebben CD&V / NVA al eenveel stemmen als VB op het forum :toothless
eieregooie
quote:
Originally posted by Nabistai
Het valt mij op dat bij politieke discussies steeds maar weer wordt gefocussed op 1 ding: het VB afbreken. Positieve dingen of programmapunten van andere partijen komen quasi nooit aan bod.:o

Sja, VB hanteert gewoon een enorm hot issue als voornaamste verkiezingswapen. Blijkbaar vinden veel mensen het een van de belangrijkste verkiezingspunten. Dat resulteert vanzelfsprekend in felle voor en tegenstanders. Aangezien VB de enige "belangrijke (qua grootte)" partij is die op dat punt een dergelijk standpunt inneemt, is het onvermijdelijk dat er een voor VB - tegen VB cultuur ontstaat.
FCB_Fanatic
Hier in Bocholt komt Vlaams Belang nu ook voor de eerste keer op, maar kheb der eigenlijk niet zo heel veel van gemerkt. Deze week wel een folderke in de bus gehad van het VB en kheb het vlug ff doorgenomen. Stonden een aantal nationale programmapunten op had ik de indruk, maar verder niet veel gezien over wat ze eigenlijk in Bocholt van zins zijn.

Ik stem er in ieder geval niet op, ik stem op de Nieuwe Unie, eigenlijk een lijst van de VLD maar ze komen dus niet onder die naam op. Normaal zouden ze zoals de vorige keer weer een meerderheid moeten halen, maar vorige keer zijn toch CD&V en SP.a samen gegaan. Kben benieuwd of de NU het deze keer wel haalt, naar't schijnt zou het deze keer moeten lukken
Config
quote:
Originally posted by Push2005
District Beernem:


Uitslag verkiezingen 2000

CVP
49,6 %
13 zetels

Bron
34,1%
8 zetels

Agalev
10,3%
2 zetels

Vlaams Blok
6,1%
0 zetels


Grappig om te zien hoe sterk CD&V in Westvlaanderen is; nuja ik heb er geen problemen mee... Ook in Brugge doen ze dat goed :)

Ondertussen hebben CD&V / NVA al eenveel stemmen als VB op het forum :toothless


merci om da nog es te onderstrepen ;) cijfers zeggen altijd meer :)
Vishnu
quote:
Originally posted by Real
Politiek interesseert me niks.

Mij ook ni.. Als ik al de folderkes erop na lees, komen alle vage beloftes telkens terug: investeren in de jeugd, in de sport, in de seniorenwerking, kortom: in alles. Gemeentepolitiek gaat nauwelijks over politieke waarden, maar over het aantal mensen dat de mensen op de lijst kennen.
Ik ga stemmen op de lijsttreker van de CD&V omdat die vroeger nog Sinterklaas heeft gespeeld bij ons thuis. :p
Bertn
hehe.

ik ken iemand die gaat stemmen op de kerel met de belachelijkste naam:o

Devilex
quote:
Originally posted by Bertn
hehe.

ik ken iemand die gaat stemmen op de kerel met de belachelijkste naam:o


En da is?
Bertn
dat ging hij in het kieshokje wel uitzoeken:toothless
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 
Privacy Statement