|
BeTa party v5
|
View this Thread in Original format
| Push2005 |
Na 4 gezellige edities van de BeTaparty achter de rug te hebben zou de traditie normaalgezien toch wel verdergezet mogen worden. Dit is echter niet altijd even evident, gezien we min of meer zonder startkapitaal moeten werken.
Omdat verschillende mensen eens willen feesten buiten De Rector in Gent proberen we nu een alternatief te zoeken. Musicafé is al verschillende malen gevallen; maar dat heeft wel een prijs en dan is gratis inkom of een headliner bijna onmogelijk geworden, tenzij we zwaar gesponsord worden (Dus als iemand een suikernonkel of een bankdirecteur kent laat maar weten :p)
We hadden eigenlijk 2 scenario's in gedachten om dit op te lossen; vandaar deze poll:
De eerste optie grijpt terug naar BeTaparty v1: Een gezellige BBQ houden in het begin van de zomer met deze groep en een kleinschalig doch gezellig feestje erbij verzorgd door forumdj's. Uiteraard is het ook mogelijk enkel naar het feestje te komen. Dit alles tegen een aanvaardbare prijs; dat ons toch een beetje marge geeft om een paar maand later weer een heuse "clubnight" te organiseren in Musicafé met een headliner. De winst die wordt gemaakt komt in een pot om de volgende editie(s) te sponsoren.
Als dit bvb in openlucht zou kunnen dan hoeven we enkel maar een veld te vinden en een tent of scouts-lokaaltje te huren.
De 2de optie, die meer risico inhoudt, is vaneerste keer Musicafé (of een andere zaal... VOORSTELLEN ZIJN STEEDS NOG WELKOM ;)) te nemen, maar dan wel met inkomprijs. Musicafé afhuren kost tegen de 300 euro; en dan moet je nog een pak geld betalen aan verplichte buitensmijter, sabam, cd-spelers etc etc.
De 3de optie is natuurlijk bij het oude blijven: De rector hebben we voor 1 euro maar dan kunnen we met de oude kwalen blijven zitten en wordt er niet vernieuwd. Dit is de noodoplossing zeg maar.
In welke mate zijn jullie te vinden voor deze opties; en is er nog genoeg enthousiasme om hier mee door te gaan ;). |
|
|
| Jasperovitsj |
| Optie 1, ook al om praktische en organisatorische redenen :) |
|
|
| TOR |
Ik had geen idee dat het budget zo beperkt was. :conf:
De laatste editie is er toch redelijk wat gedronken?
Eerlijk gezegd zou ik het jammer vinden om een stap terug te moeten zetten en opnieuw met de barbecueformule te moeten beginnen, maar als er niets anders op zit.. Dan zou ik het feest wel niet BeTA Party v5 noemen maar gewoon 'zomerbijeenkomst' of iets dergelijks. Er is nu eenmaal een trend gezet en een barbecue - hoe gezellig ook - past niet in die reeks. |
|
|
| Real |
In feite is de Rector zo slecht nog niet (vooral op financieel vlak), indien de booth in orde is.
Het probleem is dat voor de andere 2 opties er een heel pak organisatie bij komt zien.
Voorstel:
- v5 kleinschalig houden (qua line-up dus) met enkel DJ's van het beta forum in de rector, gratis inkom
- in de voorgaande namiddag zaalvoetbal of bbq of whatever :)
Aangezien er zo goed als geen uitgaven zijn, kan je met het percentage dat we op de drank krijgen op v6 wel Tiesto vragen ofzo. :) |
|
|
| Jasperovitsj |
| Motiveer ook zeker waarom je voor een bepaalde optie hebt gekozen. Het is niet altijd makkelijk voor de organisatie om de pro's en contra's tegen elkaar af te wegen, en jullie input kan het voor ons duidelijker maken. :) |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Real
In feite is de Rector zo slecht nog niet (vooral op financieel vlak), indien de booth in orde is.
Het probleem is dat voor de andere 2 opties er een heel pak organisatie bij komt zien.
Voorstel:
- v5 kleinschalig houden met enkel DJ's van het beta forum in de rector, gratis inkom
- in de voorgaande namiddag zaalvoetbal of bbq of whatever :)
Aangezien er zo goed als geen uitgaven zijn, kan je met het percentage dat we op de drank krijgen op v6 wel Tiesto vragen ofzo. :) |
Hehe, persoonlijk vind ik dat ook het best ja... Dit werd voorgesteld om eens wat anders dan de Rector te proberen maar het is moeilijker dan het lijkt.
Een voetbalmatch of eetbijeenkomst kan ook nog altijd vooraf aan de rector natuurlijk...
Ik wil gewoon dat er een nieuwe editie komt :happy2:, maar we staan voor alles open. |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Motiveer ook zeker waarom je voor een bepaalde optie hebt gekozen. Het is niet altijd makkelijk voor de organisatie om de pro's en contra's tegen elkaar af te wegen, en jullie input kan het voor ons duidelijker maken. :) |
Argumenteren is niet evident zonder informatie. ;)
Het zou bijvoorbeeld handig zijn om te weten wat het budget is en wat de inkomsten waren van het laatste feestje in de Rector. |
|
|
| Jasperovitsj |
Ik ben niet zeker, maar ik geloof dat we ongeveer 300€ in kas hebben. Voor de rest in ons budget afhankelijk van sponsoring, maar in het verleden is al gebleken dat het niet evident is om dat te vinden. :)
Een clubnight houdt altijd een financieel risico in (huur, sabam en dj's tegenover inkom, opkomst en drankverbruik), terwijl bij een BBQ/party de vraagprijs afgestemd kan worden op de uitgaven, met een kleine marge voor extra inkomsten. Dat beide opties praktisch iets meer werk inhouden dan het vaste Rector-recept hoeft op zich geen probleem te zijn. |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
terwijl bij een BBQ/party de vraagprijs afgestemd kan worden op de uitgaven, met een kleine marge voor extra inkomsten. Dat beide opties praktisch iets meer werk inhouden dan het vaste Rector-recept hoeft op zich geen probleem te zijn. |
Ik heb net eens wat meer info gezocht voor dit concept; maar dan zou het best wel bij een scoutslokaal ofzo zijn hoor :s
Een tentje heb je wel rap voor 130 euro; maar dan heb je nog geen stroom en installatie; en ik heb ook gezien dat je ruim op voorhand vergunningen moet aanvragen bij de gemeente indien het op een 'normaal' veld is :nervous:
En in verband met het startkapitaal; 300 euro is echt niet veel om van zaal te wisselen. Ik heb wat bij Vishnu gepolst over info ivm Musicafé:
Zaal + Opkuis = 300 euro
Verplichte buitenwipper = 150 ŕ 200 euro
Sabam loopt ook al rap op tot in de 100 euro moesten we inkom vragen
en dan moet je nog cd spelers huren voor +/- 80 euro
Marge op drank is 'slechts' 12%.
Met deze kostprijs zou je toch ook al behoorlijk wat volk mogen trekken, en dat hangt voornamelijk af van een grote naam (die we al dan niet moeten betalen ???) |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by Push2005
Met deze kostprijs zou je toch ook al behoorlijk wat volk mogen trekken, en dat hangt voornamelijk af van een grote naam (die we al dan niet moeten betalen ???) |
Was Laurent niet geďnteresseerd in een nieuwe samenwerking?
En 12% valt best mee, hoor.
Voor optie 1 is er natuurlijk altijd de sporthal in Oudegem (cfr. eerste editie) |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Push2005
Ik heb net eens wat meer info gezocht voor dit concept; maar dan zou het best wel bij een scoutslokaal ofzo zijn hoor :s
Een tentje heb je wel rap voor 130 euro; maar dan heb je nog geen stroom en installatie; en ik heb ook gezien dat je ruim op voorhand vergunningen moet aanvragen bij de gemeente indien het op een 'normaal' veld is :nervous:
|
Een scoutslokaal vinden is geen probleem, en dat kost ook niet echt veel hoor. En dan heb je ook geen tent nodig, gewoon een partytentje waaronder je alles kan zetten. Stroom haal je van binnen in het lokaal, en het voordeel is ook dat je sanitair hebt en overdekte slaapplaats voor mensen die willen crashen. En qua vergunningen zal het ook wel meevallen denk ik als je op zo'n terrein zit? :) Plus, je hebt zelf drank en eten in de hand, wat ook wel een voordeel is omdat je dan alle inkomsten volledig krijgt. Natuurlijk is het wel iets meer werk, maar ik schrik daar zeker niet voor terug :) |
|
|
| FenixStyle |
Een BBQ met aansluitend feestje lijkt me zowiezo wel goed idee om wat geld in de Beta-kas te krijgen, dat mag er zowiezo wel komen deze zomer!
Ivm nieuwe locaties.. Niemand die actief is in een jeugdhuis ofzo? Vorige week hadden we bijvoorbeeld met suppclub van de voetbal een fuif in het jeugdhuis van Maaseik hier, en dat is een zaal waar 900man in gaat maar die slechts 150 euro kost.. Die zaal was natuurlijk net iets te groot en te afgelegen voor een Beta-Party, maar qua prijs is zoiets natuurlijk ideaal... In Genk is er onlangs ook een bom van een zaal bijgekomen, al zal dit ook wel iets te groot zijn vrees ik...
Maar bon,
Ik zou dus zowiezo voor een BBQ gaan (gezelligheid, extra geld int laatje) en indien het financiële het toe laat ook nog een BetaParty V5... |
|
|
|
|